Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Wat is nu een goede potkrik?

vragen over de T4
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Doka Driekus
Berichten: 514
Lid geworden op: 08 nov 2008, 22:06
Contacteer:

Wat is nu een goede potkrik?

Bericht door Doka Driekus »

Hallo mensen,

Vandaag even van mijn vrije dag gebruik gemaakt om de zomervelgen om te wisselen voor de velgen met winterbanden. Hiervoor gebruik ik een potkrik maar deze is van het moment van aankoop eigenlijk al geen succes geweest. Ik weet niet meer wat ik er toentertijd voor betaald heb maar het is een onding wat het eigenlijk allemaal net niet is. Ik wil dus een nieuwe potkrik gaan kopen die kwalitatief wel goed is. Als ik google op "potkrik" vliegen de links naar winkels me om de oren maar daar kun ik natuurlijk niet uit op maken wat nu wel een goede potkrik is en wat niet.

Nu ben ik benieuwd welke potkrik jullie gebruiken voor een standaard (niet verlaagde) T4. Merk en type, gewicht, hoogte endergelijke. Ik weet dat er garagekrikken bestaan maar ik wil echt een goede potkrik hebben. Die is ook makkelijk op te bergen in de bus dus heb je hem ook altijd bij je.

Groeten,
Erik
Gebruikersavatar
m.c van den berg
Berichten: 1453
Lid geworden op: 15 jan 2007, 19:03
Locatie: Beesd

Re: Wat is nu een goede potkrik?

Bericht door m.c van den berg »

pas bij de aldie 5 tons potkrik, lijk mij voldoende. :toppie
Niet sneller rijden als je bescherm engel vliegen kan. Groeten van uit de Betuwe van Marinus & Jannie
foto nr 602
Gebruikersavatar
Doka Driekus
Berichten: 514
Lid geworden op: 08 nov 2008, 22:06
Contacteer:

Re: Wat is nu een goede potkrik?

Bericht door Doka Driekus »

Gaat niet direct of het gewicht voldoende is. Huidige krik kan volgens de fabrikant ook voldoende dragen. De kwaliteit op zich is het net niet dus gaat het me meer om de kwaliteit van een krik.

Groeten,
Erik
Gebruikersavatar
frank884
Berichten: 1859
Lid geworden op: 24 jan 2007, 09:38
Locatie: midden limburg

Re: Wat is nu een goede potkrik?

Bericht door frank884 »

het handigste is als je er een moet kopen er eentje te kopen die wat in 2 delen uitschuift
dus eentje met een flink bereik

Ik heb 1 zware potkrik,(12 ton) die past eronder maar als de wagen flink beladen is (in de vering)
of de band is plat en die staat op de velg (dan staat die een stuk lager!!!)
dan krijg je ze er niet meer onder, is de krik te klein dan krik je de wagen alleen maar uit de vering
maar niet de band van de grond.
omdat ik die zware krik eenmaal heb, en geen andere ga kopen heb ik altijd een paar houtblokken in de wagen liggen
om dat op te vangen :bifun
moter 2.5 TDI + Airco acv 102 pk/250nm

T4 4 Ever -5- cylinder for Life
Gebruikersavatar
J.F.A.
Berichten: 591
Lid geworden op: 20 jul 2009, 10:44

Re: Wat is nu een goede potkrik?

Bericht door J.F.A. »

Hoi Erik.

Als j een goede wilt kopen, neem er dan van de firma Weber. Heb er zelf ook 2 gekocht en bevallen prima, ze lopen in iedergeval niet leeg. Ik heb ze nodig om de CC recht te zetten en deze blijven tenminste op hoogte zoals het hoort. De goedkope slechte ervaringen mee. want smorgen stonden ze weer naar beneden ( bus scheef )

JFA
T4 EXCLUSIVE 2001 TDI 150 PK Met een beetje tolerantie is het altijd vakantie
Plaats reactie