Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

bout van oliekoeler steun blijft lekken

vragen over de T4
Plaats reactie
silfrarado
Berichten: 18
Lid geworden op: 19 apr 2012, 23:12
Locatie: Amsterdam noord

bout van oliekoeler steun blijft lekken

Bericht door silfrarado »

hallo mijn naan is frans mijn aab blok 2.4 d lekt heftig het komt bij de oliekoeler vandaan bij de o-ringen vervangen en een nieuwe koperen paking ring :werkaanT4 geplaatst op de bout waar het huis mee aan het blok zit olie ververst en gespoelt met vloeistof waar ik de naam even van kwijt ben is wel goed schoon geworden heb nu het opvangbakje eraf gelaten om beter te kunnen zien waar het euvel zit ik denk bij de grote bout sleutel 32 waarmee het filterhuis aan het blok zit al 2 x nieuwe kopperen pakking ring geplaatst maar lekt nog steeds wat doe ik :bonk fout
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33875
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: bout van oliekoeler steun blijft lekken

Bericht door Multivan Generation »

het is een draadeind wat je er ook verder in kunt draaien,
althans als je de oliekoeler bedoeld waar onderaan het oliefilter tegenaangeschroeft wordt.
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Herman744
Berichten: 685
Lid geworden op: 15 jan 2007, 19:23
Locatie: Oost-Brabant

Re: bout van oliekoeler steun blijft lekken

Bericht door Herman744 »

Frans,

Misschien heb je hier http://t4-wiki.de/wiki/%C3%96lk%C3%BChler" onclick="window.open(this.href);return false; iets aan.

Herman744
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33875
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: bout van oliekoeler steun blijft lekken

Bericht door Multivan Generation »

Zo, da's een beste link die je geeft Herman :toppie :yes
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
silfrarado
Berichten: 18
Lid geworden op: 19 apr 2012, 23:12
Locatie: Amsterdam noord

Re: bout van oliekoeler steun blijft lekken

Bericht door silfrarado »

hoi Herman bedankt voor je link ik denk zelf dat het die grote bout is op de laatste foto maar je kan het slecht zijn op de brug zie je het helemaal niet van boven kan ik het voelen maar aan die link heb ik wel wat alleen mij duits is niet goed maar mijn schoonzoon weet er wel raad mee ik vraag mij af of dit wel vakervoorkomt mijn t4 is van 91 en op camperkenteken zonder verhoogt dak nou ik ga er mee :werkaanT4 aan de slag :gekte en ik laat het wel even horen maar dat wordt pas na woensdag want bdan is het sleutel avond in de garage van mijn maat gr frans :T44EVER
silfrarado
Berichten: 18
Lid geworden op: 19 apr 2012, 23:12
Locatie: Amsterdam noord

Re: bout van oliekoeler steun blijft lekken

Bericht door silfrarado »

ik zat nog even naar die link te loeren maar het is niet de laatste maar een na de laatste gr Frans
:zwaai
Herman744
Berichten: 685
Lid geworden op: 15 jan 2007, 19:23
Locatie: Oost-Brabant

Re: bout van oliekoeler steun blijft lekken

Bericht door Herman744 »

Frans,

Waarom heb je de koperen ring onder die grote bout vervangen? Is daar je probleem begonnen? Of heb je misschien bij vorige olieverversing het filter niet vast genoeg of juist TE vast aangedraaid. Vastdraaien van het filter doe je met de hand totdat het filter het blok net raakt en dan nog driekwart slag nadraaien. Althans bij een MANN filter. Als je te vast draait kan de rubberring opstropen en daardoor tot lekkage leiden. Ook de oliekoeler kan vervormd raken met lekkage als gevolg. Als ik het filter vervang draai ik altijd totdat het filter het blok raakt. Ik zet er dan op "negen uur" een streepje op met een viltstift en draai dan verder tot het streepje op "6 uur" staat.

Groet,
Herman744
silfrarado
Berichten: 18
Lid geworden op: 19 apr 2012, 23:12
Locatie: Amsterdam noord

Re: bout van oliekoeler steun blijft lekken

Bericht door silfrarado »

hoi herman ik heb de ring vervangen omdat er olielekkage was ik heb de bus sinds 30 maart ga ik niet vergeten want mijn eerste rit uit montfoort moest ik even langs de bloemenstal het was namelijk mijn trouwdag ,
maar dat even terzijde er was toen al olie lekkage :driveT4 heeft al bijna 4 ton gelopen ik heb toen binnen 2 weken distributie laten vervangen later olie ververst toen de oliekoeler wat vaster gezet dacht dat het daar vandaan kwam maar het lek zat er nog toen de twee o-ringen vervangen en gelijk de koperen ring want het huis is er af geweest maar deze ring komt niet bij de dealer vandaan niet aangedacht dus komt gewoon uit de doos van mijn maat was wel nieuw maar goed hij lekte nog steeds.
afgelopen zaterdag mooest ik vanuit amstrerdam naar boekel voor mijn zoon die moest handboog schieten op hen nk onderweg maakten ik me wel een beetje zorgen vooral toen we en file terecht kwamen hij stond zo te bonken stationeer
ik was er bang voor dar er iets verstopt zat en de smering niet optimaal werkten vandaar ik het blok heb gespoeld en weer ververst kost een paar centen maar goed het kan geen kwaad maar nu lekt hij nog steeds.
lang verhaal he maar ik laat het hier maar even bij al zal ik er nog uren ovedr door kunnen gaan want er is nog veel meer vervangen ontroest maar er moet nog heel veel gebeuren sta te poppelen om mijn airbrush spullen te voorschijn te halen.gr frans
Herman744
Berichten: 685
Lid geworden op: 15 jan 2007, 19:23
Locatie: Oost-Brabant

Re: bout van oliekoeler steun blijft lekken

Bericht door Herman744 »

Frans,

Ik hoop dat er snel duidelijkheid komt. Je wilt met een gerust hart, bus rijden. Ben benieuwd wat de oorzaak was.

Groet,
Herman744
Plaats reactie