Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

remzuiger vast

vragen over de T4
Plaats reactie
arie oudshoorn
Berichten: 137
Lid geworden op: 28 jan 2008, 12:56

remzuiger vast

Bericht door arie oudshoorn »

Goedenmiddag heren,
Zinds enkelle dagen loop mijn t4 td 1998 zwaar, OORZAAK; remzuiger bestuurders kant voor loopt na tijdje rijden vast, zodra ik vlink op rem pendaal ga trappen komt deze weer los.
Gisteren zuiger + cilinder licht opgeschuurd met water proef, duidelijk was een aanslg rand te zien, na schuren was deze rand weg en heb ik alles weer in elkaar gezet, net weer het zelfde liedje.
Kan ik nu beter een andere remcilinder + zuiger kopen of weet iemand nog een andere oplossing.
De bus heeft 362000 gelopen. Oja, de 2 gelijden stangen ook schoon gemaak en met koper vet ingesmeerd.
Ik hoor het graag.
MVG Arie Oudshoorn
Flevobaits
Gebruikersavatar
Pascal-141
Berichten: 10826
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel

Re: remzuiger vast

Bericht door Pascal-141 »

arie oudshoorn schreef:Goedenmiddag heren,
Zinds enkelle dagen loop mijn t4 td 1998 zwaar, OORZAAK; remzuiger bestuurders kant voor loopt na tijdje rijden vast, zodra ik vlink op rem pendaal ga trappen komt deze weer los.
Gisteren zuiger + cilinder licht opgeschuurd met water proef, duidelijk was een aanslg rand te zien, na schuren was deze rand weg en heb ik alles weer in elkaar gezet, net weer het zelfde liedje.
Kan ik nu beter een andere remcilinder + zuiger kopen of weet iemand nog een andere oplossing.
De bus heeft 362000 gelopen. Oja, de 2 gelijden stangen ook schoon gemaak en met koper vet ingesmeerd.
Ik hoor het graag.
MVG Arie Oudshoorn
Flevobaits
Een remcilinder met schuurpapier te lijf gaan is niet echt aan te raden , daar gaan de cupjes (dichtingen) gegarandeerd van lekken .
Er bestaan reparatiesetjes voor de remklauwen te "reviseren" , kost amper 20eur , maar daar ga je vermoedelijk niet veel baat meer bij hebben omdat er nu waarschijnlijk in de cilinder schuurlijnen zullen zitten .

Welke zuigerdiameter zit er in : 54 of 57mm ?
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
arie oudshoorn
Berichten: 137
Lid geworden op: 28 jan 2008, 12:56

Re: remzuiger vast

Bericht door arie oudshoorn »

Bedankt voor je reactie pascal,

ik ga morgen de boel weer open maken, zal meten welke maat zuiger het is.
Dacht dat waterproef / met water / geen kwaad kon, wand en zuiger bevatten geen schuur krassen overigens.
Gr. Arie
Flevobaits
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33876
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: remzuiger vast

Bericht door Multivan Generation »

Ik heb een tijdje terug 4 stuks van mijn auto afgehaald,
dus als je er belang bij hebt?

Ik heb grotere remklauwen gemonteerd, vandaar dat ze er af gekomen zijn..

groeten Peter
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Herman744
Berichten: 685
Lid geworden op: 15 jan 2007, 19:23
Locatie: Oost-Brabant

Re: remzuiger vast

Bericht door Herman744 »

Arie,

Pas geleden vroeg je de volgorde van het remmen ontluchten. Weet je wel zeker dat dat goed gegaan is? Als je bij ontluchten het pedaal steeds dieper intrapt, dan normaal tijdens remmen kan er vuil los komen. Misschien bij jou het geval? Ik kijk voor het remvloeistof vervangen hoe diep het pedaal ingedrukt kan worden en leg er dan een plankje onder, zodat ik niet te diep kan doortrappen tijdens vervangen en ontluchten. Dit was ooit het advies van een (oud)WJWeller.

Groet,
Herman
arie oudshoorn
Berichten: 137
Lid geworden op: 28 jan 2008, 12:56

Re: remzuiger vast

Bericht door arie oudshoorn »

Goedenmorgen iedereen,

Vanavond zo,n 50 km gereden en veel aan het remmen geweest, alles loop weer zoals het hoord, loopt dus niet meer vast.
Heb vorig jaar een vriend z,n remklauw compleet vervangen, stond bijna in de vik zo heet was die geworden, een ruil gehaald op de sloop, bleef OOK hangen, bleek het de remslang tezijn, rubber binnen in los gelaten waardoor slang verstop was geraakt, slang vervangen en alle 2 de rem zuigers die eerder bleven hangen werkten weer goed.
Heb slang besteld, morgen monteren.

Herman bedankt voor de tip over het ondluchten, ga ik morgen gelijk doen.

Peter, ook bedankt, mocht het nodig zijn dan hoor je nog van mij.
MVG Arie
Plaats reactie