Ik ben me aan het orienteren op aankoop bestel T5 automaat om die vervolgens van hefdak te laten voorzien. De rest pruts ik er zelf wel in. Ik zit te denken aan bouwjaar 2004.
Over de automaat heb ik een aantal vragen:
- hoe betrouwbaar is de automaat?
- welk brandstofverbruik kan ik verwachten met het nieuwe rijden, dus 138 op de teller en verder rustig optrekken?
- is de standaard 2.5 TDI motor sterk genoeg?
Dank voor reacties.
Groet
Anno
Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Vragen over T5 automaat
Vragen over T5 automaat
Initiator van http://www.camperfixx.nl" onclick="window.open(this.href);return false; Leverancier van slaapbanken en bouwpakketten campermeubelen
Re: Vragen over T5 automaat
De automaten uit de eerste bouwserie T5.1 zijn gevoelig voor storingen. Reparaties zijn duur. Daarom is een handgeschakelde 6-bak een betere keuze. Een 130 pk 2.5 tdi heeft genoeg power om vlot te kunnen rijden. Chiptuning en daarbij nog de egr afdoppen levert nog eens extra power op (170 pk 400 Nm). Met een dergelijke combinatie heb ik over dik zeven jaar en 100.000 km een gemiddelde verbruik gehad van 8,2 l/100 km. Niet gek, dacht ik zo .
- Pascal-141
- Berichten: 10817
- Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
- Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel
Re: Vragen over T5 automaat
Een automaat van VW (in de Transporter) moet je links laten liggen , ze gaan allemaal kapot (de ene al sneller dan de andere) ...Anno schreef:Ik ben me aan het orienteren op aankoop bestel T5 automaat om die vervolgens van hefdak te laten voorzien. De rest pruts ik er zelf wel in. Ik zit te denken aan bouwjaar 2004.
Over de automaat heb ik een aantal vragen:
- hoe betrouwbaar is de automaat?
- welk brandstofverbruik kan ik verwachten met het nieuwe rijden, dus 138 op de teller en verder rustig optrekken?
- is de standaard 2.5 TDI motor sterk genoeg?
Dank voor reacties.
Groet
Anno
Dat was bij de T4 al zo , en de tiptronic van de T5 is ook schadegevoelig .
Mijn tiptronic van mijn T5 begon al kuren te vertonen na slechts 135.000km (kleppenblok , kosten +/- 3500eur)
Ik rijd nu een T5 met manuele zesbak en dat bevalt véééél beter . De handbak maakt het een stuk zuiniger , stiller , maar ook sneller , en vlotter optrekken .
De automaat/tiptronic betekend een meerverbruik van dik 1L/100km .
De 2.5TDI heeft voldoende vermogen . Maar hou er rekening mee dat de blokken van de eerste generatie (2003-2006) nogal wat kinderziektes hadden .
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
- robertTREBOR
- Berichten: 1237
- Lid geworden op: 09 mei 2008, 20:10
- Locatie: vlaardingen
Re: Vragen over T5 automaat
Iedereen die ik ken met zo'n hydraulische automatenbak heeft er enorme kosten aangehad.
Normaalste zaak van de wereld om de 100.000 km 4000 euro kosten en een verbruik van 1 op 8
en soms nog duurder.
Ik denk dat de DSG bak niet voor niets is gekomen in 2010
Ik zou ook dolgraag een aut. willen maar rij gewoon met een 6bak handgeschakeld lekker 1 op 12 /13 altijd 1050 km op een tank diesel zonder problemen tot nu toe.
Dus wees gewaarschuwd ! , gebruik anders de zoekfunctie op het forum hier, zat ellende verhalen te vinden :)
Als blijkt dat de DSG bak wel goed is dan heeft mijn volgende T5 een Automaat ( DSG ) !
Normaalste zaak van de wereld om de 100.000 km 4000 euro kosten en een verbruik van 1 op 8
en soms nog duurder.
Ik denk dat de DSG bak niet voor niets is gekomen in 2010
Ik zou ook dolgraag een aut. willen maar rij gewoon met een 6bak handgeschakeld lekker 1 op 12 /13 altijd 1050 km op een tank diesel zonder problemen tot nu toe.
Dus wees gewaarschuwd ! , gebruik anders de zoekfunctie op het forum hier, zat ellende verhalen te vinden :)
Als blijkt dat de DSG bak wel goed is dan heeft mijn volgende T5 een Automaat ( DSG ) !
vw t4 2500tdi 75KW 10-2002; gekocht 6-2004 t/m 10-2010 probleemloos tot op 410.000 km verkocht
vw t5 2500tdi 128KW 10-2008; gekocht 10-2010 t/m 09-2013 te veel problemen 133.000 km verkocht
( 6000 Euro aan kosten in 4 maanden !.)
vw t5 2500tdi 128KW 10-2008; gekocht 10-2010 t/m 09-2013 te veel problemen 133.000 km verkocht
( 6000 Euro aan kosten in 4 maanden !.)