Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Optrekken T5 gp 140 PK
Optrekken T5 gp 140 PK
Hoi,
Heb daarnet door middel van Torque eens gekeken hoe snel mijn t5 naar de 100 ging.
Het was wel regenachtig dus ik slipte in het begin even weg. Maar het was 16.5 Seconden ongeveer.
Hoeveel schatten jullie dat dit is?
En uit nieuwsgierigheid, hoeveel zou dit zijn na een chiptuning?
MVG
Heb daarnet door middel van Torque eens gekeken hoe snel mijn t5 naar de 100 ging.
Het was wel regenachtig dus ik slipte in het begin even weg. Maar het was 16.5 Seconden ongeveer.
Hoeveel schatten jullie dat dit is?
En uit nieuwsgierigheid, hoeveel zou dit zijn na een chiptuning?
MVG
T5 SWB 2010 GP "naomi": 186 PK - Xenon - Plastidipped - 19 inch - frontspoiler
Wishlist: - DRL - 40 mm verlaging - DPF OFF
Wishlist: - DRL - 40 mm verlaging - DPF OFF
- Donald4Motion
- Berichten: 4426
- Lid geworden op: 02 jul 2007, 22:12
- Locatie: Tuuuuus voor de buus
Re: Optrekken T5 gp 140 PK
neem 4motion, scheelt erg veel met dit weer.
tuning blok en bak scheelt ook erg veel, maar het blijft een bus he'
Je moet wel tig kilo uit de start blokken slingeren
tuning blok en bak scheelt ook erg veel, maar het blijft een bus he'
Je moet wel tig kilo uit de start blokken slingeren
Re: Optrekken T5 gp 140 PK
Heb geen 4motion? :)Donald4Motion schreef:neem 4motion, scheelt erg veel met dit weer.
tuning blok en bak scheelt ook erg veel, maar het blijft een bus he'
Je moet wel tig kilo uit de start blokken slingeren
T5 SWB 2010 GP "naomi": 186 PK - Xenon - Plastidipped - 19 inch - frontspoiler
Wishlist: - DRL - 40 mm verlaging - DPF OFF
Wishlist: - DRL - 40 mm verlaging - DPF OFF
- Donald4Motion
- Berichten: 4426
- Lid geworden op: 02 jul 2007, 22:12
- Locatie: Tuuuuus voor de buus
Re: Optrekken T5 gp 140 PK
het was ook een beetje nutteloze opmerking van mij, maar ik denk ik zeg het toch even
- robertTREBOR
- Berichten: 1237
- Lid geworden op: 09 mei 2008, 20:10
- Locatie: vlaardingen
Re: Optrekken T5 gp 140 PK
http://www.rijtesten.nl/gegevens/518/vo ... hline.html" onclick="window.open(this.href);return false;
das goeie acc. tijd !
erg belangrijk is banden met goede grip, want als je banden alleen maar doorspinnen ipv
de kracht overbrengen op de weg schiet je niet echt op.
ik had eerst van die waardelooze dunlops, kon pas volgas geven in 3e versn.
heden Hankook en volgas 1e en 2e versn. NO problem,
dus dankzij me banden veel snellere acc. tijd.
zie bijlage het verschil in GRIP tussen Dunlop (Good Year ) en Hankook !
Helemaal ongelooflijk is de remweg va 100km /uur met Fulda als winnaar met 45,7 mtr.
en Chengshan die er 61.5 mtr. = 16 mtr. = 4 autolengte's !! meer voor nodig heeft .
Ook Dunlop weer onderaan de lijst met bijna 50 mtr. !
das goeie acc. tijd !
erg belangrijk is banden met goede grip, want als je banden alleen maar doorspinnen ipv
de kracht overbrengen op de weg schiet je niet echt op.
ik had eerst van die waardelooze dunlops, kon pas volgas geven in 3e versn.
heden Hankook en volgas 1e en 2e versn. NO problem,
dus dankzij me banden veel snellere acc. tijd.
zie bijlage het verschil in GRIP tussen Dunlop (Good Year ) en Hankook !
Helemaal ongelooflijk is de remweg va 100km /uur met Fulda als winnaar met 45,7 mtr.
en Chengshan die er 61.5 mtr. = 16 mtr. = 4 autolengte's !! meer voor nodig heeft .
Ook Dunlop weer onderaan de lijst met bijna 50 mtr. !
Laatst gewijzigd door robertTREBOR op 18 jul 2012, 13:12, 5 keer totaal gewijzigd.
vw t4 2500tdi 75KW 10-2002; gekocht 6-2004 t/m 10-2010 probleemloos tot op 410.000 km verkocht
vw t5 2500tdi 128KW 10-2008; gekocht 10-2010 t/m 09-2013 te veel problemen 133.000 km verkocht
( 6000 Euro aan kosten in 4 maanden !.)
vw t5 2500tdi 128KW 10-2008; gekocht 10-2010 t/m 09-2013 te veel problemen 133.000 km verkocht
( 6000 Euro aan kosten in 4 maanden !.)
Re: Optrekken T5 gp 140 PK
robertTREBOR schreef:http://www.rijtesten.nl/gegevens/518/vo ... hline.html
das goeie acc. tijd !
erg belangrijk is banden met goede grip, want als je banden alleen maar doorspinnen ipv
de kracht overbrengen op de weg schiet je niet echt op.
ik had eerst van die waardelooze dunlops, kon pas volgas geven in 3e versn.
heden Hankook en volgas 1e en 2e versn. NO problem, dus dankzij me banden veel
snellere acc. tijd.
zie bijlage het verschil in GRIP tussen Dunlop en Hankook
Das de biTDI met 11.3 seconden! Wauw! Dus als ik hem laat chippen naar pakweg 170 pk zal hij 12 - 13 seconden wel halen toch?
T5 SWB 2010 GP "naomi": 186 PK - Xenon - Plastidipped - 19 inch - frontspoiler
Wishlist: - DRL - 40 mm verlaging - DPF OFF
Wishlist: - DRL - 40 mm verlaging - DPF OFF
Re: Optrekken T5 gp 140 PK
Op papier zou je al ruim 12 seconde moeten kunnen halen, afhankelijk van belading en DC/GB.
- robertTREBOR
- Berichten: 1237
- Lid geworden op: 09 mei 2008, 20:10
- Locatie: vlaardingen
Re: Optrekken T5 gp 140 PK
Gerrit354 schreef:Op papier zou je al ruim 12 seconde moeten kunnen halen, afhankelijk van belading en DC/GB.
Ik heb mijn bus een korte uitvoering, lekker lichtdus, en 6 bak en met 207 pk erin wel eens geklokt op ca 10 sec. 0 - 100 km / uur
Maar zie die bandentest, dat kan je nooit halen met Dunlop of Goodyear banden onder je T5 !
Want toen ik nog die Dunlops onder me T5 had kostte me dat zeker een dikke 3 sec. extra.
vw t4 2500tdi 75KW 10-2002; gekocht 6-2004 t/m 10-2010 probleemloos tot op 410.000 km verkocht
vw t5 2500tdi 128KW 10-2008; gekocht 10-2010 t/m 09-2013 te veel problemen 133.000 km verkocht
( 6000 Euro aan kosten in 4 maanden !.)
vw t5 2500tdi 128KW 10-2008; gekocht 10-2010 t/m 09-2013 te veel problemen 133.000 km verkocht
( 6000 Euro aan kosten in 4 maanden !.)
- Multivan Generation
- Berichten: 33713
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: Optrekken T5 gp 140 PK
De vraag is ook,
of het belangrijk is, zeker met een bus, wat de acceleratietijd van 0-100 km/u is.
Ik denk van niet..
of het belangrijk is, zeker met een bus, wat de acceleratietijd van 0-100 km/u is.
Ik denk van niet..
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Re: Optrekken T5 gp 140 PK
ik heb de 130 pk en het boeit me ook niet zo erg
vind het wel leuk om met een caravan net zo snel op te kunnen trekken
als de meeste mensen met een gewone auto
verder: je rijd een bus!!!!!!!!!
en geen race auto
vind het wel leuk om met een caravan net zo snel op te kunnen trekken
als de meeste mensen met een gewone auto
verder: je rijd een bus!!!!!!!!!
en geen race auto
Re: Optrekken T5 gp 140 PK
De exacte tijd maakt mij niet uit, maar het is toch een stuk comfort en veiligheid. Wetende dat je nog iets harder kan als het moet, bij bijv. inhalen of invoegen is toch wel erg fijn.Multivan Generation schreef:De vraag is ook,
of het belangrijk is, zeker met een bus, wat de acceleratietijd van 0-100 km/u is.
Ik denk van niet..
Re: Optrekken T5 gp 140 PK
Acceleratie van 0-100 km/u is mijns inziens voor een Transporter niet zo interessant. Veel belangrijker is de elasticiteit van de motor: hoe snel trekt hij door bij inhalen of bij tussensprintjes. Daar heb je meer aan in het dagelijkse verkeer dan dragraces bij het stoplicht.
Je hebt dus het meeste aan veel koppel vanaf een laag toerental over een zo breed mogelijk toerenbereik
Je hebt dus het meeste aan veel koppel vanaf een laag toerental over een zo breed mogelijk toerenbereik
Re: Optrekken T5 gp 140 PK
Heb hankooks eronder liggen :)robertTREBOR schreef:Gerrit354 schreef:Op papier zou je al ruim 12 seconde moeten kunnen halen, afhankelijk van belading en DC/GB.
Ik heb mijn bus een korte uitvoering, lekker lichtdus, en 6 bak en met 207 pk erin wel eens geklokt op ca 10 sec. 0 - 100 km / uur
Maar zie die bandentest, dat kan je nooit halen met Dunlop of Goodyear banden onder je T5 !
Want toen ik nog die Dunlops onder me T5 had kostte me dat zeker een dikke 3 sec. extra.
T5 SWB 2010 GP "naomi": 186 PK - Xenon - Plastidipped - 19 inch - frontspoiler
Wishlist: - DRL - 40 mm verlaging - DPF OFF
Wishlist: - DRL - 40 mm verlaging - DPF OFF