precies, qua prijs maakt dat niet zoveel.
trekhaak -versie kantelbaar:
http://fietsen-brommers.marktplaats.nl/ ... ind=1&fs=1" onclick="window.open(this.href);return false;
klep -versie (4 fietsen):
http://auto-diversen.marktplaats.nl/acc ... ind=3&fs=1" onclick="window.open(this.href);return false;
Voordeel van de trekhaak -versie: inderdaad kantelbaar (alhoewel dat wel enigszins betrekkelijk is, je kan er toch niet echt makkelijk bij), tevens kan je vaak wat zwaardere fietsen op de drager kwijt, maar meestal niet meer dan 2 tot 3 fietsen.
Voordeel van de klep -versie:
de klep kan inderdaad gewoon open (ik denk dat je wel wat zwaardere gasveren voor je klep moet monteren), vaak geschikt voor 3 tot 4 fietsen, ook zeer geschikt om er bijvoorbeeld een extra (kampeer) kist op te zetten, als je het rek niet gebruikt opvouwbaar, waardoor het geen ruimte in je bus neemt.
nadeel is wel dat je wat hoger moet tillen.
Persoonlijk zou ik voor de klep -versie gaan, ik heb toch ook altijd het idee dat die versie wat stabieler is, je ziet wel eens auto's rijden met een trekhaak -versie en dan verwacht je ieder moment dat de hele boel ervanaf gaat knikkeren.....