Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

nieuwe bus nodig!!

vragen over de T4
Plaats reactie
Gebruikersavatar
francisco
Berichten: 819
Lid geworden op: 14 jan 2007, 19:59
Locatie: 's-Hertogenbosch
Contacteer:

nieuwe bus nodig!!

Bericht door francisco »

hallo allemaal,

ja het is ernstig maar zal proberen om het kort te houden. ik heb een T4 2400D bj "93 motor is kompleet opgekanpt in 2005) staat nu 44.000 op de teller. wat heb ik allemaal veranderd:
- komplete ZWO bodykit met lampen
- verlaagd
- nieuwe hemel
- plasma tellerbalden
- kuip stoelen
- alles bekeeld en afgetimmerd
- enz enz.

voor ik naar de spuiter ging wilde ik 100% zeker zijn dat me bus minimaal nog 5/10 jaar op de weg kon rijden. naar dat ik bij 4 plaat werkers was geweest en gister nog eentje bij me thuis. moet ik helaats toegeven aan me nacht merrie. het is (financeel) niet verandwoord deze bus nog op te knappen.

wat nu..
rij verlopig nog wel even verder met het beestje want motor etc etc is allemaal perfect!. Wat wil ik nu dan gaan doen. een t4 korte neus terug kopen maar dan bj 96+ met elct ramen, spiegels, centrale vergrendeling etc. en dan alles om zetten naar de nieuwere T4.

mijn vraag..
ik heb nu de 2.4 met 44.000 heeft gelopen past die ook in een 1.9D bv? zo ja mooi, waar moet ik dan rekening mee gaan houden. en zo nee. wat is een 2.4 blok waard met 44.000 op de teller. ik heb voor de reperatie 2500,- euro betaald!.

dat was het zo. lucht wel op als je naar de nieuwe toekomst kijkt. maar goed. het deet wel pijn. als iemand je t4 goed bekijkt met vak oog en krijgt het slechte nieuws gelijk voor je kiezen. dus nu zoeke :P. en sparen want probeer nog jaartje rond te rijden om zo te sparen.
Dre 960
Berichten: 117
Lid geworden op: 13 jan 2007, 20:24
Locatie: Heerenveen

Bericht door Dre 960 »

Hoi Francisco

Jammer van al het werk dat je aan je bus hebt gehad, maar heel veel succes met het zoeken naar een andere bus en het ombouwen van alles, helaas kan ik geen antwoord geven op jou vragen, maar wou je toch even een mentaal steuntje meegeven na het slechte bericht over je bus.

Groetjes Dre 960 :zwaai
Gebruikersavatar
Niels949
Berichten: 425
Lid geworden op: 13 jan 2007, 10:47
Locatie: Zwijndrecht
Contacteer:

Bericht door Niels949 »

He Francisco,

Das mooi balen man... :politie

Je was net zo lekker bezig met je bussie....

Nou, hoop voor je dat je snel weer een andere bus hebt om lekker te verbouwen... :lach

Succes!

Groeten,

Niels949
T4 102 PK uit 2003
Gebruikersavatar
Dimitri-Turbo
Berichten: 221
Lid geworden op: 22 jun 2007, 18:15

Re: nieuwe bus nodig!!

Bericht door Dimitri-Turbo »

francisco schreef:hallo allemaal,

ja het is ernstig maar zal proberen om het kort te houden. ik heb een T4 2400D bj "93 motor is kompleet opgekanpt in 2005) staat nu 44.000 op de teller. wat heb ik allemaal veranderd:
- komplete ZWO bodykit met lampen
- verlaagd
- nieuwe hemel
- plasma tellerbalden
- kuip stoelen
- alles bekeeld en afgetimmerd
- enz enz.

voor ik naar de spuiter ging wilde ik 100% zeker zijn dat me bus minimaal nog 5/10 jaar op de weg kon rijden. naar dat ik bij 4 plaat werkers was geweest en gister nog eentje bij me thuis. moet ik helaats toegeven aan me nacht merrie. het is (financeel) niet verandwoord deze bus nog op te knappen.

wat nu..
rij verlopig nog wel even verder met het beestje want motor etc etc is allemaal perfect!. Wat wil ik nu dan gaan doen. een t4 korte neus terug kopen maar dan bj 96+ met elct ramen, spiegels, centrale vergrendeling etc. en dan alles om zetten naar de nieuwere T4.

mijn vraag..
ik heb nu de 2.4 met 44.000 heeft gelopen past die ook in een 1.9D bv? zo ja mooi, waar moet ik dan rekening mee gaan houden. en zo nee. wat is een 2.4 blok waard met 44.000 op de teller. ik heb voor de reperatie 2500,- euro betaald!.

dat was het zo. lucht wel op als je naar de nieuwe toekomst kijkt. maar goed. het deet wel pijn. als iemand je t4 goed bekijkt met vak oog en krijgt het slechte nieuws gelijk voor je kiezen. dus nu zoeke :P. en sparen want probeer nog jaartje rond te rijden om zo te sparen.
Of het past weet ik niet maar ik denk dat je wel rekening moet houden dat je ook je schakelbak mee moet wisselen. En je zou moeten kijken hoe de aandrijving naar je wielen overéén komen.

Nou inieder geval suc6 en het is zeker balen!!
Stenen leggen is geen kunst ... maar wel de klinkers uit de straat scheuren ;)

Nu een Golf-6 en Range Rover Vogue TDV6
EX Touareg TDI
EX WJW T5 - nr. 262
Ex WJW T4 - nr. 653
Gebruikersavatar
francisco
Berichten: 819
Lid geworden op: 14 jan 2007, 19:59
Locatie: 's-Hertogenbosch
Contacteer:

Bericht door francisco »

idd het is zeker balen!. Maar ben er nu wel stuk nuchter over geworden. Ik heb nu ff vakantie dus kan ik mooi alles insmeren om verdere roest vorming te voorkomen. (zo ver het kan)

grt frank
Gebruikersavatar
Dimitri-Turbo
Berichten: 221
Lid geworden op: 22 jun 2007, 18:15

Bericht door Dimitri-Turbo »

francisco schreef:idd het is zeker balen!. Maar ben er nu wel stuk nuchter over geworden. Ik heb nu ff vakantie dus kan ik mooi alles insmeren om verdere roest vorming te voorkomen. (zo ver het kan)

grt frank
Ik heb je 'trots' nog even zitten te bekijken en het is echt zonde dat alles nu weer omgezet moet gaan worden. Kun je waarschijnlijk alles weer opnieuw gaan spuiten in de kleur van de nieuwe bus... pfffff :groteogen

Een goede vakantie gewenst in ieder geval!
Stenen leggen is geen kunst ... maar wel de klinkers uit de straat scheuren ;)

Nu een Golf-6 en Range Rover Vogue TDV6
EX Touareg TDI
EX WJW T5 - nr. 262
Ex WJW T4 - nr. 653
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Bericht door Roger B. (11)61 »

Is het misschien net zo veel werk, maar goedkoper om te zoeken naar alleen een body (zag toen ik op zoek was naar mijn T4 op mobile.de en autoscout24.de enkele aangeboden worden)

dan kun je die opbouwen met jouw onderdelen.
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Gebruikersavatar
francisco
Berichten: 819
Lid geworden op: 14 jan 2007, 19:59
Locatie: 's-Hertogenbosch
Contacteer:

Bericht door francisco »

zit nu te twijfelen aan heel veel punten: wat zijn bv de volgende onderdelenwaard om LOS te verkopen?

Body-kit
Heel de Projekt-ZWO body-kit. Ik moet wel nog mijn voor bumper maken maar maar ik heb nu toch vakantie:D. ik heb toen de tijd dik 2000,- betaald exl orginele ZWO-lampen die heb ik nu ook gekocht. baal dus grulijk want het is nog steeds mijn droom busje. Maar geld wordt langsaam steets belangrijker. verder zit ik nog te twijfellen om de volgende spullen:

Motor
Er zit een 2400 Diesel AAB in en heeft ongeveer 44.000 km gelopen!. dat is dus NIKS!. Ik heb alles vorigjaar alles laten maken ivm knappen van de distrubitie riem.

Uitlaat
Het uitlaat systeem is ongeveer jaar oud. gelijk met de motor vervangen.

Velgen inc banden:
porsche cup3 velgen 235/45/17" met P-rozzo (244 per stuk 5 weken oud)
borba normaal 15'' winter banden 2 weken mee gereden nu half jaar oud.

Intrieur
2x kuipstoelen nieuw 245,- perstuk 2 jaar oud
nieuwe tellerunit met toerenteller en plasma tellerbladen nieuwe 200,-
de hele t4 is bekleed en heeft achter een traanplaat vloer. wiel bakken zijn netjes afgewerkt inc blauwe neon etc kan denk ook wat opleveren

ik zeg dus nu nog niet of ik dit ga verkoopen ik wil wel weten wat dit ongeveer gaat opleveren om te overwegen een andere VW te halen of weer een T4 :D
grt frank
Gebruikersavatar
de Masseur
Berichten: 48
Lid geworden op: 24 jan 2007, 14:17

Bericht door de Masseur »

niet zo mooi dat er zoveel roest zit. jammer dat je dit niet wist VOOR je de motor en alles hebt gedaan.... :bonk

1 idee - en het is maar 1 idee.........kennis van mij - heeft zijn auto in Polen laten plaatwerken. soortgelijk probleem. veel roes en werk - te duur om hier te laten doen.
hij heeft de auto daar naartoe gereden en naar verluid - strak weer opgehaald.
helaas heb ik zijn tel.nr niet meer - maar wie weet ken jij iemand met een goed adres aldaar. dan hoef je je strakke T4 niet weg te doen

Andreas 251
een echte Oostenrijker
zeilgek zonder boot
T4 gek MET T4
Mountainbikegek met fiets
skileraar en alles wat met buitensport te maken heeft
Gebruikersavatar
francisco
Berichten: 819
Lid geworden op: 14 jan 2007, 19:59
Locatie: 's-Hertogenbosch
Contacteer:

Bericht door francisco »

bedankt voor je reactie. ik heb er idd ook aan zitten denken. Ik ken een pool die het ook goed koper kon doen. maar de hele carsorie is te rot... echt zwaar klote maar goed. ik ga morgen kijken naar een andere T4. verder maak ik nog ff nieuw topic van de onderdelen wat het waar kan zijn
Plaats reactie