Das Rotte pech!
Beste ,ik ben uit Belgie (Kalmthout)en ben op zoek naar een betaalbaar alternatief voor mijn kapote transporter.
Wat is er gebeurt?
Ik kwam van Frankrijk terug en bij het vertragen ben ik door mijn 5 de heen gegaan.
Ik was wel sterk vertraagt en misschien was het al eventjes tijd om te verleggen met mijn manuele vijfbak.
Dus opeens met 2 obstakels langst elke kant een ratelend,schurend geluid van tanden en geen verbinding meer tussen motor en boit.
Alles werkt nog volkomen ,dwz achteruit ,vooruit,1 ste ,2de,3de,4de alleen de vijfde kaput?
Ik ben direct aan het bellen gegaan mits ik mn karretje niet echt kan missen en krijg ik van vw garage het Rietje te horen dat het om en bij de 3500 euro exl.btw gaat kosten ,,,ik ging zowat over mn nek ...
Het is er 1 tje van 2004 met 150000 op de teller ,de eerste t5 uitvoering een 1.9 tdi .
Kan er iemand me wat tips geven?
Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
versnellingsbak stuk
- harry t5 191
- Berichten: 3074
- Lid geworden op: 13 jan 2007, 00:08
- Locatie: Zeijen
Re: versnellingsbak stuk
Dat is pech hebben.
Persoonlijk zou ik eens gaan kijken bij een goede onderdelen handelaar naar een gebruikte versnellingsbak.
Succes.
Persoonlijk zou ik eens gaan kijken bij een goede onderdelen handelaar naar een gebruikte versnellingsbak.
Succes.
groeten Harry, uit het mooie Drentse land.
Re: versnellingsbak stuk
Hier in de buurt doet een revisiebak rond de € 1.350,- Komt nog een uurtje of 10/12 bij aan manuren á € xx/uur.
Dan zou een ruilbak incl. montage rond de €2000 tot 2200 moeten kunnen zitten.
...maar misschien vervangt jouw dealert voor die 3500 Eur ook 2-mv en koppelingsset, maar dat zal wel niet...Als de boel toch los ligt zometeen, kijk eens met een kritische blik naar m.n. het 2-massavliegwiel. http://www.kleingunnewiek.com/onderdelen.php
Dan zou een ruilbak incl. montage rond de €2000 tot 2200 moeten kunnen zitten.
...maar misschien vervangt jouw dealert voor die 3500 Eur ook 2-mv en koppelingsset, maar dat zal wel niet...Als de boel toch los ligt zometeen, kijk eens met een kritische blik naar m.n. het 2-massavliegwiel. http://www.kleingunnewiek.com/onderdelen.php
T5 2.5 AXD 2004 503.000 000km
Re: versnellingsbak stuk
Das veel geld, inclusief 21% btw...
Waarschijnlijk gaat de kabels afregelen geen effect hebben, aangezien de rest vd versnellingen wel nog werkt.
Ik zou ook eerder een aantal revisiebedrijven contacteren.
Waarschijnlijk gaat de kabels afregelen geen effect hebben, aangezien de rest vd versnellingen wel nog werkt.
Ik zou ook eerder een aantal revisiebedrijven contacteren.
Tim's Caravelle:
Caravelle -> Multivan ombouw in progress
06 T5 Black
Multivan bumpers
2.5 5cyl TDI+
Caravelle -> Multivan ombouw in progress
06 T5 Black
Multivan bumpers
2.5 5cyl TDI+
- robertTREBOR
- Berichten: 1237
- Lid geworden op: 09 mei 2008, 20:10
- Locatie: vlaardingen
Re: versnellingsbak stuk
Tip voor de volgende keer:
Laat nooit ( 2004 -2012 ) 8 jaar lang dezelfde versn.bakolie in je bak zitten maar ververs
het om de 2 a 3 jr. dan blijft tie 500.000 km prima werken !
Rond circulerend metaalslijpsel door slijtage of metaaldeeltjes van een keertje mis- schakelen doet zijn vernietigende werk op termijn tussen de lagers en de tandwielen.
Laat nooit ( 2004 -2012 ) 8 jaar lang dezelfde versn.bakolie in je bak zitten maar ververs
het om de 2 a 3 jr. dan blijft tie 500.000 km prima werken !
Rond circulerend metaalslijpsel door slijtage of metaaldeeltjes van een keertje mis- schakelen doet zijn vernietigende werk op termijn tussen de lagers en de tandwielen.
vw t4 2500tdi 75KW 10-2002; gekocht 6-2004 t/m 10-2010 probleemloos tot op 410.000 km verkocht
vw t5 2500tdi 128KW 10-2008; gekocht 10-2010 t/m 09-2013 te veel problemen 133.000 km verkocht
( 6000 Euro aan kosten in 4 maanden !.)
vw t5 2500tdi 128KW 10-2008; gekocht 10-2010 t/m 09-2013 te veel problemen 133.000 km verkocht
( 6000 Euro aan kosten in 4 maanden !.)
Re: versnellingsbak stuk
nou......
voor wat betreft het verversen ....................
ik heb laatst ook mijn bakolie ververst en de olie die er af kwam wat nog mooi blank
2.5 6bak 2004 en 225.000 gelopen
wat ik van een ex vw monteur hoorde is wat er bij een 6 bak nog wel eens gebeurd dat als er
wat olie lekt na een aantal jaren de 6e versn te weinig olie krijgt en kapot loopt en door het slijpsel wat
hierdoor vrij komt ,de rest ook kapot loopt
dus peilen is belangrijker dan verversen
voor wat betreft het verversen ....................
ik heb laatst ook mijn bakolie ververst en de olie die er af kwam wat nog mooi blank
2.5 6bak 2004 en 225.000 gelopen
wat ik van een ex vw monteur hoorde is wat er bij een 6 bak nog wel eens gebeurd dat als er
wat olie lekt na een aantal jaren de 6e versn te weinig olie krijgt en kapot loopt en door het slijpsel wat
hierdoor vrij komt ,de rest ook kapot loopt
dus peilen is belangrijker dan verversen
- Pascal-141
- Berichten: 10817
- Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
- Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel
Re: versnellingsbak stuk
Zoiets laten repareren bij een officiele VW dealer kost je handenvol geld ...oliver schreef:Ik ben direct aan het bellen gegaan mits ik mn karretje niet echt kan missen en krijg ik van vw garage het Rietje te horen dat het om en bij de 3500 euro exl.btw gaat kosten ,,,ik ging zowat over mn nek ...
Een gereviseerde versnellingsbak kost 1100a1200eur via Ebay , reken daar een uurtje of 3-4 aan werkuren bij , en klaar.
http://www.ebay.de/itm/Getriebe-GTX-GTV ... 20c745f4e9" onclick="window.open(this.href);return false;
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
- robertTREBOR
- Berichten: 1237
- Lid geworden op: 09 mei 2008, 20:10
- Locatie: vlaardingen
Re: versnellingsbak stuk
Sommigen hier op het forum kennen mij nog als de vw dubbele cabine bussen man.
http://www.mooiebus.nl" onclick="window.open(this.href);return false; was destijds mijn website.
in capelle ad ijssel verkocht ik ca 120 / 140 vw busjes per jaar, toen in 2005 minister wijn
de wegenbelasting met 500% voor grijskenteken/partikulieren verhoogde ben ik gestopt.
In die tijd liep er in de garantie periode te vaak een versn. bak stuk, ik ben toen bij iedere bus
die ik verkocht altijd de versn.bakolie gaan verversen, daarna was het "euvel" over.
Vaak zat er ook veels te weinig olie in de bakken door lekkage of verdamping.
Na 250dkm zit er wel degelijk ALTIJD metaalslijpsel door de bak olie, je kan dat zien door de
oude olie in een bak op te vangen en in de felle zon te zetten,
roer je er dan doorheen kan je door het felle zonlicht de metaaldeeltjes zien glinsteren !
Ik vind het vreemd dat er zo weinig in het onderhoudsschema bij vw wordt gesproken over
de versn. bak olie, soms lijkt het erop dat ze liever hebben dat de bak na 300dkm in de soep
loopt om de werkplaats lekker bezig te houden.
http://www.mooiebus.nl" onclick="window.open(this.href);return false; was destijds mijn website.
in capelle ad ijssel verkocht ik ca 120 / 140 vw busjes per jaar, toen in 2005 minister wijn
de wegenbelasting met 500% voor grijskenteken/partikulieren verhoogde ben ik gestopt.
In die tijd liep er in de garantie periode te vaak een versn. bak stuk, ik ben toen bij iedere bus
die ik verkocht altijd de versn.bakolie gaan verversen, daarna was het "euvel" over.
Vaak zat er ook veels te weinig olie in de bakken door lekkage of verdamping.
Na 250dkm zit er wel degelijk ALTIJD metaalslijpsel door de bak olie, je kan dat zien door de
oude olie in een bak op te vangen en in de felle zon te zetten,
roer je er dan doorheen kan je door het felle zonlicht de metaaldeeltjes zien glinsteren !
Ik vind het vreemd dat er zo weinig in het onderhoudsschema bij vw wordt gesproken over
de versn. bak olie, soms lijkt het erop dat ze liever hebben dat de bak na 300dkm in de soep
loopt om de werkplaats lekker bezig te houden.
vw t4 2500tdi 75KW 10-2002; gekocht 6-2004 t/m 10-2010 probleemloos tot op 410.000 km verkocht
vw t5 2500tdi 128KW 10-2008; gekocht 10-2010 t/m 09-2013 te veel problemen 133.000 km verkocht
( 6000 Euro aan kosten in 4 maanden !.)
vw t5 2500tdi 128KW 10-2008; gekocht 10-2010 t/m 09-2013 te veel problemen 133.000 km verkocht
( 6000 Euro aan kosten in 4 maanden !.)