Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

de draaikolk in mijn diesel tank....

vragen over de T5
Gebruikersavatar
Joseph
Berichten: 46
Lid geworden op: 23 aug 2012, 08:42
Locatie: Stevensweert
Contacteer:

Re: de draaikolk in mijn diesel tank....

Bericht door Joseph »

Roger B. (11)61 schreef:dat kan, maar meer door meer geleverde vermogen door ingelopen motor
Is toch hetzelfde? Minder vermogen nodig voor interne wrijving = meer afgeleverd vermogen.
Gebruikersavatar
Donald4Motion
Berichten: 4426
Lid geworden op: 02 jul 2007, 22:12
Locatie: Tuuuuus voor de buus

Re: de draaikolk in mijn diesel tank....

Bericht door Donald4Motion »

Joseph schreef:
Roger B. (11)61 schreef:dat kan, maar meer door meer geleverde vermogen door ingelopen motor
Is toch hetzelfde? Minder vermogen nodig voor interne wrijving = meer afgeleverd vermogen.
:winter
Gebruikersavatar
robertTREBOR
Berichten: 1237
Lid geworden op: 09 mei 2008, 20:10
Locatie: vlaardingen

Re: de draaikolk in mijn diesel tank....

Bericht door robertTREBOR »

Vandaag weer getankt met mn. T5 151kw korte uitv. DC gewicht 1860 kg 6 bak.
1/3 stad 2/3 buitenweg stukken er tussen met 150 km/ uur

1083 km gehaald 83 ltr. getankt 1 op 13,04 !!!

ik hoef geen automatenbak ik schakel wel. :wjw
vw t4 2500tdi 75KW 10-2002; gekocht 6-2004 t/m 10-2010 probleemloos tot op 410.000 km verkocht
vw t5 2500tdi 128KW 10-2008; gekocht 10-2010 t/m 09-2013 te veel problemen 133.000 km verkocht
( 6000 Euro aan kosten in 4 maanden !.)
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33763
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: de draaikolk in mijn diesel tank....

Bericht door Multivan Generation »

de laatste 2 dagen ruim 700 km gereden.
Gemiddeld verbruik over die afstand: 4,2 Liter/100 km :yes
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: de draaikolk in mijn diesel tank....

Bericht door Roger B. (11)61 »

Joseph schreef:
Roger B. (11)61 schreef:dat kan, maar meer door meer geleverde vermogen door ingelopen motor
Is toch hetzelfde? Minder vermogen nodig voor interne wrijving = meer afgeleverd vermogen.
ik denk dat die weerstand aan lagers en dergelijke bij inlopen niet zo veel verminderen zal, maar door vervuiling door roet en dergelijke dichten de zuigerveren beter af na verloop van tijd, dit geeft meer compressie (is ook meer weerstand) en daardoor meer geleverd vermogen.

maar wellicht dat iemand die meer in de motorenconstructie thuis is de detail er van weet?
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Gebruikersavatar
WouterW
Berichten: 489
Lid geworden op: 20 nov 2010, 09:55
Locatie: Achterhoek regio Zutphen

Re: de draaikolk in mijn diesel tank....

Bericht door WouterW »

Multivan Generation schreef:de laatste 2 dagen ruim 700 km gereden.Gemiddeld verbruik over die afstand: 4,2 Liter/100 km
hiervoor is er: http://www.lanciaforum.nl/


Oooops... door gebrek aan tijd (óf aan lancia's :knipoog ) niet meer online :bifun

Met 2 liter meerverbuik per 100km, laat mij maar in een VW bus rijden :toppie :driveT5
2012-09-03 21.09.59x.jpg
terug uit de kop van Noord Holland, 160 km, wind in de rug, en bijna bij huis zes tweetjes op de tacho.
T5 2.5 AXD 2004 503.000 000km
Gebruikersavatar
Joseph
Berichten: 46
Lid geworden op: 23 aug 2012, 08:42
Locatie: Stevensweert
Contacteer:

Re: de draaikolk in mijn diesel tank....

Bericht door Joseph »

Roger B. (11)61 schreef:
Joseph schreef:
Roger B. (11)61 schreef:dat kan, maar meer door meer geleverde vermogen door ingelopen motor
Is toch hetzelfde? Minder vermogen nodig voor interne wrijving = meer afgeleverd vermogen.
ik denk dat die weerstand aan lagers en dergelijke bij inlopen niet zo veel verminderen zal, maar door vervuiling door roet en dergelijke dichten de zuigerveren beter af na verloop van tijd, dit geeft meer compressie (is ook meer weerstand) en daardoor meer geleverd vermogen.

maar wellicht dat iemand die meer in de motorenconstructie thuis is de detail er van weet?
Dit is inderdaad wat anders :groteogen , zo had ik het nog niet bekeken, zou het zo werken?
Gebruikersavatar
it.hoogendorp
Berichten: 42
Lid geworden op: 08 sep 2008, 17:28

Re: de draaikolk in mijn diesel tank....

Bericht door it.hoogendorp »

robertTREBOR schreef:
Lars Johansson schreef:Ik rij met 174pk Multivan uit 2004 (winterbanden) ongeveer 12,5 km per liter. Heb hem nog niet zo lang, maar dit is de tweede tank met dit verbruik. Rij redelijk rustig, dat wil zeggen, zo snel mogelijk de cruise control aan en in de 6e versnelling. Af en toe even lekker snel optrekken, zou ik dat niet doen dan kom ik zeker op 13 a 14 p km

Valt me toch wat tegen. Vorige T5 (130pk) haalde ik toch echt tussen de 15 tot 17 per liter. Huidige motor is natuurlijk wat sterker, en de Multivan een paar honderd kilo zwaarder.

1 op 17 das bijna 1500 km op een tank diesel, het moet niet gekker worden hier :bonk :bonk :bonk :bonk
Zat met de mijne dik aan de 1 op 20, dat dacht ik, maar ik had tussendoor nog een keer getankt.
Dat was ik vergeten !! :bonk :bonk :bonk :bonk :bonk :bonk :bonk
na regen komt echt altijd zonneschijn, al duurt het soms wel erg lang.
Plaats reactie