Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

glaslook panelen vervangen door glas

vragen over de T5
Plaats reactie
alfagek
Berichten: 541
Lid geworden op: 25 okt 2008, 17:42
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: glaslook panelen vervangen door glas

Bericht door alfagek »

ze moeten de bedrijfen die het aanbieden een boete geven,

Waarom, aanstootgevend en mislijding, ook omdat zij weten dat het niet mag.

Was vroeger al met brommers opvoeren, spullen mogen wel verkocht worden en aangeprezen worden in de winkel.

Owe als je het dan met je zuur verdiende geld koopt en erop zet, ben je opeens strafbaar
( ook als je op dat moment niet hard reed )

Maar wel je hard verdiende geld daarmee afhandig maken.

Ik vind het ook mooi, heb het nu ook al 4 jaar op mijn bus zitten, maar ga nu twijfelen.

Terwijl stikkers plakken mag wel, blijft een rare regel


Gr, Bob.
T6 - 204 DSG LWB Indium grey metallic met 20"
Gebruikersavatar
JP
Berichten: 469
Lid geworden op: 25 jun 2007, 23:14
Locatie: Nederland

Re: glaslook panelen vervangen door glas

Bericht door JP »

alfagek schreef:ze moeten de bedrijfen die het aanbieden een boete geven,

Waarom, aanstootgevend en mislijding, ook omdat zij weten dat het niet mag.

Was vroeger al met brommers opvoeren, spullen mogen wel verkocht worden en aangeprezen worden in de winkel.

Owe als je het dan met je zuur verdiende geld koopt en erop zet, ben je opeens strafbaar
( ook als je op dat moment niet hard reed )

Maar wel je hard verdiende geld daarmee afhandig maken.

Ik vind het ook mooi, heb het nu ook al 4 jaar op mijn bus zitten, maar ga nu twijfelen.

Terwijl stikkers plakken mag wel, blijft een rare regel


Gr, Bob.
Verbieden van vervangingsruiten met een coating of folie zal niet gaan
Maar de regels eenvoudig en begrijpbaar houden/maken, dat zou fijn zijn
Verder weten, zie enkele reactie's terug, de bedrijven welke deze glaspanelen plaatsen het zelf vaak niet.
Ik denk dat dit te wijten is aan de onnozelheid van de regel.

Eraf halen? De kans op gepakt worden is natuurlijk heel erg klein, daarnaast kan er sprake zijn van een herstelregel
Maar doe wat goed voelt.
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: glaslook panelen vervangen door glas

Bericht door Roger B. (11)61 »

zag vandaag een multivan T5gp rijden met dubbele cabine schot, en rechts de ruit in de laadruimte doorzichtig (donker gefoliet) glas dus alle ramen aan de rechterkant waren doorzichtig glas. (links achter niet gezien hij haalde mij in)

mag dat tegenwoordig ook al? dacht dat hooguit rechts het "b"compartiment een ruit mocht
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Gebruikersavatar
nikita
Berichten: 41
Lid geworden op: 01 apr 2012, 15:57
Locatie: wageningen

Re: glaslook panelen vervangen door glas

Bericht door nikita »

Als je even de moeite neemt van dit draadje pag. 5 en 6 door te lezen kan je zien dat dit onderwerp al uitgebreid is besproken. :T54LIFE
Kees's bussie
Berichten: 86
Lid geworden op: 18 jan 2010, 22:16

Re: glaslook panelen vervangen door glas

Bericht door Kees's bussie »

Kees's bussie schreef:Heren,

Laat ik me er ook nog eens mee bemoeien. Ik heb dit allemaal aandachtig gevolgd en daarom de belastingdienst maar eens gebeld.
De beste man belde vanmiddag terug. Ik heb hem natuurlijk ook ff gevraagd dit mij per email te bevestigen.
dus hieronder in ROOD

Geachte Heer,

Hierbij informeer ik u over uw vraag over het beplakken van de zijkant van uw bestelauto met dubbele cabine met originele VW ramen .
Specifiek zijn deze zaken geregeld in de uitvoeringsregeling Mrb artikel 3 en Bpm artikel 2. ( geen zijruiten /lid 10 )


+ ruiten aan de buitenkant op de ondoorzichtige platen bevestigen is niet toegestaan.

Hoogachtend :

H.J. de Vrieze / Bpm coördinator

tel .t.k.u. 055-5282510 m.u.v. de woensdagen



Mooier kunnen zij het niet maken, WIJ wel. :wjw

En misschien als er meer mensen deze vraag zo eens stellen, krijgwen we misschien wel verschillende antwoorden??

Groeten,
Kees

Zoals hierboven te lezen geeft Dhr de Vrieze 2 artikelen aan.
Als je deze opzoekt en door leest kun je, volgens mij, maar tot 1 cunclusie komen :

GLAS EROP MAG.

lees maar:
Uitvoeringsregeling motorrijtuigenbelasting 1994 ( http://wetten.overheid.nl/BWBR0007308/g ... 2#Artikel3" onclick="window.open(this.href);return false; )
Artikel 3 : lid 10:

Een laadruimte is niet voorzien van zijruiten indien de zijruiten geheel zijn verwijderd en zijn vervangen door niet uit glas bestaande panelen uit één stuk van ondoorzichtig en vormvast materiaal. De panelen dienen zoveel mogelijk rondom en op onverbrekelijke wijze rechtstreeks met de carrosserie te zijn verbonden.

UITVOERINGSREGELING BELASTING VAN PERSONENAUTO'S EN MOTORRIJWIELEN 1992
( http://www.st-ab.nl/wettennr05/0644-002 ... n_1992.htm" onclick="window.open(this.href);return false; )
Artiekl 2 : lid 10:

Een laadruimte is niet voorzien van zijruiten indien de zijruiten geheel zijn verwijderd en zijn vervangen door niet uit glas bestaande panelen uit één stuk van ondoorzichtig en vormvast materiaal. De panelen dienen zoveel mogelijk rondom en op onverbrekelijke wijze rechtstreeks met de carrosserie te zijn verbonden.

Mijn LWB transporter met dubbele cabine heeft dus in de laadruimte, aan de zijkent GEEN glas en die zijn ook niet/nooit verwijderd, maar vormvast materiaal. (gewoon de metalen zijkant van de bus). Hier zit momenteel een originele VW-golfplaat op.
Er zijn een heleboel bedrijven die daar stickers op plakken, reclame op schilderen o.i.d.

Ik versier de buitenkant van de bus dus alleen met een glasplaat, die eventueel net zo doorzichtig zou kunnen zijn als het plastic wat er nu op zit.
Je ben een knappe jongen als je vanuit de laadruimte langs de zijkant ergens naar buiten kunt kijken. MET of zonder glas/plastic/stickers/beschildering aan de BUITENKANT, of wat dan ook.

IK ZEG: de belastingdienst weet t zelf niet goed te verklaren. :wjw

ik lees graag de reacties weer :gekte

grtzzz, Kees
.
VW Transporter T6 DSG met Handgas.. :T6NOLESS

When nothing goes right, go left
.
Gebruikersavatar
JP
Berichten: 469
Lid geworden op: 25 jun 2007, 23:14
Locatie: Nederland

Re: glaslook panelen vervangen door glas

Bericht door JP »

Kees's bussie schreef:
Kees's bussie schreef:Heren,

Laat ik me er ook nog eens mee bemoeien. Ik heb dit allemaal aandachtig gevolgd en daarom de belastingdienst maar eens gebeld.
De beste man belde vanmiddag terug. Ik heb hem natuurlijk ook ff gevraagd dit mij per email te bevestigen.
dus hieronder in ROOD

Geachte Heer,

Hierbij informeer ik u over uw vraag over het beplakken van de zijkant van uw bestelauto met dubbele cabine met originele VW ramen .
Specifiek zijn deze zaken geregeld in de uitvoeringsregeling Mrb artikel 3 en Bpm artikel 2. ( geen zijruiten /lid 10 )


+ ruiten aan de buitenkant op de ondoorzichtige platen bevestigen is niet toegestaan.

Hoogachtend :

H.J. de Vrieze / Bpm coördinator

tel .t.k.u. 055-5282510 m.u.v. de woensdagen



Mooier kunnen zij het niet maken, WIJ wel. :wjw

En misschien als er meer mensen deze vraag zo eens stellen, krijgwen we misschien wel verschillende antwoorden??

Groeten,
Kees

Zoals hierboven te lezen geeft Dhr de Vrieze 2 artikelen aan.
Als je deze opzoekt en door leest kun je, volgens mij, maar tot 1 cunclusie komen :

GLAS EROP MAG.

lees maar:
Uitvoeringsregeling motorrijtuigenbelasting 1994 ( http://wetten.overheid.nl/BWBR0007308/g ... 2#Artikel3" onclick="window.open(this.href);return false; )
Artikel 3 : lid 10:

Een laadruimte is niet voorzien van zijruiten indien de zijruiten geheel zijn verwijderd en zijn vervangen door niet uit glas bestaande panelen uit één stuk van ondoorzichtig en vormvast materiaal. De panelen dienen zoveel mogelijk rondom en op onverbrekelijke wijze rechtstreeks met de carrosserie te zijn verbonden.

UITVOERINGSREGELING BELASTING VAN PERSONENAUTO'S EN MOTORRIJWIELEN 1992
( http://www.st-ab.nl/wettennr05/0644-002 ... n_1992.htm" onclick="window.open(this.href);return false; )
Artiekl 2 : lid 10:

Een laadruimte is niet voorzien van zijruiten indien de zijruiten geheel zijn verwijderd en zijn vervangen door niet uit glas bestaande panelen uit één stuk van ondoorzichtig en vormvast materiaal. De panelen dienen zoveel mogelijk rondom en op onverbrekelijke wijze rechtstreeks met de carrosserie te zijn verbonden.

Mijn LWB transporter met dubbele cabine heeft dus in de laadruimte, aan de zijkent GEEN glas en die zijn ook niet/nooit verwijderd, maar vormvast materiaal. (gewoon de metalen zijkant van de bus). Hier zit momenteel een originele VW-golfplaat op.
Er zijn een heleboel bedrijven die daar stickers op plakken, reclame op schilderen o.i.d.

Ik versier de buitenkant van de bus dus alleen met een glasplaat, die eventueel net zo doorzichtig zou kunnen zijn als het plastic wat er nu op zit.
Je ben een knappe jongen als je vanuit de laadruimte langs de zijkant ergens naar buiten kunt kijken. MET of zonder glas/plastic/stickers/beschildering aan de BUITENKANT, of wat dan ook.

IK ZEG: de belastingdienst weet t zelf niet goed te verklaren. :wjw

ik lees graag de reacties weer :gekte

grtzzz, Kees

Zoals vele voor jou heb jij jouw eigen interpretatie als waar aangenomen.
Hoe deze wet geinterpreteerd dient te worden is natuurlijk aan de Rechter.
Ik zie je punt en wellicht kan je een Rechter daarin meekrijgen.

Echter is er inmiddels door verschillende personen contact gezocht met de Belastingdienst, en laat dat degene zijn die in eerste instantie de interpretatie bepaald. Die staat ook aan de andere kant van de zaal in de rechtbank.

De personen die contact hebben gehad hebben allen de vraag op hun manier gesteld en telkens word er door dezelfde belastingdienst vertelt dat het NIET MAG om glaspanelen te plaatsen.

Jouw reactie begrijp ik maar doet mij niet van mening veranderen.
Zou toch mooi zijn als we een mening van de bevriende advocaat van Heemskerk eens kunnen vernemen :yes
Hier misschien nog mensen met kennissen bij de rechtbank :lach
fred blue bus
Berichten: 55
Lid geworden op: 03 jun 2012, 17:52

Re: glaslook panelen vervangen door glas

Bericht door fred blue bus »

Het is een aardig draadje geworden nadat ik op 8 juni de vraag had gesteld of dit wel mag.pag 1
Ik heb nu de panelen van snoeks op de bus zitten, en ziet er van afstand best mooi uit.
Maar als je er recht voor staat en de zon schijnt er op dan kun je duidelijk het kleurverschil zien.
Dan ben ik in staat om ze er af te halen, dus dat gaat ook een keer gebeuren.
Zag laatst een nieuwe vito naast me geparkeerd staan en had overal glas.
Als ik de panelen vervang voor glas is het onbreekbaar kunstglas.
Dit is het nieuwste van het nieuwste, je veranderd gewoon de benaming.
VWT5GP
Berichten: 62
Lid geworden op: 29 sep 2012, 08:37

Re: glaslook panelen vervangen door glas

Bericht door VWT5GP »

Het lijkt wel of ze in Engeland zeggen dat er helemaal niets tegen aan mag gezien de bijlages....
Bijlagen
kk.png
10.png
10.png (247.81 KiB) 1746 keer bekeken
geha
Berichten: 38
Lid geworden op: 12 jan 2007, 23:19

Re: glaslook panelen vervangen door glas

Bericht door geha »

De belastingdienst kan niet controleren of er tussen het glas aan de buitenkant en de afwerking aan de binnenzijde een vast gelast of gelijmd paneel zit. Daarom zeggen ze geen glas linksachter. zeer duidelijk.
fred blue bus
Berichten: 55
Lid geworden op: 03 jun 2012, 17:52

Re: glaslook panelen vervangen door glas

Bericht door fred blue bus »

Iedereen moet lekker doen wat die moet doen.
Echt glas is krasvast, dat andere is erg kras gevoelig, dat merk ik nu na een paar wasbeurten.
Gebruikersavatar
erkan
Berichten: 83
Lid geworden op: 17 sep 2012, 14:28
Locatie: Arnhem

Re: glaslook panelen vervangen door glas

Bericht door erkan »

Ik had mijn eigen achteruit geproduceerd
Ik ging even langs bij de dealer hoeveel zon achterste ruit orgineel kost ik heb geloof ik 70 euro per kant betaald
En toen ben ik langs de brezan gereden en daar een spuitbus zwart gehaald vervolgens de zij kanten van de raam geplakt met tape zodat er geen verf op komt en heb hem van binnen zwart gespoten en hem op het metaal gekit zeer mooi resultaat het kost je een paar tientjes minder (158 euro) terwijl het op het zelfde neer komt!
Mischien een tip
Gebruikersavatar
JP
Berichten: 469
Lid geworden op: 25 jun 2007, 23:14
Locatie: Nederland

Re: glaslook panelen vervangen door glas

Bericht door JP »

erkan schreef:Ik had mijn eigen achteruit geproduceerd
Ik ging even langs bij de dealer hoeveel zon achterste ruit orgineel kost ik heb geloof ik 70 euro per kant betaald
En toen ben ik langs de brezan gereden en daar een spuitbus zwart gehaald vervolgens de zij kanten van de raam geplakt met tape zodat er geen verf op komt en heb hem van binnen zwart gespoten en hem op het metaal gekit zeer mooi resultaat het kost je een paar tientjes minder (158 euro) terwijl het op het zelfde neer komt!
Mischien een tip
Foto??
Gebruikersavatar
erkan
Berichten: 83
Lid geworden op: 17 sep 2012, 14:28
Locatie: Arnhem

Re: glaslook panelen vervangen door glas

Bericht door erkan »

Ik heb er geen fotos van maar wel fotos van hoe het er uit zag inmiddels is mijn t5 verkocht
Bijlagen
zo ziet het er uit
zo ziet het er uit
Kees's bussie
Berichten: 86
Lid geworden op: 18 jan 2010, 22:16

Re: glaslook panelen vervangen door glas

Bericht door Kees's bussie »

HeHe, :adhd het moest er een keer van komen.

Vorige week een nieuwe voorruit laten zetten en de plastic golfplaten :muur laten vervangen door glaspanelen :gekte
Rody, van http://www.facebook.com/glaslookpanelenNL had nog wel ff tijd tussen de verhuizing door.
Ik kon nog terecht in Ridderkerk. Over een kleine 2 weken zit ie in Bergschenhoek.

Rody had een assistentje :bifun uitgenodigd om het allemaal vlotjes te laten verlopen.
Een plastic paneel had ik er zelf al afgehaald omdat ik bang was dat ik dat onderweg zou verliezen, en dat kostte me toen 5 minuten. Daaronder zat een aluminium plaat??
Ik dacht dus dat we aan de andere kant ook een alu plaat tegen zouden komen, maar daar was ie van plastic.. :ie
Erg vreemd allemaal. :bonk
Maar goed, toen eerst de voorruit vervangen en daarna de glaspanelen erop geplaatst.

in t kort: DUIDELIJKE prijsafspraak, goeie service, alleen het koffieapparaat was al verhuist naar Bergschenhoek., dat was wel weer jammer.
Ik heb nu mooie glaspanelen in ieder geval. dus Rody: Thanxxxx :zwaai :zwaai en succes in je nieuwe winkel.
(geen binding mee, alleen verrekte leuk en snel geholpen door die jongens)
.
VW Transporter T6 DSG met Handgas.. :T6NOLESS

When nothing goes right, go left
.
Plaats reactie