Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

modeljaar 2013

vragen over de T5
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33767
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: modeljaar 2013

Bericht door Multivan Generation »

Een T5 is in basis een Transporter, en die is ontwikkeld om dingen te transporteren,
een imperiaal op het dak, zwaardere lasten trekken.
Dat er een luxere versie zoals een multivan geleverd wordt, met een leuk multifunctioneel interieur met slaapbank + overigens met luxe goed zittende stoelen aan de achterzijde, is al een toegift.
Voor de rest moet zo'n auto gewoon doen waarvoor hij ontwikkeld is, en dat is werken.
Een panoramadak zou de constructie misschien wel te veel verzwakken.
200+ pk's is al absurd in een bus, dat betekend een zware aanhangwagen nog 10 km per uur harder weg sleuren.
Is in mijn ogen nergens voor nodig.
Verder moet een Transporter ook financieel een verantwoorde investering zijn voor een bedrijf.
Hierin maakt VW een keuze om bepaalde opties, waarvan ze verwachten die niet veel te verkopen, niet aan te bieden in de T5.
Jammer dan..

Er is genoeg over om lekker te kunnen genieten hoor..
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
niels
Berichten: 465
Lid geworden op: 13 jan 2007, 14:37
Locatie: Rossum
Contacteer:

Re: modeljaar 2013

Bericht door niels »

Volgens mij worden er in Duitsland veel luxe uitvoeringen verkocht(de zogenaamde vrijetijdsauto's); zo ook ons B-merk gaat ver met de 'luxe'; behoorlijk verder als VW; VW heeft altijd voorop gelopen met de ontwikkelingen, maar nu komen er links en rechts andere merken voorbij.....

Gr. Niels.
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33767
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: modeljaar 2013

Bericht door Multivan Generation »

niels schreef:Volgens mij worden er in Duitsland veel luxe uitvoeringen verkocht(de zogenaamde vrijetijdsauto's)
.

Precies, een Multivan is een multifunctionele vrijetijdsauto,
en niet zoals merendeel van het forum hem rijdt, een uitrustingspakket met een DC..
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
caddy
Berichten: 218
Lid geworden op: 04 mar 2012, 23:07
Locatie: Roden

Re: modeljaar 2013

Bericht door caddy »

jan2009 schreef:Dan lijkt mij zelfs elektrische stoelverwarming geheel overbodig
Die van mij werkt op gas.
Veel goedkoper en hetzelfde resultaat.
gr, Jan.
niels
Berichten: 465
Lid geworden op: 13 jan 2007, 14:37
Locatie: Rossum
Contacteer:

Re: modeljaar 2013

Bericht door niels »

Het is dan wel jammer dat andere merken wel die opties bieden.........

Gr. Niels.
Gebruikersavatar
henrib
Berichten: 237
Lid geworden op: 13 jul 2010, 17:50
Locatie: den bosch

Re: modeljaar 2013

Bericht door henrib »

niels schreef:Het is dan wel jammer dat andere merken wel die opties bieden.........

Gr. Niels.
ik zou zeggen snel overstappen naar de andere merken en niet verder zeuren
want je praat zo over een bus met die opties van waarschijnlijk een 75.000 ex btw bij VW
en die zul je waarschijnlijk ook nooit kopen dus wat heeft het voor zin :bonk :bonk :bonk
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33767
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: modeljaar 2013

Bericht door Multivan Generation »

Als je inderdaad grote waarde hecht aan dat soort opties,
dan zou ik ook zeggen, wellicht kun je een transfer naar een ander merk overwegen.

Misschien ook wel eens goed, een ander merk proberen..
Gelet op je vorige reacties:
viewtopic.php?f=2&t=38803&p=270012#p270012
viewtopic.php?f=2&t=36504&p=257886#p257886
viewtopic.php?f=2&t=36188&p=249130#p249130

viewtopic.php?f=2&t=34794&p=237315#p237315

en zo zijn er nog wel een paar..
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
niels
Berichten: 465
Lid geworden op: 13 jan 2007, 14:37
Locatie: Rossum
Contacteer:

Re: modeljaar 2013

Bericht door niels »

Hallo Multivan Genaration,

Je hebt goed opgelet, ik bedoel maar als je kan kiezen tussen bijv. een Touareg of een luxe bus(op geel kenteken), dan ben je in veel opzichten met een bus goedkoper uit, en ook meer auto(ruimte); aan de andere kant heb je in een bus minder luxe te kiezen dan in een Touareg(of een andere personenauto); voor elk wat wils natuurlijk.
Waarom zouden ze bij andere merken wel verder gaan?
Een ander punt is toch de service en garantie van VW; ik ben dan ook niet de enige die dit opvalt.
Ik lees ook in diverse forums dan er een aatal mensen van merk veranderen om bovenstaand.

Ik ben 100% VW, maar maar natuurlijk wel naar andere merken kijken en vergelijken, voordat er een eventuele 'overstap' gemaakt zou worden, moet er nogal wat gebeuren.

Ik ben nog dik tevreden over mijn eigen busje(op enkele reparaties na, maar die verwateren snel als je busje weer helemaal 'de oude' is.

Gr. Niels.
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33767
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: modeljaar 2013

Bericht door Multivan Generation »

@ Niels,
begrijp me niet verkeerd.
Als ik iets anders uit zou moeten gaan zoeken,
dan zou ik niet eerst bij VW gaan kijken.

Tijdje terug een andere leaseauto uitgezocht.
Wat een treurige bedoening was dat zeg bij de VW.
Weinig interesse bij de verkopers om ook maar hun onderlinge gesprek te beëindigen en mij als potentiële klant te benaderen.
Ze hadden een nieuwe Touran aan mij kunnen slijten.
Uiteindelijk is er iemand gekomen,
en liet hij me wat dingen zien.
Ik wilde proefrijden maar dat ging niet.
De motor waarmee ik wilde proefrijden, een standaard 105 pk TDI waren er maar 2 van in heel Nederland, als demo.
Dan de prijs en het uitrustingsniveau.
Ruim 2500 euro duurder als de Ford C-max, de Touran veel kaler uitgerust, en 25% bijtelling ipv 20% bij de C-max..

Dat ging hem dus niet worden..

Als ik nu in busformaat iets nieuws zou moeten uitzoeken,
dan zou ik kijken naar een Renault Traffic Generation, of een Opel Vivaro Tour(door Westfalia onderhanden genomen).
veel meer auto voor je geld, niet te maken met VW dealers, en voor het geld dat je bespaard, hou je eventueel veel budget over, voor als er iets defect gaat..
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
niels
Berichten: 465
Lid geworden op: 13 jan 2007, 14:37
Locatie: Rossum
Contacteer:

Re: modeljaar 2013

Bericht door niels »

Hallo Multivan Generation,

Mijn interesse gaat als eerste naar een bus uit, en bij voorkeur Volkswagen (omdat ik altijd VW heb gereden, en ze mooi zijn en technisch ook redelijk goed); 'never change a winning team'.
Omdat ik relatief weinig km's rijdt, doe ik lang met mijn auto's, en ook omdat auto's(bussen) mijn hobby zijn wil ik er een paar centen extra aan uitgeven, en lang genieten van al dit moois.

Ik ben me een beetje aan het oriënteren en kijk natuurlijk ook naar andere merken; en alle merken hebben zijn of haar voors en tegens.
Misschien blinkt de ene uit in het mooie, de andere kwaliteit en weer een andere met goede service en garantie?

Daarom hoop ik dan ook dat er binnenkort(1 á 2 jaren) iets supermoderns uit een of andere fabriek gaat komen; een geheel nieuw concept...............

Gr. Niels.
Gebruikersavatar
henrib
Berichten: 237
Lid geworden op: 13 jul 2010, 17:50
Locatie: den bosch

Re: modeljaar 2013

Bericht door henrib »

type 2013 wijzigingen
pdc in achterbumper is nu vlak net als in de voorbumper
en de vorm achterbumper is iets anders
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33767
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: modeljaar 2013

Bericht door Multivan Generation »

henrib schreef:type 2013 wijzigingen
pdc in achterbumper is nu vlak net als in de voorbumper
en de vorm achterbumper is iets anders
Nou, dat zijn wijzigingen die me direct naar de dealer doen rennen :jump
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
henrib
Berichten: 237
Lid geworden op: 13 jul 2010, 17:50
Locatie: den bosch

Re: modeljaar 2013

Bericht door henrib »

Multivan Generation schreef:
henrib schreef:type 2013 wijzigingen
pdc in achterbumper is nu vlak net als in de voorbumper
en de vorm achterbumper is iets anders
Nou, dat zijn wijzigingen die me direct naar de dealer doen rennen :jump
o ik dacht eerder aan de vriendenprijzen
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: modeljaar 2013

Bericht door Roger B. (11)61 »

nou peter.....als je een vivaro of trafic zo vaak zo ver uit elkaar haalt als je t4 dan krijg je de panelen nooit meer netjes teruggeplaatst....... en ook zonder zou ie na 10 jaar nooit meer zo solide zijn als je t4 nu is....

heb in caddy en in t klasse diverse nerken gereden of van dichtbij meegemaakt........vw is toch echt de degelijkst gebouwde hoor ....... en vaak dat beetje meerprijs al binnen een paar jaar waard
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Bart(2)
Berichten: 38
Lid geworden op: 25 dec 2008, 14:36

Re: modeljaar 2013

Bericht door Bart(2) »

Lees net een berichtje dat dit najaar ook de 180 pk Bitdi met BMT komt.
Scheelt weer een beetje brandstof! :ikrij
De Multivan Life is dan ook te bestellen met een nieuwe kleur Blackberry Metallic
Nieuws van de IAA Hannover
Plaats reactie