Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Van lichte vracht naar 4motion camper

Ben je bezig met een leuk of ingrijpend project aan je bus. Plaats deze dan hier
Plaats reactie
GuyVW
Berichten: 16
Lid geworden op: 18 dec 2011, 20:22
Locatie: Gent

Van lichte vracht naar 4motion camper

Bericht door GuyVW »

Hi

Vorig jaar een VW T5 2.5 TDI 130 pk tweedehandse aangeschaft welke was uitgerust met een eigenbouw interieur camper. Direct hogere en 60/40 baan/piste banden 225/75 R16 onder gezet en gaan testrijden in Marokko.
De testen waren zeer lovend. gewoon super ook op de gladde en besneeuwde wegen, superwegligging en grip als geen ander.

Ondertussen California-internieur gevonden die we nu aan het inbouwen zijn. Het inbouwen valt echter wat tegen, want behoorlijk wat werk. de vloer met rails die moet gemonteerd worden, de gaten voor bevestiging kast moeten gerealiseerd worden, allemaal precisie-werk. Voor alles te monteren, moeten alle covers aan de onderzijde verwijderd worden en ook de brandstoftank, dus ja heel wat gepruts. Nog wat ontbrekende onderdelen, maar komend weekend moet het toch lukken.
Ondertussen ook luifel gemonteerd.
De voorste 2-zitsbank moet eruit als je zetel op de rails wilt zetten.

Wat me opvalt, is de lichtheid en stijfheid van de kasten, naar het schijnt 1/3 of vroeger. Het ganse meubel kan je met 2 man zonder problemen dragen.

De montage doe je best met 2 man.

ben op zoek naar de partnummer van de California elementen, heeft er dit iemand?

Belgische groetjes


Guy
Gebruikersavatar
JanP
Berichten: 467
Lid geworden op: 19 jan 2012, 18:07
Locatie: ZW Drenthe

Re: Van lichte vracht naar 4motion camper

Bericht door JanP »

Als je iets meer kunt toelichten voor welke California elementen je de partnummers zoekt, wil ik wel gaan zoeken voor je.
Ik heb geen idee of er veel verschillen zijn tussen de bouwjaren... Als je een bouwjaar kunt aangeven van de kast.. (ergens een stickertje aan de achterzijde misschien), dan helpt dat ook bij het zoeken.
Als je me je email adres stuurt per PM (PB) kan ik je PDF's sturen.
Mijn T5 Caravelle is inmiddels ingeruild op een Passat.
GuyVW
Berichten: 16
Lid geworden op: 18 dec 2011, 20:22
Locatie: Gent

Re: Van lichte vracht naar 4motion camper

Bericht door GuyVW »

Hi Jan

voornamelijk het bevestigingsmateriaal, dus bouten en moeren, voor de kasten en voor de rails, verder nog aansluitdoos elektriciteit-water (vind de originele mooier dan 2 aparte) en de gasverluchting onderin.

Guy
Gebruikersavatar
JanP
Berichten: 467
Lid geworden op: 19 jan 2012, 18:07
Locatie: ZW Drenthe

Re: Van lichte vracht naar 4motion camper

Bericht door JanP »

Onderdeelbladen zijn verstuurd per email. Succes.
Laat maar horen hoe het afloopt.
Mijn T5 Caravelle is inmiddels ingeruild op een Passat.
Gebruikersavatar
Pascal-141
Berichten: 10817
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel

Re: Van lichte vracht naar 4motion camper

Bericht door Pascal-141 »

Was het origineel ook al 4 motion , of ben je aan het ombouwen van 2WD naar 4WD ?

Heb je hem ook verhoogd , of alleen hogere banden gemonteerd op de standaard velgen ?
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Plaats reactie