Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
T5 importeren uit Duitsland?
T5 importeren uit Duitsland?
Ben me aan het oriënteren voor een nieuwe T5. Ik vraag me nu af of importeren voordeliger is dan hier aanschaffen.
Stel bv dat ik een Multivan aldaar zou kopen voor 50.000. Deze gaat vervolgens particulier op grijs kenteken hier rijden. Dit is mogelijk aangezien de auto door een rolstoelgebruiker bestuurd gaat worden.
Wat komen er nu nog voor kosten bovenop en is dit dus uiteindelijk voordeliger?
Bedankt vast.
gr
Ferdy
Stel bv dat ik een Multivan aldaar zou kopen voor 50.000. Deze gaat vervolgens particulier op grijs kenteken hier rijden. Dit is mogelijk aangezien de auto door een rolstoelgebruiker bestuurd gaat worden.
Wat komen er nu nog voor kosten bovenop en is dit dus uiteindelijk voordeliger?
Bedankt vast.
gr
Ferdy
---
2014 Multivan Edition 25 180pk DSG
2014 Multivan Edition 25 180pk DSG
Re: T5 importeren uit Duitsland?
Vraag eens een offerte aan voor Rolstoel gebruikers en de belastingregels, dan weet je meer!
- harry t5 191
- Berichten: 3074
- Lid geworden op: 13 jan 2007, 00:08
- Locatie: Zeijen
Re: T5 importeren uit Duitsland?
Je hoeft dan geen bpm te betalen,scheelt toch weer!
groeten Harry, uit het mooie Drentse land.
Re: T5 importeren uit Duitsland?
Ik zou zeggen gewoon doen en deel je ervaring hier.
Ikzelf denk hier kopen
Ikzelf denk hier kopen
Re: T5 importeren uit Duitsland?
Als je geen bpm hoeft te bepalen, is het volgens mij een no-brainer.
VW T5 California Black Edition TDI > Individual Project topic
als ebay het niet heeft, vergeet het dan maar
als ebay het niet heeft, vergeet het dan maar
Re: T5 importeren uit Duitsland?
Kan iemand bevestigen dat het niet zinvol is voor een BPM-vrije T5?Oviivo schreef:Als je geen bpm hoeft te bepalen, is het volgens mij een no-brainer.
Ferdy
---
2014 Multivan Edition 25 180pk DSG
2014 Multivan Edition 25 180pk DSG
Re: T5 importeren uit Duitsland?
Edit: nvt op dit onderwerp .
Laatst gewijzigd door Gerrit354 op 27 aug 2012, 14:15, 1 keer totaal gewijzigd.
- harry t5 191
- Berichten: 3074
- Lid geworden op: 13 jan 2007, 00:08
- Locatie: Zeijen
Re: T5 importeren uit Duitsland?
@Gerrit,
De vraagsteller heeft het over aankoop van een nieuwe bus.
In mijn ogen kun je dan beter (of net zo goed) hier een nieuwe bus kopen,
Ook in geval van garantie zal een dealer eerder achter zijn klant staan.
Bij een gebruikte bus zal het misschien een ander verhaal zijn.
De vraagsteller heeft het over aankoop van een nieuwe bus.
In mijn ogen kun je dan beter (of net zo goed) hier een nieuwe bus kopen,
Ook in geval van garantie zal een dealer eerder achter zijn klant staan.
Bij een gebruikte bus zal het misschien een ander verhaal zijn.
groeten Harry, uit het mooie Drentse land.
Re: T5 importeren uit Duitsland?
Wat een verschil 1 woord kan maken .
Re: T5 importeren uit Duitsland?
Heb een multivan met alle opties geimporteerd
kon de btw direct verrekenen om dat ik een bedrijf heb
bpm hoefde ik niet te betalen bij de import
maar bedenk dat ik hem zeer scherp ingekocht heb
vraag me af of het voordeel nu nog opweegt als het alleen om de bpm gaat
kon de btw direct verrekenen om dat ik een bedrijf heb
bpm hoefde ik niet te betalen bij de import
maar bedenk dat ik hem zeer scherp ingekocht heb
vraag me af of het voordeel nu nog opweegt als het alleen om de bpm gaat
- Multivan Generation
- Berichten: 33767
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: T5 importeren uit Duitsland?
Ik zou hem dan juist in het buitenland kopen.harry t5 191 schreef:@Gerrit,
De vraagsteller heeft het over aankoop van een nieuwe bus.
In mijn ogen kun je dan beter (of net zo goed) hier een nieuwe bus kopen,
Ook in geval van garantie zal een dealer eerder achter zijn klant staan.
Bij een gebruikte bus zal het misschien een ander verhaal zijn.
Garantie is 2 jaar wereldwijd en daarvoor kun je bij iedere dealer terecht.
Ze zullen het niet leuk vinden, als je langskomt, maar so what..
Nieuwprijzen van bussen in het buitenland zijn veel lager als hier.
Of kijk naar een Jahreswagen, die zijn vaak zeer interessant..
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
- Roger B. (11)61
- Berichten: 9154
- Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
- Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)
Re: T5 importeren uit Duitsland?
juist niet, een nieuwe auto is in nederland juist veel goedkoper (totdat er BPM bij geteld wordt)
als je een auto importeerd komt er (een deel van de) BPM bij, bij een nieuwe importeren dus gewoon evenveel BPM als op een nieuwe in NL gekochtte..
Aangezien de brutoprijs in NL lager ligt, zal de nettoprijs na toevoegen BPM ook lager zijn in NL
Voorbeeld: caddy met dezelfde opties in DLD ruim 23000 euro, in NL (grijs kent. dus geen BPM) net geen 20.000 euro
Andersom wel, koop een auto nieuw in NL, zonder kenteken, zet er een duits kenteken op en je rijdt minimaal een jaar afschrijvingsvrij
als je een auto importeerd komt er (een deel van de) BPM bij, bij een nieuwe importeren dus gewoon evenveel BPM als op een nieuwe in NL gekochtte..
Aangezien de brutoprijs in NL lager ligt, zal de nettoprijs na toevoegen BPM ook lager zijn in NL
Voorbeeld: caddy met dezelfde opties in DLD ruim 23000 euro, in NL (grijs kent. dus geen BPM) net geen 20.000 euro
Andersom wel, koop een auto nieuw in NL, zonder kenteken, zet er een duits kenteken op en je rijdt minimaal een jaar afschrijvingsvrij
Laatst gewijzigd door Roger B. (11)61 op 03 sep 2012, 15:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Tyraps, Tape en Telefoon
Re: T5 importeren uit Duitsland?
In Duitsland zijn er diverse firmas die de T5 importeren uit de omringende landen.
Dus men besteld in duitsland wordt daar gemaakt, gaat naar Italie ,Denemarken ,Noorwegen of wat dan ook, en die komt dan weer terug naar Duitsland, en wordt daar aan de klant afgeleverd, incl 24 maanden garantie.
Dit scheelt de Duitser toch zo veel dat hij er iets langer op wil wachten.
Dus men besteld in duitsland wordt daar gemaakt, gaat naar Italie ,Denemarken ,Noorwegen of wat dan ook, en die komt dan weer terug naar Duitsland, en wordt daar aan de klant afgeleverd, incl 24 maanden garantie.
Dit scheelt de Duitser toch zo veel dat hij er iets langer op wil wachten.
- Jeroen T5 204
- Berichten: 3455
- Lid geworden op: 13 jan 2007, 20:50
- Locatie: Vroomshoop (VCDS)
- Contacteer:
Re: T5 importeren uit Duitsland?
@FerdyK, is je huidige T5 alweer aan vervanging toe dan? Jij hebt hem iets eerder als mij gekocht als ik de goede Ferdy voor me heb.
In Duitsland kopen is voordeliger, dit ga je vooral merken als je er veel opties bij neemt. Dit scheelt aardig met de Nederlandse prijzen.
Kan je niet beter een Caravelle kopen?
Normaal ben je met importeren ook bpm verschuldigd, in jou geval niet dus de verschillen kunnen aardig oplopen.
In Duitsland kopen is voordeliger, dit ga je vooral merken als je er veel opties bij neemt. Dit scheelt aardig met de Nederlandse prijzen.
Kan je niet beter een Caravelle kopen?
Normaal ben je met importeren ook bpm verschuldigd, in jou geval niet dus de verschillen kunnen aardig oplopen.
VW Transporter T5 2.5 TDI 130pk -JD Stage 1 @ 191pk 438 nm
-Simons rvs uitlaatsysteem, K&N filter
-BearLock, Opti-Coat Pro
-20" MTM Bimoto, Michelin PSS, Bilstein B14, H&R Stabi
-Simons rvs uitlaatsysteem, K&N filter
-BearLock, Opti-Coat Pro
-20" MTM Bimoto, Michelin PSS, Bilstein B14, H&R Stabi
- Roger B. (11)61
- Berichten: 9154
- Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
- Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)
Re: T5 importeren uit Duitsland?
jeroen, dat moet je volgens mij nog eens goed bekijken, voor geel kenteken ben je in eerste instantie veel voordeliger uit, alleen komt er daarna bij import bpm bovenop en ben je duurder uit (ook met opties)
in Nederland is de prijs zonder BPM beduidend lager dan dezelfde auto in DLD kost, voor grijs kenteken betekend dat dus dat de prijs in NL lager is dan in DLD.
Een caddy met gelijke opties en motorisering in NL nog geen 20 mille, in DLD dik 23 mille...
voorbeeld.... pareleffect lak (zwart) in DLD 950 euro, in NL iets over de 500 dacht ik.... dus lang niet alle opties zijn in DLD voordeliger.
in Nederland is de prijs zonder BPM beduidend lager dan dezelfde auto in DLD kost, voor grijs kenteken betekend dat dus dat de prijs in NL lager is dan in DLD.
Een caddy met gelijke opties en motorisering in NL nog geen 20 mille, in DLD dik 23 mille...
voorbeeld.... pareleffect lak (zwart) in DLD 950 euro, in NL iets over de 500 dacht ik.... dus lang niet alle opties zijn in DLD voordeliger.
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Tyraps, Tape en Telefoon