Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Radiateurdop T4

vragen over de T4
Plaats reactie
Gebruikersavatar
jonco
Berichten: 34
Lid geworden op: 29 mei 2007, 08:33
Locatie: enschede

Radiateurdop T4

Bericht door jonco »

Hallo heb waterverlies bij de pakking van de waterpomp ,heb een blikje bears radiatorleak stop gekocht en wilde dit in de radiateur gooien aangezien op de gebruiksaanwijzing stond dat dit niet in het expansievat mag,maar kon de radiateurdop niet vinden ,heb de tussenbalk en de gril erafgehaald maar zie nog geen mogelijkheid om te vullen ,iemand ervaring?
Grtn Jonco :boos
JJ@
Berichten: 1125
Lid geworden op: 13 jun 2007, 18:35

Bericht door JJ@ »

in je expantie vat gooien , en dan een uur vlink gaan gassen zodat de motor goed heet is en dan pompt het water heerlijk rond 2 uur is nog beter om te gaan rijden
Gebruikersavatar
Johan191
Berichten: 1768
Lid geworden op: 11 jan 2007, 13:30
Locatie: Doetinchem
Contacteer:

Bericht door Johan191 »

Ik heb een tijdje geleden ook koelvloeistofverlies gehad en zat ook aan deze oplossing te denken.
Het is mij STERK AFGERADEN. Ook door verschillende techneuten op weetjewel.
Die troep gaat ook in gaatjes zitten waar het niet hoort te zitten.
Om op zeker te gaan zou ik als ik jou was maar eens goed informeren of dat wel zo'n verstandige oplossing is.
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Bericht door Roger B. (11)61 »

Ik ben er geen voorstander van om dit soort middeltjes te gebruiken, maar het wel een stuk goedkoper.

Er schijnen middeltjes te zijn die alleen verdikken op de plek van de lekkage, dus niet IN het systeem, maar vaak loop je inderdaad de kans dat de troep overal aalnslag verzorgt en dus vernauwing van de kanaaltjes (die muv in de radiateur doorgaans niet heel nauw zijn)

Maar lekkage aan de waterpomppakking zeg je.... dat is iets dat meestal niet vanzelf gebeurt. Weet je zeker dat het niet het asje is waarlangs de pomp lekt.

welke motor heb je in je T4?
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Gebruikersavatar
jonco
Berichten: 34
Lid geworden op: 29 mei 2007, 08:33
Locatie: enschede

Bericht door jonco »

Roger B. schreef:Ik ben er geen voorstander van om dit soort middeltjes te gebruiken, maar het wel een stuk goedkoper.

Er schijnen middeltjes te zijn die alleen verdikken op de plek van de lekkage, dus niet IN het systeem, maar vaak loop je inderdaad de kans dat de troep overal aalnslag verzorgt en dus vernauwing van de kanaaltjes (die muv in de radiateur doorgaans niet heel nauw zijn)

Maar lekkage aan de waterpomppakking zeg je.... dat is iets dat meestal niet vanzelf gebeurt. Weet je zeker dat het niet het asje is waarlangs de pomp lekt.

welke motor heb je in je T4?

Hallo Roger
Heb een T4 van 1999 met een 1.9 TD motor volgens mij komt het bij de pakking weg aan de sporen van de koelvloeistof te zien hoor ook geen vreemde geluiden bij de waterpomp ,het verlies in ongeveer een kwart liter per week en word ook niet erger(voorlopig) :gekte
JJ@
Berichten: 1125
Lid geworden op: 13 jun 2007, 18:35

Bericht door JJ@ »

Johan191 schreef:Ik heb een tijdje geleden ook koelvloeistofverlies gehad en zat ook aan deze oplossing te denken.
Het is mij STERK AFGERADEN. Ook door verschillende techneuten op weetjewel.
Die troep gaat ook in gaatjes zitten waar het niet hoort te zitten.
Om op zeker te gaan zou ik als ik jou was maar eens goed informeren of dat wel zo'n verstandige oplossing is.
ik heb het eens in een toyota starlet gebruikt zat en beste lek in en die troep er ingegooid stuk wezen toeren nooit geen last meer gehad en je de auto dut het nog steeds. hij rijd nu in afrika en regelmatig krijg in van de nw eigennaar daar een mail met hoe het is met de toyota ,heb me mail adres achter de zonne klep gedaan om contaqct te nemen wie nw eigen naar is . :lach
Plaats reactie