Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Hefdak van Campertrading

vragen over de T4
Plaats reactie
VWCamper
Berichten: 4
Lid geworden op: 05 jun 2012, 14:33

Hefdak van Campertrading

Bericht door VWCamper »

beste mede leden,
is er iemand die ervaring heeft met de hefdaken van Campertrading uit Boekel. zie : http://caravan-kamperen.marktplaats.nl/ ... efdak.html" onclick="window.open(this.href);return false; dit is niet de complete link maar bij mij werkt hij wel.
ze bieden een dak aan voor 1250,- euro ik ben wel geintresseerd maar heb mijn twijfels, vandaar de vraag zijn er leden die hiermee ervaring hebben?

alvast bedankt.

Henri Bergen
Egbert&Manon
Berichten: 5456
Lid geworden op: 13 jan 2007, 14:36
Locatie: Frankrijk Vienne

Re: Hefdak van Campertrading

Bericht door Egbert&Manon »

Als het dak open gezaagd wordt, dan is het geen VW Transporter meer, maar een ander type.
Er moet voor dit dak een typegoedkeuring zijn, zodat je legaal met een stevige voertuig kunt rijden.
Je zou eens contactm et het bedrijf kunnen opnemen of er een typegoedkeuring bij geleverd wordt.

Egbert
2015 Iveco Daily 50C15
2018 Hyundai Tucson diesel
VWCamper
Berichten: 4
Lid geworden op: 05 jun 2012, 14:33

Re: Hefdak van Campertrading

Bericht door VWCamper »

Egbert bedankt voor je reactie,

ik denk niet dat er een type goedkeuring is, ik had ze al naar de stevigheid van het dak gevraagd en over het monteren van verstevigingsbalken, maar dat was volgens hun niet nodig omdat ze de B-stijl niet doorzagen (het gat stopt voor deze stijl).
nu zit er op dit moment ook een dak van een onbekend merk op maar dat is erg lelijk geworden. en aangezien de bus al ruim 10 jaar oud is vind ik 6000 euro voor een Reimo dak (gemonteerd) wel veel.

Henri Bergen
Marcel E
Berichten: 219
Lid geworden op: 03 apr 2010, 19:53

Re: Hefdak van Campertrading

Bericht door Marcel E »

Kweenie.

Als je op hun eigen site ( http://www.camperdak.com" onclick="window.open(this.href);return false; ) kijkt kost dat dak 2450 ipv 1250 euro?

Verder: Als ik onder Mercedes kijk naar die foto van de Mercedes Sprinter LWB valt me op dat die modellen van Mercedes echt steeds mooier worden. :nuts
T4 (2002) 2.5 TDI (75 kW)
T5 (2005) 1.9 TDI (77 kW)
Egbert&Manon
Berichten: 5456
Lid geworden op: 13 jan 2007, 14:36
Locatie: Frankrijk Vienne

Re: Hefdak van Campertrading

Bericht door Egbert&Manon »

Da's zeker en mooie Spinter LWB :adhd
2015 Iveco Daily 50C15
2018 Hyundai Tucson diesel
Gebruikersavatar
DNS
Berichten: 1091
Lid geworden op: 12 mei 2009, 20:02
Locatie: NOP

Re: Hefdak van Campertrading

Bericht door DNS »

Marcel E schreef:Kweenie.

Als je op hun eigen site ( http://www.camperdak.com" onclick="window.open(this.href);return false; ) kijkt kost dat dak 2450 ipv 1250 euro?
Voorheen boden ze bij de accessoires voor dat hefdak volgens mij wel een optie voor een verstevigingsframe aan.
Misschien heeft die geen goedkeuring en is die daarom niet meer verkrijgbaar?

Frame kan je trouwens ook gewoon los bij Reimo kopen. Dacht zo tegen de 400,- euro... in z'n geheel dus nog steeds goedkoper :)
Groeten, Dennis
97'er 2.5 B/LPG Surf-Camper (Rode) en 96'er 2.5 TDI Surf-Bus (Blauwe) :toppie
Gebruikersavatar
Bart H
Berichten: 328
Lid geworden op: 20 apr 2013, 09:25
Locatie: Eindhoven

Re: Hefdak van Campertrading

Bericht door Bart H »

Hallo,

Ondertussen mensen nog ervaring met camperdak.com uit Boekel ?

Hij levert hefdaken voor de T4, zonder slaapplaats en dit zijn daken die geproduceerd worden door Campertrading een eigen merk....

Ik ga volgende week zelf eens een kijkje nemen om zelf een mening te vormen maar als er al ervaringen zijn dan hoor ik dat graag.

Groet
2.5 TDI 102pk bj 2003 --》in ombouw fase naar camper
Plaats reactie