Een vraagje ..onze t4heeft nu 250000 gelopen ...wat voor grote reparaties kunnen we nog verwachten en heoveel kan de motor lopen max.alvast bedankt : :love
als je regelmatig onderhoud pleegt, distibutieriem (en) enz en ander onderhoud en het ding niet koud
hoog in de toeren trapt kan een 1.9 TD en de 2.5 TDI gemakkelijk 400.000km aan en ook nog veel meer.
natuurlijk hoort daar ook onderhoud bij. maar niemand weet hoe lang een koppeling mee gaat die kan ook meer dan 4 ton mee
maar bij andere is die bij 250.000 al op, bij de blauwe I is die wel van een mindere kwaliteit dan bij de 102 pk versie
hoe lang het meegaat dat hangt vooral heel veel af van de rijstijl / aanhanger enz
alles gaat in ieder geval veel langer mee dan bij personenwagens
Alles is gebouwd voor bedrijfsmatig gebruik en 2700 kg gewicht en 2000kg aanhanger eraan.
dus de remmen,koppeling,Banden (rij wel 1 ton met een setje standaard zomerbanden LI 102/104) vering, deurklinken, koelsysteem noem maar op het is allemaal veel degelijker/ zwaarder uitgevoerd dan bij bijvoorbeeld een Passat of zoiets.
Een vraagje ..onze t4heeft nu 250000 gelopen ...wat voor grote reparaties kunnen we nog verwachten en heoveel kan de motor lopen max.alvast bedankt : :love
ik koop ze meestal met 230.000 km op de teller
en doe er dan weer afstand van als hij op of om en nabij de 400.000 heeft dus deze mag nog een jaar of 7
wat je kan verwachten , banden , remblokken, koppeling, uitlaat, en 90.000 km beurten
de onze (2.5 TDI ,102 PK) op deze moment 340.000 km , en rijdt nog als een zonnetje , de laatste 60.000 km 1 probleempje gehad , een oliedruksensor die begon te lekken , voor de rest
frank884 schreef:als je regelmatig onderhoud pleegt, distibutieriem (en) enz en ander onderhoud en het ding niet koud
hoog in de toeren trapt kan een 1.9 TD en de 2.5 TDI gemakkelijk 400.000km aan en ook nog veel meer.
natuurlijk hoort daar ook onderhoud bij. maar niemand weet hoe lang een koppeling mee gaat die kan ook meer dan 4 ton mee
maar bij andere is die bij 250.000 al op, bij de blauwe I is die wel van een mindere kwaliteit dan bij de 102 pk versie
hoe lang het meegaat dat hangt vooral heel veel af van de rijstijl / aanhanger enz
alles gaat in ieder geval veel langer mee dan bij personenwagens
Alles is gebouwd voor bedrijfsmatig gebruik en 2700 kg gewicht en 2000kg aanhanger eraan.
dus de remmen,koppeling,Banden (rij wel 1 ton met een setje standaard zomerbanden LI 102/104) vering, deurklinken, koelsysteem noem maar op het is allemaal veel degelijker/ zwaarder uitgevoerd dan bij bijvoorbeeld een Passat of zoiets.
met een passat uit de 3b series is zonder problemen met zowel de diesel als benzine versie een half miljoen op de klok te zetten..... hooguit 2 draagarmsetjes voor de vooras bij nodig, maar die kosten de kop ook niet meer.
Ja de B3 Wel maar dat zijn echt al oudjes (die met de dichte grille 1988 t/m 1993) en B4 (1993 t/m 1996) maar de B5
daarvan kun je de draagarmen met de pallet tegelijk aanvoeren wat een schrot is dat.
Die motoren zijn overigens gelijk of die in Seat, Audi, Skoda, of VW, liggen dat maakt niks uit
passat type 3b is van 1996 t/m 2004 met een restyle in 2000 toen werd het de 3bG
heb zelf een 3b5 (variant) met een V5 als boodschappenwagen.... wereldkar!!
draagarmen??? gewoon goede kopen, en een tip van de kenners, gelijk een vetnippel er in zetten.... Probleem opgelost :-)
trouwens, die types die daarvoor zaten en die met dichte neus zijn ook onverwoestbaar, maar kom je niet veel meer tegen. Vermoed dat het gros voor export is gegaan.
ik heb ze met de vrachtwagens tegelijk naar het oosten zien gaan (als ik naar Polen ging)
daar rijden ze nog JAAAAAAAREN als taxi in de oekraine en verder op die slechte wegen.
Ik ga ook een duit in het zakje doen, onze t4 2,5 is bijna 15 jaar en heeft 425.000 km heeft nog de eerste uitlaat moet nu wel vervangen worden, en de eerste koppeling, zal volgend jaar denk ik wel vervangen worden, laatst was er een topik van een t4 2,5 ook van '98 die had 1.000.000 km ge lopen en ging nog als de brandweer, dus maak je borst maar nat daar kom je zomaar niet van af, wij hebben die van ons nieuw gekocht en willen er mee blijven rijden tot dat hij door midden breekt hij gaat dus niet weg.
Rob.
2.5 tdi acv wijsneus 1998 dubbelcabine zwart, 495.000 km eerste eigenaar.
Wie een taalfout vind, mag hem houden.
ik heb net m'n feestje achter de rug (88pk, bj 2001) en ben tegen 'rare' slijtage zaken aangelopen: knipperlichtrelais, richtingaanwijzerhandel versleten, deurscharnieren versleten, stoelen die 'doorgezeten' zijn.
begin volgend jaar (416.000km) is tie weer toe aan een nieuwe getande riem en laat dan alles vervangen wat erbij hoort (waterpomp, spanrollen etc) en we kunnen dan door tot de 500.000.
Mijnes 2.5 TDI ACV staat nu op de 277.000 km. Maar het stuur en versnellingspook hebben meer slijtage dan je met deze stand zou verwachten, dus ik denk dat ie al richting de 4 ton loopt.
Onze vorige is naar Polen gegaan met 450.000 km op de teller... Of die nog rijd weet ik niet.
en van lpg/ benzine versies (2.5 L ) ? ik heb een camper aangeboden gekregen die een 3 ton en daarvan een 100.000 op gas heeft gedraaid, hoe houdt zo een transporter blokje zich dan?
XanderM schreef:en van lpg/ benzine versies (2.5 L ) ? ik heb een camper aangeboden gekregen die een 3 ton en daarvan een 100.000 op gas heeft gedraaid, hoe houdt zo een transporter blokje zich dan?
Goed .
De 2.5i gaat evenlang mee als de 2.5tdi
De 2.5i is een "traagloper" , daardoor doet ie veel km's
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper