Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Tik/tok in de motor

vragen over de T5
Plaats reactie
Gebruikersavatar
dvr
Berichten: 239
Lid geworden op: 19 okt 2007, 21:48
Locatie: Montfoort
Contacteer:

Tik/tok in de motor

Bericht door dvr »

Vanmorgen toen ik van de snelweg af reed hoorde ik een tik in de motor als je gas geef gaat het
harde tikken verder gaf de bc geen melding geen rook uit de uitlaat of andere noemenswaardige dingen.
Vervolgens de anwb gebeld en die durfde geen uitspraak te doen achter hem aangereden naar de dealer.
Daar durfde ze ook geen uitspraak te doen moest hem maar laten staan dan zouden ze morgen gaan demonteren na aandringen
van mij toch wat uitspraken gedaan.
Hij dacht dat het een kantelende zuiger kon zijn of een ingesleten nokkenas maar zeker wist ie het niet.
Naar overleg met autotrust waar ik extra garantie heb bij gekocht toch naar huis gereden en morgen maar weer eens
overleggen met hun hoe verder.

Is er iemand die een vermoeden heeft wat het zou kunnen zijn ik weet dat het moeilijk in te schatten is vanaf een pc maar
ben benieuwd wat het meeste voorkomt had de zoek functie al gebruikt maar komt niet echt iets na voren.

Bus 130 pk heeft ca 193.000 op de klok staan heeft ze beurten op tijd gehad aangegeven door service interval gemiddeld 25000.

Wie o wie
dvr nr 285
vaniac
Berichten: 1202
Lid geworden op: 13 jan 2007, 20:33

Re: Tik/tok in de motor

Bericht door vaniac »

Weet je zeker dat het uit de motor kwam? Het zou ook de rechter aandrijfas kunnen zijn die op het punt staat om te bezwijken.................
Plaats reactie