Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Help! T5 Vermogen verloren en vervolgens niet starten
Re: Help! T5 Vermogen verloren en vervolgens niet starten
Het is idd aan het licht gekomen tijdens het uitlezen.
Dit was het enige dat aangegeven werd dus ik ben blij!
Dit was het enige dat aangegeven werd dus ik ben blij!
Re: Help! T5 Vermogen verloren en vervolgens niet starten
Om even terug te komen op jou reactie, zoals je op de foto ziet zit die bij een T5 boven in de tank en zal de brandstof in mijn ogen nooit van de bodem worden gezogen door de opvoerpomp.Roger B. (11)61 schreef:aangezien de aanzuig onder in het tankelement, en dus onder in de tank zit, OOK al de tank vol is, lijkt me dat een broodje aap verhaal dat vaak de kop op steekt..ktmkrik schreef: Brandstoffilter kan een oorzaak zijn maar dat ligt vaak aan het tankgedrag, als je wacht tot je tank nagenoeg leeg is kan er eventueel troep uit de tank in het filterkomen.
Maar defecte brandstofpomp lijkt me heel aannemelijk, als je motor loopt en de pomp kapt ermee zal ie tekort aan diesel krijgen, bij uitgezette motor gaat ie dan niet meer aan.
wat voor T5 met welke motor uit welk bouwjaar> gekocht met garantie die nog niet verlopen is? probleem verkoper!
Toen ik mijn T5 kocht is mij door meerdere monteurs er op gewezen rij nooit de tank helemaal leeg aangezien je dan rommel in je filter krijgt.
Je kan tenslotte nooit zo schoon tanken dat er niet iets meegaat de tank in, jij jou mening ik de mijne
Re: Help! T5 Vermogen verloren en vervolgens niet starten
Mischa schreef:Het is idd aan het licht gekomen tijdens het uitlezen.
Dit was het enige dat aangegeven werd dus ik ben blij!
Super dat het probleem opgelost is!
Veel rijplezier weer van je T5!
- harry t5 191
- Berichten: 3074
- Lid geworden op: 13 jan 2007, 00:08
- Locatie: Zeijen
Re: Help! T5 Vermogen verloren en vervolgens niet starten
Tuurlijk loopt de aanzuigbuis inde tank tot vlak boven de bodem.
Anders zou er toch alleen lucht uit de tank gepompt worden.
Anders zou er toch alleen lucht uit de tank gepompt worden.
groeten Harry, uit het mooie Drentse land.
- Multivan Generation
- Berichten: 33767
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: Help! T5 Vermogen verloren en vervolgens niet starten
lucht uit de tank zuigen gaat betekenen dat je tank, op den duur, vacuüm getrokken wordt,harry t5 191 schreef:Tuurlijk loopt de aanzuigbuis inde tank tot vlak boven de bodem.
Anders zou er toch alleen lucht uit de tank gepompt worden.
met als gevolg een verminderde capaciteit
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
- Roger B. (11)61
- Berichten: 9154
- Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
- Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)
Re: Help! T5 Vermogen verloren en vervolgens niet starten
lucht uit de tank zuigen wil niet zeggen dat die lucht niet via een beluchting/ontluchting aangevuld kan worden.
@ktmkrik
leuk zo'n foto van een tankelement dat van bovenaf in de tank gemonteerd zit..... maar dat element loopt door tot vlak boven de bodem.........en als je niet vanaf bijna aan de bodem aanzuigt, maar zoals jij zegt van bovenaan .... hoe rij je de tank dan (bijna) leeg??
@ktmkrik
leuk zo'n foto van een tankelement dat van bovenaf in de tank gemonteerd zit..... maar dat element loopt door tot vlak boven de bodem.........en als je niet vanaf bijna aan de bodem aanzuigt, maar zoals jij zegt van bovenaan .... hoe rij je de tank dan (bijna) leeg??
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Tyraps, Tape en Telefoon
- harry t5 191
- Berichten: 3074
- Lid geworden op: 13 jan 2007, 00:08
- Locatie: Zeijen
Re: Help! T5 Vermogen verloren en vervolgens niet starten
Sorry Peter!Multivan Generation schreef:lucht uit de tank zuigen gaat betekenen dat je tank, op den duur, vacuüm getrokken wordt,harry t5 191 schreef:Tuurlijk loopt de aanzuigbuis inde tank tot vlak boven de bodem.
Anders zou er toch alleen lucht uit de tank gepompt worden.
met als gevolg een verminderde capaciteit
groeten Harry, uit het mooie Drentse land.
- robertTREBOR
- Berichten: 1237
- Lid geworden op: 09 mei 2008, 20:10
- Locatie: vlaardingen
Re: Help! T5 Vermogen verloren en vervolgens niet starten
Ik rij me tank altijd helemaal leeg voordat ik ga tanken.
Waar heb ik anders een 85 ltr. tank voor ?
En je kan haarzuiver zien hoeveel km. je nog kan rijden tot naar de pomp.
Altijd ca 80 - 82 ltr. erin na dik 1000 km rijden.
De aanzuigbuis voor de diesel zit denk 1 cm boven de bodem van de tank dus of je nu
met een bomvolle tank of een nagenoeg lege tank rijdt als er vuil op de bodem van je tank zit
zuigt tie dat sowieso altijd aan.
Waar heb ik anders een 85 ltr. tank voor ?
En je kan haarzuiver zien hoeveel km. je nog kan rijden tot naar de pomp.
Altijd ca 80 - 82 ltr. erin na dik 1000 km rijden.
De aanzuigbuis voor de diesel zit denk 1 cm boven de bodem van de tank dus of je nu
met een bomvolle tank of een nagenoeg lege tank rijdt als er vuil op de bodem van je tank zit
zuigt tie dat sowieso altijd aan.
vw t4 2500tdi 75KW 10-2002; gekocht 6-2004 t/m 10-2010 probleemloos tot op 410.000 km verkocht
vw t5 2500tdi 128KW 10-2008; gekocht 10-2010 t/m 09-2013 te veel problemen 133.000 km verkocht
( 6000 Euro aan kosten in 4 maanden !.)
vw t5 2500tdi 128KW 10-2008; gekocht 10-2010 t/m 09-2013 te veel problemen 133.000 km verkocht
( 6000 Euro aan kosten in 4 maanden !.)
Re: Help! T5 Vermogen verloren en vervolgens niet starten
Vrij nutteloze (brandstoftank) discussie omtent een defecte nokkenassensor. Er zijn 2 (twee) systemen van brandstof opvoer vanuit de tank: de eerste is via een aanzuigbuis tot ONDER in de tank en via vacuum opgezogen, de andere is dmv een opvoerpomp onderin de tank welke via overdruk de brandstof richting filter en brandstofpomp brengt. Een derde, onderhand uit de tijd geraakte mogelijkheid is een tank boven de brandstofpomp (dieselaanvoer dmv gravitatie) zodat geen bovenstaande problemen cq. pompen e.d nodig zijn.
De topicstarter gaf direct aan dat het dieselfilter overdruk en dus diesel gaf...
Zoals zovaak geopperd op deze site: Lees de handel uit een men is een héél stuk wijzer :wj
Niemand kan raden waarom een VW niet meer wil starten, bij een T4 kan de brandtoftoevoer een probleem zijn (lekke aanzuigbuis), Een t5 heeft per definitie géén problemen zover bekend tót de tandempomp (alleen 2.5).
Direct (laten) uitlezen scheelt veel tijd en kosten.
De topicstarter gaf direct aan dat het dieselfilter overdruk en dus diesel gaf...
Zoals zovaak geopperd op deze site: Lees de handel uit een men is een héél stuk wijzer :wj
Niemand kan raden waarom een VW niet meer wil starten, bij een T4 kan de brandtoftoevoer een probleem zijn (lekke aanzuigbuis), Een t5 heeft per definitie géén problemen zover bekend tót de tandempomp (alleen 2.5).
Direct (laten) uitlezen scheelt veel tijd en kosten.
T5 2.5 AXD 2004 503.000 000km
Re: Help! T5 Vermogen verloren en vervolgens niet starten
Even een mededeling!
Het was niet de sensor maar een distributie riem kapot gereden!
Nu er een nieuwe op zit is het probleem hopelijk verholpen.
Ben dus iets duurder uit dan in eerste instantie gedacht werd.
Het was niet de sensor maar een distributie riem kapot gereden!
Nu er een nieuwe op zit is het probleem hopelijk verholpen.
Ben dus iets duurder uit dan in eerste instantie gedacht werd.