Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Roetkat verwijderen 5GP 180 pk

vragen over de T5
Chrisvv
Berichten: 50
Lid geworden op: 13 feb 2012, 19:16

Roetkat verwijderen 5GP 180 pk

Bericht door Chrisvv »

Heren, is hier iemand die zijn roetkat vervangen heeft door een leeg exemplaar ofzo. Het gaat over een 180 pk versie uit 2012. Ben benieuwd naar zijn/haar ervaring, vooral na tuning.
Misschien dat de 5 gp dan ook wat sneller op het gas reageerd.

groeten Chris
Chrisvv
Berichten: 50
Lid geworden op: 13 feb 2012, 19:16

Re: Roetkat verwijderen 5GP 180 pk

Bericht door Chrisvv »

Ik zat even te kijken of er al iemand gereageerd had. Helaas zijn er waarschijnlijk niet zo veel die deze actie al uitgevoerd hebben. Volgens eps zij. Er nog geen systemen voor de 4 motion versieiemand anders toevallig een ander merk? Gr. Chris
vaniac
Berichten: 1202
Lid geworden op: 13 jan 2007, 20:33

Re: Roetkat verwijderen 5GP 180 pk

Bericht door vaniac »

Waarom laat je je BiTDI niet gewoon fatsoenlijk chippen bij een gerenommeerde tuner, die het roetfilter gewoon intact laat. Het filter zit er niet voor niets onder!!!
Gebruikersavatar
JP
Berichten: 469
Lid geworden op: 25 jun 2007, 23:14
Locatie: Nederland

Re: Roetkat verwijderen 5GP 180 pk

Bericht door JP »

vaniac schreef:Waarom laat je je BiTDI niet gewoon fatsoenlijk chippen bij een gerenommeerde tuner, die het roetfilter gewoon intact laat. Het filter zit er niet voor niets onder!!!
+1
Gebruikersavatar
Donald4Motion
Berichten: 4426
Lid geworden op: 02 jul 2007, 22:12
Locatie: Tuuuuus voor de buus

Re: Roetkat verwijderen 5GP 180 pk

Bericht door Donald4Motion »

+1

er was al iemand met 235Pk en iets van 500Nm+ :klappen
Chrisvv
Berichten: 50
Lid geworden op: 13 feb 2012, 19:16

Re: Roetkat verwijderen 5GP 180 pk

Bericht door Chrisvv »

Aan de tuner ligt het niet. Das de beste van NL. Ik weet uit bronnen dat de roetkat de boosdoener is. Gaat goedgekomen. Gr. Chris
Gebruikersavatar
Donald4Motion
Berichten: 4426
Lid geworden op: 02 jul 2007, 22:12
Locatie: Tuuuuus voor de buus

Re: Roetkat verwijderen 5GP 180 pk

Bericht door Donald4Motion »

Chrisvv schreef:Aan de tuner ligt het niet. Das de beste van NL. Ik weet uit bronnen dat de roetkat de boosdoener is. Gaat goedgekomen. Gr. Chris
met 235pk en 500Nm weet ik niet over welke boosdoener jij het hebt hoor :knipoog

Bel JD eens, da's de kortste klap :wjw
Gebruikersavatar
Babson
Berichten: 245
Lid geworden op: 05 jun 2007, 20:26
Locatie: Achterhoek

Re: Roetkat verwijderen 5GP 180 pk

Bericht door Babson »

Hallo Chris,

Kijk even in T5-projecten: viewtopic.php?f=13&t=34610#p235757" onclick="window.open(this.href);return false;

en ook even hier: viewtopic.php?f=3&t=34656#p236207" onclick="window.open(this.href);return false;

Gr. Babson
T5 GP DSG, 220 pk 490 Nm
Chrisvv
Berichten: 50
Lid geworden op: 13 feb 2012, 19:16

Re: Roetkat verwijderen 5GP 180 pk

Bericht door Chrisvv »

Babson schreef:Hallo Chris,

Kijk even in T5-projecten: viewtopic.php?f=13&t=34610#p235757" onclick="window.open(this.href);return false;

en ook even hier: viewtopic.php?f=3&t=34656#p236207" onclick="window.open(this.href);return false;

Gr. Babson
Rabson, hier heb ik tenminste wat aan. Das interessant.
EPS heeft nog geen vervangende uitlaat voor me. Ik heb 4 motion en ze zoeken nog een donor. Tis te ver voor me om ff op en neer te rijden.
Mijn tuner (JD dus) heeft geadviseerd om even te wachten tot EPS een uitlaat voor me heeft. Dan gaan we gelijk even dat inhouden van na het overschakelen aanpakken.
Oja, het gaat mij niet direct om het vermogen want die is hoog genoeg. 524 nm bij 224 pk.
Meer over de levensduur van de motor en dat belachelijke gat na het schakelen.
We houden jullie op de hoogte.

gr. mannen,
Chris
vaniac
Berichten: 1202
Lid geworden op: 13 jan 2007, 20:33

Re: Roetkat verwijderen 5GP 180 pk

Bericht door vaniac »

Beste Chris,

Klaarblijkelijk heb je dus niet echt behoefte aan meer vermogen, maar reageert de motor niet goed op het gaspedaal.
Dit is een probleem dat de dealer via een software-update kan verhelpen. Sinds de introductie van de nieuwe motoren in 2009 zijn er al een aantal software-updates voor de diverse motoren geweest. De dealer kan nagaan welke softwareversie bij jou geïnstalleerd is. In principe zijn deze updates kostenloos, zolang je garantie hebt. Ook daarna kun je nog aanspraak maken op coulance.
caddy
Berichten: 218
Lid geworden op: 04 mar 2012, 23:07
Locatie: Roden

Re: Roetkat verwijderen 5GP 180 pk

Bericht door caddy »

Hou er wel rekening mee dat je na een update bij de dealer weer naar JD moet.
Ze schrijven alles wat JD er in heeft gezet weer uit.
gr, Jan.
Chrisvv
Berichten: 50
Lid geworden op: 13 feb 2012, 19:16

Re: Roetkat verwijderen 5GP 180 pk

Bericht door Chrisvv »

caddy schreef:Hou er wel rekening mee dat je na een update bij de dealer weer naar JD moet.
Ze schrijven alles wat JD er in heeft gezet weer uit.
Jan, das een sterk punt. Hier moet ik idd rekening mee gaan houden. Nog niet even updaten dus.
Bedankt, Gr. Chris
caddy
Berichten: 218
Lid geworden op: 04 mar 2012, 23:07
Locatie: Roden

Re: Roetkat verwijderen 5GP 180 pk

Bericht door caddy »

JD zet alles er wel weer gratis in hoor, dat dan wel weer :yes
Maar race-eend (Mark) zit hier ook en kan je er vast wel meer over vertellen.
gr, Jan.
Chrisvv
Berichten: 50
Lid geworden op: 13 feb 2012, 19:16

Re: Roetkat verwijderen 5GP 180 pk

Bericht door Chrisvv »

caddy schreef:JD zet alles er wel weer gratis in hoor, dat dan wel weer :yes
Maar race-eend (Mark) zit hier ook en kan je er vast wel meer over vertellen.
Klop, daar heb ik al goede contacten mee. Ik heb geduld en weet dat het goed gaat komen. Gr. Chris
Gebruikersavatar
Cornevdkoppel
Berichten: 8
Lid geworden op: 11 sep 2012, 17:03

Re: Roetkat verwijderen 5GP 180 pk

Bericht door Cornevdkoppel »

Hoi Chris,

Ik heb een t5 GP180 met dsg en ook 4-motion. Hij is nou 4 maanden oud. Toen ik de bus kreeg vond ik trekkracht tegenvallen en ook het wegvallen van de turbo na het schakelen dus ik dacht dat chippie er in en dan komt het wel goed. Ook bij jd geweest en lopen als een zonnetje maar nog steeds dat in elkaar zakken van de motor na het schakelen. Dus toch weer de chip er af en naar de dealer voor vragen en reparatie. Want lijkt me niet echt goed, het lijkt wel of de dsg slipt of zo na het inzakken? Maar nou is de dealer er achter dat hij gechipt is geweest :bonk dus garantie weg. Nou hebben ze uit service toch nog van alles geprobeerd maar kunnen niet vinden wat het nou is. Nou ben ik van plan om een uitlaat op maat te gaan maken en de kat en roetfilter er af te laten zodat t motertje fatsoenlijk kan ademen. JD zet er weer een nieuwe chip op en schijft het roetfilter ook uit. Dus ben benieuwd. (had ik toch maar een vaneo gekozen :ikrij )


Gr Corne
Plaats reactie