Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

remlichtschakelaar

vragen over de T4
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Tinus
Berichten: 1247
Lid geworden op: 12 mar 2007, 21:10
Locatie: Onder Drenthe ;o)

Re: remlichtschakelaar

Bericht door Tinus »

Dus ff streng aanpakken helpt..
Hmmm da's goedkoper dan een garage.. :bifun :bifun :bifun
T4 California Event 2.5TDI 2002
Harm
Berichten: 333
Lid geworden op: 06 jul 2007, 21:19
Locatie: Apeldoorn

Re: remlichtschakelaar

Bericht door Harm »

Ik had dit jaren geleden ook. Ik heb volgens mij de schakelaar uit elkaar gehaald en na het schoonmaken van de contacten de stift een halve slag gedraaid er weer in gezet. Sindsdien nooit meer last gehad.
Gebruikersavatar
Oskar 725
Berichten: 2214
Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:59
Locatie: Asperen

Re: remlichtschakelaar

Bericht door Oskar 725 »

Jan, je trapt te hard!! :bifun :bifun
Nee zonder dollen: zit de schakelaar wel goed recht in de houder? Kom je met remmen niet met je voet (schoen) tegen de schakelaar? (had eens een klant die reed met klompen en trapte , onbedoeld, iedere keer zijn remlichtschakelaar stuk.(niet T4)). :groteogen
Monteren remlichtschakelaar: Pen maximaal uittrekken, rempedaal ingedrukt houden(zover als kan met de hand) Schakelaar monteren.....rempedaal los laten....schakelaar is ingesteld. :toppie
En ja, het blijft mogelijk dat ie na twee jaar weer stuk is. :groteogen :huilen
Groet, Oskar.
Gebruikersavatar
Oskar 725
Berichten: 2214
Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:59
Locatie: Asperen

Re: remlichtschakelaar

Bericht door Oskar 725 »

jan2009 schreef: Als de motor een nacht stilgestaan heeft krijg ik het rempedaal echt niet met de hand of voet ingedrukt , deze is dan kijhard
Is dat normaal ??

Als de motor net gedraaid heeft en zet hem uit dan lukt dat nog wel .

Bedankt voor de tips :toppie
Jan dit is normaal, dat werkt bij alle auto's zo. :toppie
Groet, Oskar.
Gebruikersavatar
BenTDI
Berichten: 656
Lid geworden op: 26 mei 2009, 14:55
Locatie: G...= Kaasstad+ Stroopwafels-Zuidholland

Re: remlichtschakelaar

Bericht door BenTDI »

Hoi ....ik heb er alvast een nieuwe gemodificeerde ingezet ....en werkt prima ...wil er ook geen last mee hebben ...
Ben straks ff druk met vakantie ....
Dus ook een ieder ...geniet ervan ...ook die met kapotte remlicht switch...
Groetjes Ben :feest zijn er geen oranje smilies ?
PLUK PLEZIER RIJ T4 EN VOOR JE HET WEET HEB JE EEN T4 DATE
paulkr
Berichten: 105
Lid geworden op: 20 apr 2012, 11:20
Locatie: rotterdam

Re: remlichtschakelaar

Bericht door paulkr »

voorgloeilamp heeft bij mij ook geknipperd. ik heb ergens gelezen dat het dus ook een storingslampje is. volgens andere forums zou het te maken kunnen hebben met de remlichtzekering. onze bus heeft een wispelturig linkerachterlicht, de ene keer wel aan, de andere keer niet aan. dan moet ik er een keer tegenaan slaan en dan brandt hij weer. ik heb al een keer aan de bedrading gefrut, maar blijkbaar niet afdoende.

is het mogelijk dat dit slechte contact in het linkerachterlicht ervoor zorgt dat het voorgloeilampje meeknipperd als er storing wordt geconstateerd?

na het "aan" slaan van het linkerachterlicht heeft vandaag met 280 km op de dagteller niet eenmaal het voorgloeilampje geknipperd. tja, wat is wijsheid? a) naar garage, b) nog een keer goed naar de achterlichtbedrading kijken.

wie roept?

paul
paulkr
Berichten: 105
Lid geworden op: 20 apr 2012, 11:20
Locatie: rotterdam

Re: remlichtschakelaar

Bericht door paulkr »

voorgloeilamp heeft bij mij ook geknipperd. ik heb ergens gelezen dat het dus ook een storingslampje is. volgens andere forums zou het te maken kunnen hebben met de remlichtzekering. onze bus heeft een wispelturig linkerachterlicht, de ene keer wel aan, de andere keer niet aan. dan moet ik er een keer tegenaan slaan en dan brandt hij weer. ik heb al een keer aan de bedrading gefrut, maar blijkbaar niet afdoende.

is het mogelijk dat dit slechte contact in het linkerachterlicht ervoor zorgt dat het voorgloeilampje meeknipperd als er storing wordt geconstateerd?

na het "aan" slaan van het linkerachterlicht heeft vandaag met 280 km op de dagteller niet eenmaal het voorgloeilampje geknipperd. tja, wat is wijsheid? a) naar garage, b) nog een keer goed naar de achterlichtbedrading kijken.

wie roept?

paul
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33875
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: remlichtschakelaar

Bericht door Multivan Generation »

jan2009 schreef:Bedankt voor je reaktie Ben .
Maar op vakantie gaan zonder wat tekst , plaatjes en uitleg over die modificatie ??
Volgens mij heeft hij een groene van een T5 gemonteerd.. :knipoog
Daar kikt hij wel op, op T5 onderdelen.. :knipoog :lach
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Berend
Berichten: 87
Lid geworden op: 06 apr 2007, 20:53

Re: remlichtschakelaar

Bericht door Berend »

Ik ben nu aan mijn 3 de remlicht schakelaar bezig heb nu een van een ander merk dus hoop ik wat beter anders een mee op reserve als ik op vakantie ga heb er geen zin in om met een caravan in frankrijk geen remlichten te hebben voor die 10 euro ga ik geen risico nenen
ailko vos
Berichten: 524
Lid geworden op: 06 feb 2010, 08:26

Re: remlichtschakelaar

Bericht door ailko vos »

ik heb er al wel 8 versleten in 10 jaar tijd. 6 zwarte 3 groene en 1 roze. allemaal orginele de laatste zit al dik 2 jaar. en ik heb altijd 1 reserve in het dashbord kastje liggen. ik bracht de kapotte gewoon weer terug met de nota en kreeg gewoon weer 1 nieuwe mee. die dingen kunnen dus vaak kapot gaan de laatste modificatie is tot nu toe de beste
Gebruikersavatar
marcje
Berichten: 32
Lid geworden op: 20 mar 2012, 10:47

Re: remlichtschakelaar

Bericht door marcje »

mannen :adhd

toevallig dook ik het forum op omdat ik een probleem met mijn remlichten heb.
De ene keer doen ze het wel, de andere keer niet en dat geeft geen veilig gevoel.
Ben nu constant pompend aan het remmen zodat er nog iets oplicht .
Nu heb ik 2 linkerhanden maar....kan ik de schakelaar makkelijk zelf vervangen en wat zijn de kosten hiervan ongeveer ?

iemand een schema of een fotootje ?

alvast dank
gr
marc
Gebruikersavatar
marcje
Berichten: 32
Lid geworden op: 20 mar 2012, 10:47

Re: remlichtschakelaar

Bericht door marcje »

Zo, voor nog geen 2 tientjes zit er een nieuwe in !
Thanks, weer veilig op weg.
Gebruikersavatar
JAN 751
Berichten: 201
Lid geworden op: 13 jan 2007, 19:22
Locatie: Stede Broec

Re: remlichtschakelaar

Bericht door JAN 751 »

Ik heb er een paar weken terug een nieuwe ingezet is een blauwe :toppie en erin zetten kan iedereen.
Koste 12 euro bij de dealer. :T44EVER
Berend
Berichten: 87
Lid geworden op: 06 apr 2007, 20:53

Re: remlichtschakelaar

Bericht door Berend »

Ik had een Zwarte nu een groene.

Ik merk het als mijn voorgloeilampje gaat knipperen onder het rijden en ja dat doet hij het de ene keer wel en even later is het weer over

ze zijn makkelijk te vervangen boven je rem pedaal even kwartslag draaien en je wipt hem er uit let wel even op hij kan er maar op een manier in het zijn 2 verschillenden nokjes

10 euro bij de VW dealer in Zaandam
Plaats reactie