Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

iemand ervaring met nexen winterbanden?

vragen over de T5
Van Leek Auto's
Berichten: 9
Lid geworden op: 01 jun 2012, 21:21
Locatie: Stiens
Contacteer:

iemand ervaring met nexen winterbanden?

Bericht door Van Leek Auto's »

Nou heb ik voor klanten al heel wat winterbanden omgezet,en eigenlijk altijd a merken,maar nu moet ik zelf winterbanden hebben,en nu kan ik nexen bestellen voor wel heel weinig.Toen ben ik eens gaan googlen en vond wat gebruikersreviews waar hij wel goed uitkwam,maar kan nergens echte tests vinden.Heeft iemand hier ervaring mee?of weet iemand een test?Groet Stef
Bijlagen
t5 van Leek.jpg
"oude t5" met t5gp front,19 inch bmw x5 wielen,60 jahre interieur en wintervelgen,Chinees navi"tje
Gebruikersavatar
Oviivo
Berichten: 2365
Lid geworden op: 15 aug 2012, 14:43

Re: iemand ervaring met nexen winterbanden?

Bericht door Oviivo »

Van Leek Auto's schreef: kan nergens echte tests vinden
tja, dan hoef ik persoonlijk al niet meer ... :alarm

Toch een echte test (beetje oud, 2006);
http://members.home.nl/arendonk.j/Winte ... st0001.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;

en nog eentje;

http://www.anwb.nl/binaries/pdf/auto/te ... 908732.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
VW T5 California Black Edition TDI > Individual Project topic
als ebay het niet heeft, vergeet het dan maar
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: iemand ervaring met nexen winterbanden?

Bericht door Roger B. (11)61 »

wil het nieteens weten ;).... voor mij is er maar één winterband...nokian
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Van Leek Auto's
Berichten: 9
Lid geworden op: 01 jun 2012, 21:21
Locatie: Stiens
Contacteer:

Re: iemand ervaring met nexen winterbanden?

Bericht door Van Leek Auto's »

@oviivio,had ik inderdaad gezien maar ik kwam ook deze gebruikersreviews tegen

http://www.autobandentest.com/winterban ... index.html" onclick="window.open(this.href);return false;

en deze

http://www.tyre-asia.com/index.php?opti ... &Itemid=15" onclick="window.open(this.href);return false;

Maar wat mij opvalt is dat in de ene test michelin als beste uit de test komt,terwijl in een andere test bijvoorbeeld 1 maat groter michelin opeens op vijfde plaats staat tussen de budgetbanden...

@roger,dus die Nokians bevallen ook goed?Probleem is dat die nexen zo akelig goedkoop zijn.Nokian kosten mij inkoop toch 30 euro per stuk meer.Ik heb de akelige gewoonte van mijn klanten overgenomen om alles zo goedkoop mogelijk te krijgen..
"oude t5" met t5gp front,19 inch bmw x5 wielen,60 jahre interieur en wintervelgen,Chinees navi"tje
Gebruikersavatar
robertTREBOR
Berichten: 1237
Lid geworden op: 09 mei 2008, 20:10
Locatie: vlaardingen

Re: iemand ervaring met nexen winterbanden?

Bericht door robertTREBOR »

Omdat de winter eraan zit te komen even "de waarheid" over welke winterband nu echt goed is.

Banden zijn een belangrijk item als het om veilig rijden gaat, ik betaal liever 30 euro meer voor

iets waarvan je zeker weet dat het goed is , dan zwaar te gaan zitten bezuinigen met als gevolg

een zwaar ongeval, zie als bijlage de test 2011 consumentenbond
Bijlagen
en de prijzen en eindconclusies
en de prijzen en eindconclusies
test 2011 consu bond winterbanden
test 2011 consu bond winterbanden
Laatst gewijzigd door robertTREBOR op 25 sep 2012, 20:16, 1 keer totaal gewijzigd.
vw t4 2500tdi 75KW 10-2002; gekocht 6-2004 t/m 10-2010 probleemloos tot op 410.000 km verkocht
vw t5 2500tdi 128KW 10-2008; gekocht 10-2010 t/m 09-2013 te veel problemen 133.000 km verkocht
( 6000 Euro aan kosten in 4 maanden !.)
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: iemand ervaring met nexen winterbanden?

Bericht door Roger B. (11)61 »

heb op de T4 met winterbanden van dunlop en nokian gereden... wereld van verschil in het voordeel van nokian. op de T5 had ik destijds bridgestone, duidelijk minder (in mijn geheugen) dan de ervaring met nokian.

De mx5 rijdt op vredestijn in de winter, maar komend jaar gaat daar ook nokian onder..

maar bij alle banden geldt dat merk x, type y er in de ene maat gemiddeld uit kan komen terwijl in de andere maat de score uitmuntend is
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33712
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: iemand ervaring met nexen winterbanden?

Bericht door Multivan Generation »

de meeste bandentests in consumenten blaadjes behandelen personenwagen banden,
en die zijn dus in mijn ogen niet representatief voor bedrijfswagen banden.
Zoals Roger al schreef:
maar bij alle banden geldt dat merk x, type y er in de ene maat gemiddeld uit kan komen terwijl in de andere maat de score uitmuntend is
Ik had er eerst voor de winter continental vanco winter onder en dat beviel prima,
terwijl ik voor zomerbanden vanco's echt niet moet.
Later Fulda Kristall Alpin gereden, en veel grip maar lawaaiig en hoger brandstofverbruik.
Laatste jaar een mengeling gereden, michelin op vooras (lekker soepele band, beviel prima) en bridgestone op achteras(stugger en minder comfortabel als de michelin).

Bandenmaten varieerden van 195-70-15 naar 225-60-16 naar 205-60-16..

Maakt dus veel uit en een persoonlijke voorkeur is altijd lastig..

De vraag is waarnaar jij op zoekt bent...en welke capaciteiten jij belangrijk vindt.
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Van Leek Auto's
Berichten: 9
Lid geworden op: 01 jun 2012, 21:21
Locatie: Stiens
Contacteer:

Re: iemand ervaring met nexen winterbanden?

Bericht door Van Leek Auto's »

Denk dat ik inderdaad maar nokian neem,zoals robertTREBOR ook zei liever 30 euro meer.
Maar voor NOG 30 euro meer zit je ook in de a merken....laat het nog wel horen.

Heb mijn velgen in ieder geval even gespoten,foto is wat overbelicht bij mij in de spuitcabine,maar ze zijn heel donker antraciet.
Bijlagen
wintervelgen t5.jpg
"oude t5" met t5gp front,19 inch bmw x5 wielen,60 jahre interieur en wintervelgen,Chinees navi"tje
Gebruikersavatar
JP
Berichten: 469
Lid geworden op: 25 jun 2007, 23:14
Locatie: Nederland

Re: iemand ervaring met nexen winterbanden?

Bericht door JP »

Van Leek Auto's schreef:Denk dat ik inderdaad maar nokian neem,zoals robertTREBOR ook zei liever 30 euro meer.
Maar voor NOG 30 euro meer zit je ook in de a merken....laat het nog wel horen.

Heb mijn velgen in ieder geval even gespoten,foto is wat overbelicht bij mij in de spuitcabine,maar ze zijn heel donker antraciet.
Zie ik het goed dat dit de 17 inch velgen zijn?
Mijn ervaring is dat de 17 inch banden veel duurder zijn dan de 16inch, weet niet of dit ook zo is bij de winterbanden maar als je 30 euro wil bezuinigen dan kan dat een stuk eenvoudiger dan met een "b merk" band
Klusman
Berichten: 250
Lid geworden op: 02 dec 2010, 19:29
Locatie: Eindhoven

Re: iemand ervaring met nexen winterbanden?

Bericht door Klusman »

Je moet inderdaad de test nemen die met dezelfde afmetingen van de de band.
Bij ene maat zie band A als test winnaar, maar bij een ander maat komt merk B weer als beste uit de bus.
Op de 180 pk moeten wel 17" of groter.
Het blijft en keuze van kwaliteit en je beurs.
Ik zelf rijd op michelin alpin3 235/55/17, en ben daar heel tevreden over.
Trouwens gekocht in duitsland, maar daar lopen de prijzen al weer snel op, nu de winter nadert.
En nexen komt ook geregeld in testen voor, en dan nog is de test voor de 1 wel goed, en een ander ziet weer liever een ander plus punt in een ander merk, dus als je een test leest is het ook belangrijk wat je zelf als echt nodig ziet in een band.
Succes met je keuze.
Laatst gewijzigd door Klusman op 27 sep 2012, 22:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Mickel Moen
Berichten: 2020
Lid geworden op: 21 mei 2009, 15:19
Locatie: Súdwest-Fryslân
Contacteer:

Re: iemand ervaring met nexen winterbanden?

Bericht door Mickel Moen »

Mijn bandenboer heeft mij Nokian geadviseerd.

Afbeelding

Maar goed. Het zijn mijn eerste stel winterbanden, dus vergelijken is dan wel lastig :bonk

Voor meer en tests:

http://mickelmoen.blogspot.nl/2011/12/winterbanden.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Groetnis, Geert
.Afbeelding mickelmoen.nl
Gebruikersavatar
Oviivo
Berichten: 2365
Lid geworden op: 15 aug 2012, 14:43

Re: iemand ervaring met nexen winterbanden?

Bericht door Oviivo »

Voor mijn 18" wintersetje ben ik gegaan voor Dunlop SP Winter Sport 4D. Liever een a-merk voor mij :winter
VW T5 California Black Edition TDI > Individual Project topic
als ebay het niet heeft, vergeet het dan maar
Gebruikersavatar
robertTREBOR
Berichten: 1237
Lid geworden op: 09 mei 2008, 20:10
Locatie: vlaardingen

Re: iemand ervaring met nexen winterbanden?

Bericht door robertTREBOR »

IK rij gewoon zomer en winter op Hankook , deze band heeft super grip , niet alleen volgens mij maar ook de div. test rapporten, Had hiervoor Dunlop en die banden hadden helemaal geen grip
levensgevaarlijk gewoon, je kon zelfs in je 2e versn. bij nat weer NIET volgas geven.
Wordt ook bevestigd door testrapport, dus geen persoonlijke mening van mijzelf !
En dat Dunlop noemen ze dan een A-merk , ronduit TROEP !! zie ond. test als bevestiging.
Bijlagen
Hankook beste GRIP ook kortste remafstand
Hankook beste GRIP ook kortste remafstand
vw t4 2500tdi 75KW 10-2002; gekocht 6-2004 t/m 10-2010 probleemloos tot op 410.000 km verkocht
vw t5 2500tdi 128KW 10-2008; gekocht 10-2010 t/m 09-2013 te veel problemen 133.000 km verkocht
( 6000 Euro aan kosten in 4 maanden !.)
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33712
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: iemand ervaring met nexen winterbanden?

Bericht door Multivan Generation »

ik zie een test van personenwagen banden,
en die is, in mijn ogen niet representatief voor bedrijfswagenbanden,
die veelal een andere opbouw van het karkas hebben,
en dus andere eigenschappen.
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
Oviivo
Berichten: 2365
Lid geworden op: 15 aug 2012, 14:43

Re: iemand ervaring met nexen winterbanden?

Bericht door Oviivo »

robertTREBOR schreef:IK rij gewoon zomer en winter op Hankook , deze band heeft super grip , niet alleen volgens mij maar ook de div. test rapporten, Had hiervoor Dunlop en die banden hadden helemaal geen grip
levensgevaarlijk gewoon, je kon zelfs in je 2e versn. bij nat weer NIET volgas geven.
Wordt ook bevestigd door testrapport, dus geen persoonlijke mening van mijzelf !
En dat Dunlop noemen ze dan een A-merk , ronduit TROEP !! zie ond. test als bevestiging.
Dat is een test van Dunlop zomerbanden (welk type en welke maat) voor personenauto's in reactie op mijn bericht van Dunlop Winterbanden met eXtra Load... :politie

Ik zeg niet dat Hankook slecht is, maar deze test zegt niet zo veel over mijn banden, sorry. Sterker nog... Ik overweeg Hankook Ventus of GY Eagle Ass.2 als zomerband over een paar maanden :gekte

Tenslotte; een paar berichtjes eerder liet je een test zien van winterbanden voor personenauto's waarin Dunlop in de viersterren categorie viel :bifun Net als Nokian trouwens, zie ik nu dat die net zo duur zijn :ie
VW T5 California Black Edition TDI > Individual Project topic
als ebay het niet heeft, vergeet het dan maar
Plaats reactie