Beste allemaal,
Zekering 21 van mijn T4 96 TDI met ACV motor brand steeds door na een paar dagen en ik kan nergens de oorzaak vinden. Heeft iemand van jullie ervaring waar ik het zoeken moet....Hoe pak je dat aan? De binnenverlichting, klok en dagteller, radio en binnenverlichting zit hierop. Bij het starten reset de klok en dagteller steeds , maar dat hoort erbij heb ik ergens begrepen als deze zekering stuk is.
Ik ben benieuwd of er iemand ervaring mee heeft en alvast bedankt he voor je reactie!
Adriaan
Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
zekering binnenverlichting steeds stuk
Re: zekering binnenverlichting steeds stuk
sigaterten aansteker stuk?,binnenverlichting lamphouder stuk? . dus ff uit zetten en kijken of het nog voorkomt
Volgers Facebook ,, Matje Weetjewel ,,
Re: zekering binnenverlichting steeds stuk
oxcidatie in de deur schakelaars, slecht contact
Volgers Facebook ,, Matje Weetjewel ,,
- René
- Berichten: 5272
- Lid geworden op: 13 jan 2007, 21:18
- Locatie: Obdam, gechipte 151PK VCDS en vagdash 2.5. Tel: 0637199013.
Re: zekering binnenverlichting steeds stuk
Draadbreuk. Kan ook in achterklep of deur zitten. Gebeurt het na openen deur of klep?
Grtzzz Rene
Grtzzz Rene
Re: zekering binnenverlichting steeds stuk
Beste,
Mijn methode voor het opsporen van kortsluiting in een auto (met steekzekeringen):
Ik heb een (halogeen)lap van 50W die in in plaats van de zekering plaats.
Op het moment dat deze fel oplicht, weet ik dat ik de kortsluiting "heb".
De stroom is begrensd op een ampere of 4, meestal genoeg.
Hoe heb ik dit gedaan:
De meeste (oudere) halogeenlamphouders met gemonteerde kabel hebben een steker (twee pennen) die dezelfd maat hebben als een standaard steekconnector. Steker gesloopt en in de plaats van de zekering gestopt die iedere maal defect is.
Andere methode:
Neem een koplamp, 2 (voldoende dikke) snoertjes er aan en twee AMP steekpennetjes er aan.
Als je één deel van de koplamp hebt begrens je op een ampere of 5 (60 W) als je de groot-en dimlicht van de lamp parallel zet begrens je op een ampere of 10 (120W).
Denk er om dat de lamp HEET wordt!.
Succes
Pieter.
Mijn methode voor het opsporen van kortsluiting in een auto (met steekzekeringen):
Ik heb een (halogeen)lap van 50W die in in plaats van de zekering plaats.
Op het moment dat deze fel oplicht, weet ik dat ik de kortsluiting "heb".
De stroom is begrensd op een ampere of 4, meestal genoeg.
Hoe heb ik dit gedaan:
De meeste (oudere) halogeenlamphouders met gemonteerde kabel hebben een steker (twee pennen) die dezelfd maat hebben als een standaard steekconnector. Steker gesloopt en in de plaats van de zekering gestopt die iedere maal defect is.
Andere methode:
Neem een koplamp, 2 (voldoende dikke) snoertjes er aan en twee AMP steekpennetjes er aan.
Als je één deel van de koplamp hebt begrens je op een ampere of 5 (60 W) als je de groot-en dimlicht van de lamp parallel zet begrens je op een ampere of 10 (120W).
Denk er om dat de lamp HEET wordt!.
Succes
Pieter.
Life's no monkey business.........
Re: zekering binnenverlichting steeds stuk
Bedankt allemaal!
ik kan weer verder (zoeken....)
groet
Adriaan
ik kan weer verder (zoeken....)
groet
Adriaan
Re: zekering binnenverlichting steeds stuk
Hoi Adriaan,
Als je achter de zonneklep een spiegel met lampje hebt kijk daar dan ook naar.
Ik heb hetzelfde probleem gehad en had bijna de hemel bekleding gedemonteerd totdat ik met schoonmaken ineens dat spiegeltje zag. Uiteindelijk was het de boosdoener met sluiting in de schakelaar.
Groeten,
Richie.
Als je achter de zonneklep een spiegel met lampje hebt kijk daar dan ook naar.
Ik heb hetzelfde probleem gehad en had bijna de hemel bekleding gedemonteerd totdat ik met schoonmaken ineens dat spiegeltje zag. Uiteindelijk was het de boosdoener met sluiting in de schakelaar.
Groeten,
Richie.