Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

glaslook panelen vervangen door glas

vragen over de T5
Plaats reactie
Gebruikersavatar
JP
Berichten: 469
Lid geworden op: 25 jun 2007, 23:14
Locatie: Nederland

Re: glaslook panelen vervangen door glas

Bericht door JP »

harry t5 191 schreef:Zoals al gezegd;
Als je glas over de BESTAANDE panelen plakt,verander je niets een de inrichtingseisen van een grijs kenteken auto.

:T54LIFE :wjw :toppie
Allememagies Harry, Kom nu eens met het bewijs hiervoor!
Je bent nog eigenwijzer dan een Fries.

De bewijzen zijn in dit topic keer op keer aangedragen het mag NIET!!!!
Gebruikersavatar
JP
Berichten: 469
Lid geworden op: 25 jun 2007, 23:14
Locatie: Nederland

Re: glaslook panelen vervangen door glas

Bericht door JP »

ozkaynar schreef:http://jure.nl/bq1294

En deze man had nog geen eens een plaat achter zijn glas, ik denk persoonlijk als je toch glas plakt ipv glaslook dat de belastingdienst geen poot heeft om op te staan bij de rechter gezien deze uitspraak.
Dus als ze moeilijk doen gewoon verwijzen naar deze uitspraak en eventueel herstellen.
Mvg
Zeker een mooie vondst! Kan zeker gebruikt worden bij een naheffing.
Echter is één specifieke uitspraak welke ook nog eens een importauto betreft niet altijd voldoende om onder een naheffing uit te komen. Kleine details kunnen in een juridische strijd grote verschillen maken.
Daarnaast zal je de juridische strijd (lees veel kosten aan tijd en een goeie advocaat) nog wel moeten gaan voeren en tevens gaat het hier om herstelrecht dus ook herstellen is dan een must.

Maar hoe meer van dit soort uitspraken/informatie des te beter en hoe waardevoller dit topic.
Gebruikersavatar
heemskerk
Berichten: 2025
Lid geworden op: 07 nov 2008, 20:12

Re: glaslook panelen vervangen door glas

Bericht door heemskerk »

JP schreef:
harry t5 191 schreef:Zoals al gezegd;
Als je glas over de BESTAANDE panelen plakt,verander je niets een de inrichtingseisen van een grijs kenteken auto.

:T54LIFE :wjw :toppie
Allememagies Harry, Kom nu eens met het bewijs hiervoor!
Je bent nog eigenwijzer dan een Fries.

De bewijzen zijn in dit topic keer op keer aangedragen het mag NIET!!!!

Volgens mij heeft Harry een punt. De vraagstelling aan de belasting inzake glaspanelen wel of niet zou anders geformuleerd moeten worden. Wanneer er aan de fiscale inrichtingseisen is voldaan betreffende de minimale afmetingen (fiscale box) en de afdichting raam links etc is er een goedkeuring voor het grijs kenteken. In mijn geval (Transporter) is er het standaard plaatwerk links (en rechts) achter. Wanneer ik, bovenop het(de) stalen pane(e)l(en) (een geheel met de carrosserie) een glazen raam monteer (wel of niet getint/ondoorzichtig gemaakt) is dat een uitsluitend cosmetische verandering/ aanpassing welke de inrichtingseisen (voor grijskenteken) alszodanig intact laat. Vervolgens kan, - theoretisch bezien - de RDW bezwaren hebben omdat de originele configuratie (geen ra(a)m(en) op die plaats(en) niet volgens afgifte kentekenbewijs is, maar dat is dan een ander punt.

Resume: Wanneer eenmaal voldaan aan de eisen voor grijskenteken (originele stalen panelen, een geheel met de auto) mag er op de zijkant geplakt worden wat je wilt; staal, glas, plastic, stickers, een glasgeblazen hondendrol of een glazen zonnetje omdat ik bijvoorbeeld een zonweringsbedrijf heb oid, wathever. De bemoeienis van de belastingdienst houdt daar formeel gezien op. Wat de RDW daar vervolgens van vind is een ander verhaal. Overigens kan ik mij niet voorstellen dat de RDW moeilijk zou doen over een origineel raam mits deugdelijk bevestigd. Exact bezien zou juist een niet goedgekeurd kunststof/aluminiumpaneel een probleem moeten zijn voor de RDW vanwege het ontbreken van een keurmerk. Gewoon (zwartgecoat) origineel glas monteren dus en uitlokken dat proefproces... :knipoog :knipoog :knipoog
Gebruikersavatar
harry t5 191
Berichten: 3074
Lid geworden op: 13 jan 2007, 00:08
Locatie: Zeijen

Re: glaslook panelen vervangen door glas

Bericht door harry t5 191 »

reactie op voorgaand bericht,

Perfect geformuleerd :yes
JP vroeg om bewijs,nu, het afgeven van een kenteken na keuring blijkt mij bewijs genoeg.
Maar er wordt mij verweten dat ik eigenwijs ben,nou,er zijn er meer.
Ik reageer hier niet verder op. :lach

:T54LIFE :wjw :toppie
groeten Harry, uit het mooie Drentse land.
Gebruikersavatar
JP
Berichten: 469
Lid geworden op: 25 jun 2007, 23:14
Locatie: Nederland

Re: glaslook panelen vervangen door glas

Bericht door JP »

heemskerk schreef:
JP schreef:
harry t5 191 schreef:Zoals al gezegd;
Als je glas over de BESTAANDE panelen plakt,verander je niets een de inrichtingseisen van een grijs kenteken auto.

:T54LIFE :wjw :toppie
Allememagies Harry, Kom nu eens met het bewijs hiervoor!
Je bent nog eigenwijzer dan een Fries.

De bewijzen zijn in dit topic keer op keer aangedragen het mag NIET!!!!

Volgens mij heeft Harry een punt. De vraagstelling aan de belasting inzake glaspanelen wel of niet zou anders geformuleerd moeten worden. Wanneer er aan de fiscale inrichtingseisen is voldaan betreffende de minimale afmetingen (fiscale box) en de afdichting raam links etc is er een goedkeuring voor het grijs kenteken. In mijn geval (Transporter) is er het standaard plaatwerk links (en rechts) achter. Wanneer ik, bovenop het(de) stalen pane(e)l(en) (een geheel met de carrosserie) een glazen raam monteer (wel of niet getint/ondoorzichtig gemaakt) is dat een uitsluitend cosmetische verandering/ aanpassing welke de inrichtingseisen (voor grijskenteken) alszodanig intact laat. Vervolgens kan, - theoretisch bezien - de RDW bezwaren hebben omdat de originele configuratie (geen ra(a)m(en) op die plaats(en) niet volgens afgifte kentekenbewijs is, maar dat is dan een ander punt.

Resume: Wanneer eenmaal voldaan aan de eisen voor grijskenteken (originele stalen panelen, een geheel met de auto) mag er op de zijkant geplakt worden wat je wilt; staal, glas, plastic, stickers, een glasgeblazen hondendrol of een glazen zonnetje omdat ik bijvoorbeeld een zonweringsbedrijf heb oid, wathever. De bemoeienis van de belastingdienst houdt daar formeel gezien op. Wat de RDW daar vervolgens van vind is een ander verhaal. Overigens kan ik mij niet voorstellen dat de RDW moeilijk zou doen over een origineel raam mits deugdelijk bevestigd. Exact bezien zou juist een niet goedgekeurd kunststof/aluminiumpaneel een probleem moeten zijn voor de RDW vanwege het ontbreken van een keurmerk. Gewoon (zwartgecoat) origineel glas monteren dus en uitlokken dat proefproces... :knipoog :knipoog :knipoog
Ondanks dat de reden van de regels ons allen volledig ontgaat zeggen de bewijzen op dit moment dat het niet mag!
Ik daag Harry hierbij dan ook uit om het proefproces aan te gaan. :lach

Inhoudelijk: Door de bevestiging van het glas op de zijpanelen van de auto zijn deze één geworden, en dat is nu precies het geen er door de Belastingdienst aangegeven word als verboden.

@Heemskerk bedankt voor jouw inzicht!
@Harry hiermee heb jij nog steeds geen bewijs aangeleverd! En je maakt je er te gemakkelijk vanaf door te wachten tot er iemand een goeie reactie geeft (die slecht aangeeft dat de regels krom zijn) en dan roept dat je het ermee eens bent en verder niet meer zal reageren. :bonk
Kom nou eens met de bewijzen of begin een proefproces! :bifun
Als er een kenteken is afgegeven en daarna aanpassingen worden gedaan dan mag het nog steeds niet!
Klusman
Berichten: 250
Lid geworden op: 02 dec 2010, 19:29
Locatie: Eindhoven

Re: glaslook panelen vervangen door glas

Bericht door Klusman »

Net zoals vaker met discussies, gaat het hier weer herzelfde, en blijft het een ja nee spelletje.
Belastingdienst is duidelijk, omtrent inrichting, voldoen de dc aan, er wordt niet gesproken over glas op de dichte buitenkant.
Ambtenaren roepen het mag niet boete en bpm betalen.
Multivans worden grijskenteken, door aan de binnen kant van de laadruimte, en dan nog alleen en de linkerachterzijde de binnenzijde te voorzien van een stalen plaat die vast wordt geplakt aan de achtezijde ruit, in de sponning, ruit blijft zitten?
Maar er is hier nog niemand die de boete gekregen heeft.
Laten we het hier maar op houden, degene die er glas op willen moeten dit gewoon doen, en degen die dat niet willen doen dat niet.
Staan we gewoon achter onze beslissing, en als en ik zeg als, er iemand de pineut is met glas op het dichte paneel, en een boete krijgt plus nabetaling rest bpm, dan is het duidelijk, hopelijk meld hij het dan hier op het forum.
Maar dan nog mag ieder dat zelf weten of hij dit nu wel of niet wil.
Ik vind het zowiezo lovenswaardig dat er iemand probeert de waarheid te achterhalen, dus JP bedankt voor je zoektocht.
Een ieder kan er mee doen wat hij wil :yes .
Gebruikersavatar
paulscs
Berichten: 221
Lid geworden op: 23 jan 2007, 22:51
Locatie: hoofddorp
Contacteer:

Re: glaslook panelen vervangen door glas

Bericht door paulscs »

Met bewondering volg nu al een aantal weken deze discussie. Het gaat mij ook aan, hoewel ik pas januari mijn nieuwe bus krijg.

En ik vindt een plaat ter vervanging ivm grijs kenteken spuuglelijk, rijdt nu ook rond met inmiddels 3e plaat. de vorige trokken krom of kwamen los.

Zou je achteraf je ruit op een paneel verlijmen zie je toch verschil met de andere ruiten toch?

Is het voor een glaslook paneel bouwer daarom zo moeilijk om een mal te maken van het orginele ruit? En deze van bv lexaan te maken, we voldoen dan allemaal aan de regels en optisch veranderd er practich niets.
klaag niet als je wind tegen hebt, maar wees blij als je wint mee hebt.

http://www.scsnederland.nl http://www.stopbos.nl
Gebruikersavatar
matje86
Berichten: 13085
Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:43
Locatie: Zaanstad

Re: glaslook panelen vervangen door glas

Bericht door matje86 »

je hebt toch ook glaslookmachneetplaten die plak je er zo op :jump
ik heb mijn fietsendrager vast gebout aan de deur moet ik nu naar de rdw?
Volgers Facebook ,, Matje Weetjewel ,,
Gebruikersavatar
heemskerk
Berichten: 2025
Lid geworden op: 07 nov 2008, 20:12

Re: glaslook panelen vervangen door glas

Bericht door heemskerk »

matje86 schreef:je hebt toch ook glaslookmachneetplaten die plak je er zo op :jump
ik heb mijn fietsendrager vast gebout aan de deur moet ik nu naar de rdw?
Tja... of bijvoorbeeld:

Ik heb een bedrijfswageninrichting welke met bouten en kit/lijm vastgezet is aan de carosserie (daarmede tot een geheel verworden!) en eventueel ook nog zo'n verhoogde bodem met lades erin. Daarmede voldoe ik eigenlijk niet meer aan de minimale afmetingen qua laadruimte: het is immers geen laadruimte meer omdat het tot een geheel is verworden met de carosserie... Mijn minimale fiscale doodskist is daardoor geslonken tot het formaat van een schatkist vol met BPM-munten...ff de belastingdienst bellen wat te doen. Misschien mag het wel wanneer het van karton is gemaakt ipv multiplex..

Zoals vaker gezegt: Over de waanzin van de regelgeving zijn we het allemaal wel eens.
Gebruikersavatar
matje86
Berichten: 13085
Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:43
Locatie: Zaanstad

Re: glaslook panelen vervangen door glas

Bericht door matje86 »

je mag toch ook een lap verf aan de buitenkant plakken, waarom dan niet een beetje gebakken zand met wat lijm aanbrengen
Volgers Facebook ,, Matje Weetjewel ,,
Gebruikersavatar
robertTREBOR
Berichten: 1237
Lid geworden op: 09 mei 2008, 20:10
Locatie: vlaardingen

Re: glaslook panelen vervangen door glas

Bericht door robertTREBOR »

waarom zou Pon zo moeilijk doen met kunststof panelen die er niet uitzien en krom trekken ,
terwijl ze de glaspanelen in voorraad hebben liggen ??

lees punt 4.1.3 en 12.1 van onderstaand proces,

is het nu eindelijk pfffff. duidelijk hier, ik ben nu ECHT klaar met dit draadje wat door eigenwijze en tegendraadse personen
in stand wordt gehouden ! :love :love

http://jure.nl/bq1294" onclick="window.open(this.href);return false;


:wjw
vw t4 2500tdi 75KW 10-2002; gekocht 6-2004 t/m 10-2010 probleemloos tot op 410.000 km verkocht
vw t5 2500tdi 128KW 10-2008; gekocht 10-2010 t/m 09-2013 te veel problemen 133.000 km verkocht
( 6000 Euro aan kosten in 4 maanden !.)
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33875
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: glaslook panelen vervangen door glas

Bericht door Multivan Generation »

Dag Robert,
dank voor de duidelijke link..
Laat niets aan toeval of verbeelding over...
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
JP
Berichten: 469
Lid geworden op: 25 jun 2007, 23:14
Locatie: Nederland

Re: glaslook panelen vervangen door glas

Bericht door JP »

Mooi Robert! :yes
Het word steeds duidelijker.

Maar :knipoog De consequenties zijn nog niet geheel duidelijk
Het is nu duidelijk dat er een herstelbeleid is en een BPM naheffing zal niet direct volgen
Maar een boete en naheffing van motorrijtuigenbelasting kunnen ook flink in de papieren lopen.

Ik vind het juist wel een leuk draadje met veel bewijs, eigenwijsheid maar ook emotie :toppie
autoglaz
Berichten: 7
Lid geworden op: 10 jan 2012, 15:57

Re: glaslook panelen vervangen door glas

Bericht door autoglaz »

:wjw :politie Goedemiddag WJWers,

Ik ben eigenaar van een website die jullie misschien wel kennen xxxxxxxxxxxxxxxxxx
Glaslookpanelen van echt glas is niet verboden maar worden zeker gedoogt reden daar van is hoe kunnen ze constateren of u panelen echt glas zijn als u een gesloten cabine heeft? Ja juist KAPOT gooien en gaan ze dan doen? NEE .
Achter de glaspanelen zit een luchtkamer tussen het standaard blik en het glaspaneel die sorgt er voor dat zelfs door te tikken op het glas u niet kan constateren dat het glas is.
Bij een multivan die omgebouwd word naar een dubb. cabine zit het natuurlijk anders officieel mag je Rechts een glaspaneel van echt glas gemonteerd hebben en Links moet kunstof of blik etc. zijn.

Als er meer vragen zijn over dit onderwerp kunt u altijd ons mailen of bellen.

Of reageer gewoon via WJW.

mvg :T54LIFE :yes
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33875
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: glaslook panelen vervangen door glas

Bericht door Multivan Generation »

autoglaz schreef:Glaslookpanelen van echt glas is niet verboden maar worden zeker gedoogt
Waar kunnen we deze informatie en regelgeving nalezen?
Graag met wetsnummer en artikelnummer aub..
Alvast dank voor uw bijdrage..
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Plaats reactie