Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Fietsenrek op T4 kantelbaar

vragen over de T4
Gebruikersavatar
pluuke
Berichten: 1979
Lid geworden op: 13 jan 2007, 00:11
Locatie: Wolfsburg ;-)
Contacteer:

Re: Fietsenrek op T4 kantelbaar

Bericht door pluuke »

Jacq N schreef:Toen hebben ze er een ander op gezet (ben ff de naam kwijt) en deze paste wel maar tjeetje miena 400 euro das niet niks.
Zal wel een Thule zijn geweest...alhoewel die er ook goedkoper zijn.
http://www.brittannia.be/catalogussearc ... idpage=yes" onclick="window.open(this.href);return false;
Lupo 1.6 125pk 2001 GTI
Lupo 1.4 60pk 2002 Cambridge
Lupo 1.4 60pk 2003 Cambridge Open Air
Jacq N
Berichten: 54
Lid geworden op: 12 mei 2010, 21:37
Locatie: Beverwijk

Re: Fietsenrek op T4 kantelbaar

Bericht door Jacq N »

Beste mededenkers, :groteogen :werkaanT4 :muur

Inmiddels veel rekken verder en opeens was hij er de Spinder Falcon RC2F. De klep kan open (zonder fietsen) zonder dat hij kantelt alleen de eerste steunen van de fiets moeten eraf maar dat is zo gebeurd.
Het is natuurlijk ook belangrijk hoe de stand van de trekhaak is. Het was een heel gezoek en heel toevallig liep ik er tegen aan.
Met fietsen erop heb ik nog niet geprobeerd dan doe ik later wel.
Waar het mij om ging is dat de achterklep klep van de t4 inderdaad open gaat en niet tegen die grote bout aanloopt.

Jacq
:zwaai :ikrij
Jacq N
Berichten: 54
Lid geworden op: 12 mei 2010, 21:37
Locatie: Beverwijk

Re: Fietsenrek op T4 kantelbaar

Bericht door Jacq N »

Ja, het kan dus de klep gaat open met een gekantelde fietsendrager met fietsen erop.

Jacq :T44EVER
Gebruikersavatar
autocaravana
Berichten: 256
Lid geworden op: 27 jun 2011, 18:21

Re: Fietsenrek op T4 kantelbaar

Bericht door autocaravana »

Het grote voordeel van een rek op de achterklep vind ik dat het kan blijven zitten. Bij mij zit hij er al jaren op. Binnen een minuut neem ik twee fietsen mee en dat gebeurt zo ongeveer wekelijks.
Een fiets van 20 kg of meer tilt natuurlijk niet zo prettig, dus zorg voor lichtgewicht fietsen.
https://bicitours.blogspot.com
Sinds juni 2001 in bezit: VW T4 2.5TDI Syncro California 1999
Groeneweg
Berichten: 10
Lid geworden op: 25 feb 2014, 21:49

Re: Fietsenrek op T4 kantelbaar

Bericht door Groeneweg »

Wij hebben nu het originele fiama fietsrek voor de t4 maar zijn op zoek naar een kantelbaar model voor op de trekhaak waar 3 fietsen op kunnen. Thule heeft die maar kan de klep open. We vinden in de buurt geen dealer met dit model om uit te proberen... Iemand ervaring?
Gebruikersavatar
heartbeat
Berichten: 1287
Lid geworden op: 13 jan 2007, 20:20
Locatie: Schiedam

Re: Fietsenrek op T4 kantelbaar

Bericht door heartbeat »

Ik en vrienden van mij hebben een westfalia fiestendrager is kantelbaar maar gebruik ik niet met fietsen erop gaat de klep zo wie zo niet helemaal open wel genoeg om bv iets kleins te pakken maar als zonder fietsen hoef je alleen de beugel plat te liggen en je klep kan open

is ook makelijk te bevestigen zonder lelijke beugels op trekhaak
Rob & Lize
Gebruikersavatar
matje86
Berichten: 13085
Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:43
Locatie: Zaanstad

Re: Fietsenrek op T4 kantelbaar

Bericht door matje86 »

en ik heb er een van een renault bus , passend gemaakt op mijn grote achterdeur en met een slinger laat ik hem zakken en draai ik hem op! Afbeelding
die fietsen kunnen zwaar zijn hoor :nuts
Volgers Facebook ,, Matje Weetjewel ,,
Groeneweg
Berichten: 10
Lid geworden op: 25 feb 2014, 21:49

Re: Fietsenrek op T4 kantelbaar

Bericht door Groeneweg »

Dank, we hebben dus een rek van fiamma maar die schoot los bij aanrijding. Dat maken we liever niet meer mee vandaar dar we nu naar een trekhaak model kijken. Maar dat lijkt ons ook handig omdat je die ook op een andere auto kunt gebruiken en omdat je onderweg gewoon de klep kunt openen zonder eerst fietsen eraf te moeten halen.
Maar welke thule past.......
Gebruikersavatar
heartbeat
Berichten: 1287
Lid geworden op: 13 jan 2007, 20:20
Locatie: Schiedam

Re: Fietsenrek op T4 kantelbaar

Bericht door heartbeat »

Een t4 heeft zo lange klep net boven de trekhaak langs dat je de fietsen nooit zo plat kan kantelen dat alsnog de klep open gaat bij t5 lukt dit weer net wel of je moet je bus verhogen zodat je meer grond speling heb zodat je meer kan kantelen

misschien is het er wel maar ik heb nog niet gezien dus kan je daar niet verder mee helpen
Rob & Lize
Plaats reactie