De laatste serie van de T4 is heel goed bestand tegen roest (zelfs steenslag op de motorkap zal niet verder roesten) en ze zijn nagenoeg vrij van problemen .B_Liefde schreef:Dit is een T4 van 2003. Dan is hij toch beter tegen roest bestand?
Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
aankoop T4
- Pascal-141
- Berichten: 10826
- Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
- Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel
Re: aankoop T4
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Re: aankoop T4
Tjah, ik hoor weinig dan positief over de Trafic en Master. Alleen de 1.5 dCi schijnt ellende te zijn. Maar die zit in de kleinere modellen.
Paar problemen heeft de Trafic wel gehad. Maar dat was ook slijtage. Hij wordt wel mishandeld ook (laatst de onderplaat er nog ondervandaan gereden in het land...). Mijn broertje werkt ook bij de Renault. Die heeft het alleen over de automaten, die zijn niet goed bestand tegen het gewicht en koppel. En de draagarmen schijnen nog wel snel krom te gaan bij veel stoepranden enzo.
Maar goed, de T5 heeft ook genoeg problemen en ja, mijn T4 heeft ook bijna nooit wat. Hij heeft nu toch al bijna 5 ton gelopen, ook al staat er maar 277.000 op de teller. Alleen slijtage.
Dus ja, het is net wat je wilt. De Trafic zie ik gewoon als een goede vervanger van de T4. Je moet alleen wel wat minder naar de afwerking enzo kijken en niet schrikken van ieder piepje en kraakje wat erin zit. Het nadeel van de 135 pk vind ik dat hij nogal lui aanvoelt, zeker als de kar erachter zit.
Maar het is persoonlijk he. Ik rij voorlopig nog met de T4 totdat deze te verrot is. Dan gaat ie weg en ga ik kijken voor een Sprinter.
mvg Rick
Paar problemen heeft de Trafic wel gehad. Maar dat was ook slijtage. Hij wordt wel mishandeld ook (laatst de onderplaat er nog ondervandaan gereden in het land...). Mijn broertje werkt ook bij de Renault. Die heeft het alleen over de automaten, die zijn niet goed bestand tegen het gewicht en koppel. En de draagarmen schijnen nog wel snel krom te gaan bij veel stoepranden enzo.
Maar goed, de T5 heeft ook genoeg problemen en ja, mijn T4 heeft ook bijna nooit wat. Hij heeft nu toch al bijna 5 ton gelopen, ook al staat er maar 277.000 op de teller. Alleen slijtage.
Dus ja, het is net wat je wilt. De Trafic zie ik gewoon als een goede vervanger van de T4. Je moet alleen wel wat minder naar de afwerking enzo kijken en niet schrikken van ieder piepje en kraakje wat erin zit. Het nadeel van de 135 pk vind ik dat hij nogal lui aanvoelt, zeker als de kar erachter zit.
Maar het is persoonlijk he. Ik rij voorlopig nog met de T4 totdat deze te verrot is. Dan gaat ie weg en ga ik kijken voor een Sprinter.
mvg Rick
- Multivan Generation
- Berichten: 33875
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: aankoop T4
wat is de kilometerstand van die bus: ---> moet de distributieriem nog vervangen worden of is dit reeds gedaan?
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Re: aankoop T4
113.000 en riem is vervangen bij 100.000 afgelopen maart. De staat van de bus is zeer goed en er was ook niets raars te horen tijdens de proefrit. Dus we gaan verder met deze T4 en hop naar de garage voor een keuring samen met de huidige eigenaar ;-) En dan vraag ik hoeveel de bumper vervangen kost en hoeveel schade de deukjes en krasjes voorstellen. Natuurlijk om te onderhandelen moet ik dat wel weten ;-)Multivan Generation schreef:wat is de kilometerstand van die bus: ---> moet de distributieriem nog vervangen worden of is dit reeds gedaan?
Re: aankoop T4
Wat voor verbruik kan ik verwachten, bij hoofdzakelijk snelwegen?
Re: aankoop T4
bij 90-95 km 1: 12-14
bij 120 km 1: 9-10
bij vol gas 1: 6-7
en al naar gelang de diesel prijs omhoog gaat volgd automatisch de 95 km
en dan is die cc toch echt wel prettig
bij 120 km 1: 9-10
bij vol gas 1: 6-7
en al naar gelang de diesel prijs omhoog gaat volgd automatisch de 95 km
en dan is die cc toch echt wel prettig
Volgers Facebook ,, Matje Weetjewel ,,
Re: aankoop T4
B_Liefde vraag gelijk even hoelang de koppeling erin zit
De laatste t4 ( 2003 )heeft namelijk een slechte ( zwakke ) koppeling.
En ik kan het weten , heb er namelijk ook één.
Heb er toen een zwaardere ingezet .
De laatste t4 ( 2003 )heeft namelijk een slechte ( zwakke ) koppeling.
En ik kan het weten , heb er namelijk ook één.
Heb er toen een zwaardere ingezet .
Werken is voor mensen die niet kunnen vissen.
- Multivan Generation
- Berichten: 33875
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: aankoop T4
Geldt eigenlijk alleen voor de 88 pk TDI (aanvullig op hetgeen Koos schreef),koos 890 schreef:B_Liefde vraag gelijk even hoelang de koppeling erin zit
De laatste t4 ( 2003 )heeft namelijk een slechte ( zwakke ) koppeling.
En ik kan het weten , heb er namelijk ook één.
Heb er toen een zwaardere ingezet .
voor de 102 pk (alle letters in chroom uitgevoerd) is dit niet van toepassing.
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
- Roger B. (11)61
- Berichten: 9154
- Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
- Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)
Re: aankoop T4
Hoe vaak was de jouwe al (gedeeltelijk) overgespoten??Multivan Generation schreef: Enne rood kun je heel mooi houden
of dat de eerste eigenaar er 100.000 in 9 jaar mee reed en de huidige 13.000 in 7 maanden...jan2009 schreef: In een kleine 10 jaar slechts 113.000 km mee gereden , maar sinds maart j.l tot nu ( 7 mnd) toch even 13.000 km ! mee weggezet.
Kan natuurlijk een reden voor zijn maarr voor mij zou dat aanleiding zijn om kritisch te kijken m.b.t kilometerstand .
mijn RangeRover kocht ik 11 jaar oud met 143000 op de teller (13.000 per jaar), twee maandjes verder is dat al 148.000 (30.000 per jaar) en ik rij er alleen vrijetijdskilometers mee.........
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Tyraps, Tape en Telefoon
- Multivan Generation
- Berichten: 33875
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: aankoop T4
Het gaat hier niet om mijn bus..
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
- Roger B. (11)61
- Berichten: 9154
- Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
- Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)
Re: aankoop T4
ging om mooi houden van rood....
dat kan best, maar kost boven gemiddeld veel poetswerk....auto poetsen is niet iedereen zijn hobby.....
verder is kleurkeuze naast beschikbaarheid een kwestie van smaak....ik betaal per maand meer voor een duurdere jong-gebruikte reflex zilveren T5 leaseauto omdat ik geen rooie caddy wilde, en geen anwb-bordjes blauwe T5.....en nauwelijks meer dan een nieuwe zwarte caddy kosten zou
dat kan best, maar kost boven gemiddeld veel poetswerk....auto poetsen is niet iedereen zijn hobby.....
verder is kleurkeuze naast beschikbaarheid een kwestie van smaak....ik betaal per maand meer voor een duurdere jong-gebruikte reflex zilveren T5 leaseauto omdat ik geen rooie caddy wilde, en geen anwb-bordjes blauwe T5.....en nauwelijks meer dan een nieuwe zwarte caddy kosten zou
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Tyraps, Tape en Telefoon
Re: aankoop T4
Heb je deze T4 al gekocht. Zag hem nl nog steeds te koop staan op marktplaats.
Groetjes,
Mevlut
Groetjes,
Mevlut