Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Tijdens Het Remmen een TIK !

vragen over de T5
Plaats reactie
Deki
Berichten: 317
Lid geworden op: 18 apr 2007, 20:05
Locatie: Den Haag

Tijdens Het Remmen een TIK !

Bericht door Deki »

Hoi Weetjewellers. :yes

Tijdens het remmen hoor ik een lichte tik geluid en ook tijdens het lost laten van het pedaal.

Heb 3 maanden geleden nieuwe Remblokkies erop gezet en toen het weer wat beter werd rij ik met raampje omlaag en hoor steeds een tik rijdens het remmen op lage snelheid op straat .... ik voel ook niets raars aan de pedaal of stuur verder remt hij goed en stuurt zoals normaal.

Weet iemand meschien wat het kan zijn?! op het internet lees ik veel er over maar geen oplossing :bonk

:driveT5

Groetjes,

Deki.
Gebruikersavatar
ratlookcalifornia
Berichten: 353
Lid geworden op: 15 nov 2011, 09:10

Re: Tijdens Het Remmen een TIK !

Bericht door ratlookcalifornia »

Ik heb blijkbaar hetzelfde na de begeleiding van een nachtwandeling in de nacht waar ik in de duinen ( fietspad en wandelpaden) de mensen heb afgevoerd die uitvielen ( veel heen en weer racen met flinke zandstormen :T4politie :driveT5 ). Sindsdien heb ik er ook last van :nuts .
Aangezien het dus erg hard heeft gewaaid met flinke zandstralen denk ik dat de klauw wat stroef is qua beweging ( had dit standaard na een strandbezoek met de 4wd ondanks of juist door het afspuiten er na...). Mogelijk is een optie om de klauw gangbaar te maken/ te smeren ??


Bne benieuwd wat de reacties zijn, mogelijk heb ik hetzelfde probleem ( heb er alleen nog geen tijd voor gehad om naar te kijken).
Deki
Berichten: 317
Lid geworden op: 18 apr 2007, 20:05
Locatie: Den Haag

Re: Tijdens Het Remmen een TIK !

Bericht door Deki »

Ja ratlook het is dus 1 metalen tik bij het indrukken van het pedaal en ook soms als je de pedaal los laat bij een lage snelheid, Soms hoor ik het aan de linker voorwiel en soms rechter voorwiel.

het is goed te horen als je in een drukke straat rij hoor je heel duidelijk en ik zie soms mensen er van schrikken van wat was dat. :nuts maar als het regent of heeft geregend dan hoor ik het niet echt meer dat viel me wel op.

:driveT5
Gebruikersavatar
ratlookcalifornia
Berichten: 353
Lid geworden op: 15 nov 2011, 09:10

Re: Tijdens Het Remmen een TIK !

Bericht door ratlookcalifornia »

Mocht ik mijn maatje binnenkort weer even zien dan zal ik eens navragen wat zijn bevindingen zijn ( werkt bij de stealer ;-)...... :bonk
Deki
Berichten: 317
Lid geworden op: 18 apr 2007, 20:05
Locatie: Den Haag

Re: Tijdens Het Remmen een TIK !

Bericht door Deki »

ja ok is goed ... heb het net een monteur gevraagd die stond me dom aan te kijken ! zal wel dan dacht ik :bonk

ik ga ze einde van de middag effe beetje insmeren kijken wat er gebeurt.

:T54LIFE

Groetjes,

Deki.
Gebruikersavatar
ratlookcalifornia
Berichten: 353
Lid geworden op: 15 nov 2011, 09:10

Re: Tijdens Het Remmen een TIK !

Bericht door ratlookcalifornia »

ben benieuwd.... :ikrij
Deki
Berichten: 317
Lid geworden op: 18 apr 2007, 20:05
Locatie: Den Haag

Re: Tijdens Het Remmen een TIK !

Bericht door Deki »

Nah na een paar dagen rijden hoor ik het niet zoveel meer maar met sturen tijdens het parkeren of als ik rustig in de straat rijd dan hoor ik het nog steeds :bonk :bonk :bonk

Echt een K*T geluid .... schaam me kapot als mensen naar me kijke op straat :ikrij

binnenkort dan maar weer :werkaanT4

Groetjes,

Deki.
Deki
Berichten: 317
Lid geworden op: 18 apr 2007, 20:05
Locatie: Den Haag

Re: Tijdens Het Remmen een TIK !

Bericht door Deki »

Nah vandaag bij de dealer geweest top service ...

Het getik word veroorzaakt door een losse koppelstang die aan de stabilisatorstang vast zit :werkaanT4

:driveT5
Plaats reactie