Ik wilde mijn t5gp extra pk geven met nieuwe software.
Het heeft op dit moment standaard 180 pk met dsg
Gaat het met nieuwe software ook zuiniger rijden.
En wie heeft hier ervaring mee, en wat kost dat geintje
in niet plug en play via diagnose stekker. JD weet wat ze doen en de computer moet er in en uitbouw worden. De computer zit diep weg gebouwd onder de accu.
Als je een hoop geld uit geeft aan een mooie bus, dan zou ik maar weinig tunners toevertrouwen.
Jeroen heeft zijn sporen verdient en is absoluut een VAG specialist m.b.t chip tunning.
laat dat maar jd over. mijn nieuwe gp gaat daar ook naar toe. Voor een perfecte afstelling wel ff op de bank. ik hab daar al 3 wagens gehad en niets anders dan lof. Waren alleen geen vw,s maar benzine Seats.Ik zeg doen.
Bij introductie van de GP had VW huistuner Abt al meteen een tuningpaket voor de 180 pk BiTdi in het programma. Kort na de introductie hebben ze het alweer uit het programma verwijderd omdat er thermische problemen met de BiTdi waren. Nu zijn we inmiddels alweer twee jaar verder en nog steeds hebben ze geen aanbieding voor deze motor. Klaarblijkelijk zijn de risico's voor Abt en VW te groot.
Deze motor is waarschijnlijk niet zo goed bestand tegen verhogen van het motorvermogen. http://www.abt-configurator.com/configu ... &langid=de" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik zit net met verbazing die sponsor reclame te bekijken die een kant en klare "race chip" aanbiedt voor nog geen 200 euro !
Voor dat geld altijd het proberen waard toch ?
vw t4 2500tdi 75KW 10-2002; gekocht 6-2004 t/m 10-2010 probleemloos tot op 410.000 km verkocht
vw t5 2500tdi 128KW 10-2008; gekocht 10-2010 t/m 09-2013 te veel problemen 133.000 km verkocht
( 6000 Euro aan kosten in 4 maanden !.)
robertTREBOR schreef:Ik zit net met verbazing die sponsor reclame te bekijken die een kant en klare "race chip" aanbiedt voor nog geen 200 euro !
Voor dat geld altijd het proberen waard toch ?
vaniac schreef:Bij introductie van de GP had VW huistuner Abt al meteen een tuningpaket voor de 180 pk BiTdi in het programma. Kort na de introductie hebben ze het alweer uit het programma verwijderd omdat er thermische problemen met de BiTdi waren. Nu zijn we inmiddels alweer twee jaar verder en nog steeds hebben ze geen aanbieding voor deze motor. Klaarblijkelijk zijn de risico's voor Abt en VW te groot.
Deze motor is waarschijnlijk niet zo goed bestand tegen verhogen van het motorvermogen. http://www.abt-configurator.com/configu ... &langid=de" onclick="window.open(this.href);return false;
Het verhaal van Vaniac klopt deels wel.
De motor is wel bestaand tegen hogere mechanische en thermische belasting. De koeling van van de motor is geoptimaliseerd. Hetzelfde blok wordt ook probleemloos in de lange afstandsraces gebruikt.
Maar het probleem met de thermische overbelasting bij getunede 180 pk blokken, wordt vooral veroorzaakt door de aanwezigheid van een DPF. Daar hebben de flink getunede diesel raceblokken van VW geen last van. Wil je minder risico lopen bij het tunen van een 180 pk blok, is naast het kiezen van een gerenommeerde tuner (JD, TVS/DSG dokter,...) ook het vervangen van de DPF door een downpipe (EPS) ook het overwegen waard.