Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

afscheid T5 forum na diefstal van me bus

vragen over de T5
Plaats reactie
Gebruikersavatar
raymondo
Berichten: 612
Lid geworden op: 13 jan 2007, 22:04
Locatie: zevenaar

afscheid T5 forum na diefstal van me bus

Bericht door raymondo »

Vanaf 2002 heb ik met veel plezier transporter mogen rijden.. eerst een 102 pk t4.. 2005 is deze verkocht en heb ik een jaar Ford Econline gereden wat wel leuk was maar minder luxe en comfort... Toen in 2006 een nieuwe t5 174 pk automaat.. 3 jaar lang bijna 185000 km in gereden.. Maar doen eigen schuld dikke bult ongeluk kwam hier aan het plezier een einde en de bus werd total loss verklaart..in november 2009.. Na een periode van herstel toch in juli 2010 een 180 pk dsg genomen.. Ook deze met veel plezier 120.000 km mogen rond sturen... maar deze is me afgelopen zomer op 3 augustus weg genomen voor mijn woning. Ik was op vakantie...... Wegens gebrek aan vervoer een aantal weken niet gewerkt omdat ik dacht dat de verzekering alles binnen 30 dagen zou regelen... Maar niks is minder waar tot op dag van vandaag heb ik nog geen vergoeding gehad maar de auto kosten lopen wel door. Eind augustus had ik voor nood een volkswagen Lt aangeschaft uit 1999... Met veel plezier reed ik het terrein af waar ik hem had gekocht al bellend met de verzekerings tussenpersoon.... Vanuit een uitrit van naast gelegen bedrijf kwam een niet oplettende trucker.. en reed mijn net aangeschafte total loss.... Dus wederom zat ik zonder vervoer en omdat de verzekering nog niet was in gegaan... Werd er niks vergoed.... Door al deze extra kosten en andere bij komende zaken.. Niet volgens verwachtingen na mijn opdrachtgever .. Materiaal en aanhangers kunnen vervoeren zit ik momenteel als zelfstandig thuis... Dit heeft me doen besluiten me bedrijf te gaan beeindigen.. En zal er dus voor mij voorlopig niet of misschien wel nooit meer een transporter komen.... Ik wil hierbij dus ieder bedanken die me laatste jaren adviezen en tips heeft gegeven over een groort aantal zaken.. En ook al was de T5 niet altijd wat je dacht te verwachten... Na wat test rondjes in een Lt weet je direct wat je mist........

Ik wens iedereen nog veel lange km plezier met hun transporter... En ik kan alleen maar zeggen... Geen alarm is voldoende om de auto veilig ergens neer te zetten.. Ik dacht met klasse 3 alarm wel veilig te zijn... Maar ook bij mij op het parkeerterrein voor een appartementen gebouwe en tussen luxe woningen is er niemand die iets heeft op gemerkt..


fijne avond...
Gebruikersavatar
JP
Berichten: 469
Lid geworden op: 25 jun 2007, 23:14
Locatie: Nederland

Re: afscheid T5 forum na diefstal van me bus

Bericht door JP »

:muur wat een verhaal :ie

Succes met de afwikkeling van alles
En weet iets met een begin heeft ook een eind, in dit geval de rot periode.

Groet JP
rinus
Berichten: 167
Lid geworden op: 02 mar 2007, 01:00
Locatie: uit een mooi plekje van nederland
Contacteer:

Re: afscheid T5 forum na diefstal van me bus

Bericht door rinus »

Jeetje :groteogen :groteogen
Veel succes en jammer van je mooie bus.
En zeg nooit nooit
And on the 7th day created god the VW
Gebruikersavatar
Roel
Berichten: 583
Lid geworden op: 26 jul 2007, 16:24
Locatie: Amersfoort

Re: afscheid T5 forum na diefstal van me bus

Bericht door Roel »

raymondo schreef:Wegens gebrek aan vervoer een aantal weken niet gewerkt omdat ik dacht dat de verzekering alles binnen 30 dagen zou regelen...


Ik herken dit wel, toen mijn bus gestolen was heb ik zelf elke keer contact gehouden (lees: achter aan gebeld) met "CED Forensic" en mijn verzekeringsmaatschappij. uiteindelijk kwam dus een hoop op mijzelf neer....
Maar het gevolg was wel dat ik na 35 dagen mijn geld had
:yes

raymondo schreef:Vanuit een uitrit van naast gelegen bedrijf kwam een niet oplettende trucker.. en reed mijn net aangeschafte total loss.... Dus wederom zat ik zonder vervoer en omdat de verzekering nog niet was in gegaan... Werd er niks vergoed....
Heb je hem bij een particulier gekocht? want verzekeringen lopen namelijk na afmelding nog even door (dacht twee weken) is mij ooit verteld door een tussenpersoon. dit zou dus betekenen dat de auto wel gewoon verzekerd is.
..........................................
Vermogen is hoe hard je de muur raakt, koppel is hoe ver je de muur meeneemt!
Gebruikersavatar
raymondo
Berichten: 612
Lid geworden op: 13 jan 2007, 22:04
Locatie: zevenaar

Re: afscheid T5 forum na diefstal van me bus

Bericht door raymondo »

auto kwam van een handelaar... me tussenpersoon vertelde me ... ga pas rijden nadat ik je terug gebeld heb..... zodat je weet dat ik die in de voorlopige dekking zit.. dus toch even gaan rijden naar tankstation om vast te tanken en koffie te drinken..... de vrachtwagen stond stil toen ik er langs reed... maar bleek dat hij stond te praten met een kennis... en trok op zonder kijken.... ik mocht blij zijn ook niet nog een boete te ontvangen van de politie... .. had liever een boete gehad en de schade uit gekeerd....
Gebruikersavatar
robertTREBOR
Berichten: 1237
Lid geworden op: 09 mei 2008, 20:10
Locatie: vlaardingen

Re: afscheid T5 forum na diefstal van me bus

Bericht door robertTREBOR »

Echt heel vervelend allemaal een opeenstapeling van tegenslagen.
Wat ik me afvraag;

was het chassisnummer afgedekt achter je voorruit ?
en had je de diagnosestekker onklaargemaakt zoals beschreven hier bij de tips ?

alarm klasse 3 heb ik ook tot dat ik er achter kwam dat je met een "reservesleutel via chasnr."
zoals beschreven hier bij de tips het hele alarm gewoon kan uitschakelen met het van slot
af draaien van het voorportier ! Nee zo'n alarm klasse 3 is echt weggegooid geld !

wellicht als je ooit toch nog eens T5 gaat rijden lees aub hier op het forum;

"Diefstal T5 voorkomen op eenvoudige wijze"
Laatst gewijzigd door robertTREBOR op 08 nov 2012, 23:20, 1 keer totaal gewijzigd.
vw t4 2500tdi 75KW 10-2002; gekocht 6-2004 t/m 10-2010 probleemloos tot op 410.000 km verkocht
vw t5 2500tdi 128KW 10-2008; gekocht 10-2010 t/m 09-2013 te veel problemen 133.000 km verkocht
( 6000 Euro aan kosten in 4 maanden !.)
Gebruikersavatar
raymondo
Berichten: 612
Lid geworden op: 13 jan 2007, 22:04
Locatie: zevenaar

Re: afscheid T5 forum na diefstal van me bus

Bericht door raymondo »

chassis nummer was vanaf dag 1 afgedekt.... maar ben ooit eens een sleutel kwijt geworden.... ;-(

en ik had nog een reserve sleutel bij een ex compagnon in de kluis liggen...

er zijn verschillende mogelijkheden... maar in mijn wijk dacht ik altijd eigenlijk hier gebeurt het niet.... maar onlangs zijn er diverse schuurinbraken en in mijn flat een aantal electrische fietsten gestolen....

dus ja.. het komt er dicht bij.......
sep
Berichten: 452
Lid geworden op: 13 jan 2007, 17:24
Locatie: HOOGEZAND
Contacteer:

Re: afscheid T5 forum na diefstal van me bus

Bericht door sep »

Dat is een hele vervelende aaneenschakeling van pech en tegenslag !!! ik kan me als kleine zelfstandige goed voorstellen hoe kl#ten dit is ....zeker eht feit dat je min of meer gedwongen word om er mee op te houden moet zeer frustrerend zijn !!
Sterkte de komende tijd en ik hoop dat je snel in wat rustiger vaarwater komt ....en dat je in de nabije toekomst je zelfstandigheid weer terug krijgt !

mvg sep
Gebruikersavatar
RonaldCaravelle
Berichten: 51
Lid geworden op: 06 mei 2012, 06:14
Locatie: Wachtum

Re: afscheid T5 forum na diefstal van me bus

Bericht door RonaldCaravelle »

...wat zul je daar machteloos bij hebben gestaan. Ik zou i.d.d. bijna elke dag die verzekeringsmaatschappij bellen en e-mailen.
Moet je eens kijken hoe snel ze zijn met aanmaningen als jij je premies (per ongeluk) vergeet te betalen.

Ik wens je veel sterkte !

Waarom gaan mensen niet zelf werken/sparen voor een busje of de onderdelen daarvan i.p.v. bij een ander 'ophalen' ? Rond rijden in het 'opgehaalde' busje van een ander lijkt mij toch niet zo fijn rijden als je zelf betaalde. Het geweten zal toch op een dag gaan spreken lijkt me...of...laat maar.........
Nu -
T5 Caravelle 1.9 TDI 75 KW 2006 LW
Vito 111 2.2 CDI 2005 L2

Toen -
T4 2.5 DSL 1999 KW
T3 1.6 TD 1986
Gebruikersavatar
raymondo
Berichten: 612
Lid geworden op: 13 jan 2007, 22:04
Locatie: zevenaar

Re: afscheid T5 forum na diefstal van me bus

Bericht door raymondo »

Nu toch doorbraak... Ik moet even een aparte aangifte gaan doennog bij de politie voor diefstal van de papieren.. Dan als de verzekering dit heeft kunnen ze eindelijk uit betalen..( zeggen ze).. de polite heeft het zo druk dat ik donderdag om 1 uur pas terecht een dorp verder op buro voor de aangifte...

Ik heb inmiddels de Lt toch laten herstellen in roemenie.. Kosten waren hier 400 euro....

Zal voor liefhebber wat foto's erbij... Blijf er bij nu toch 2 keer Roemenie te zijn geweest met deze bus met zware aanhanger dat het beter bevalt als een T5 180 pk met aanhanger...
AfbeeldingAfbeelding

Hierbij dan ook nog een paar fotos van me T5 :AfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
Donald4Motion
Berichten: 4426
Lid geworden op: 02 jul 2007, 22:12
Locatie: Tuuuuus voor de buus

Re: afscheid T5 forum na diefstal van me bus

Bericht door Donald4Motion »

Diefstal van de papieren?
Je bent dus je sleutel kwijt, je bus kwijt die voor je flat stond omdat je zonder bus op vakantie was, en je papieren nu ook?!
Gebruikersavatar
hendrikus
Berichten: 749
Lid geworden op: 13 mar 2007, 19:56
Locatie: grunn

Re: afscheid T5 forum na diefstal van me bus

Bericht door hendrikus »

Donald4Motion schreef:Diefstal van de papieren?
Je bent dus je sleutel kwijt, je bus kwijt die voor je flat stond omdat je zonder bus op vakantie was, en je papieren nu ook?!
En papieren ook gestolen of verloren. Als je zoiets kwijt raakt doe je daar toch direkt aangifte van, lijkt mij. Zijn toch wel redelijk belangrijke documenten.
T4 2.5TDI 88pk 1999
Gebruikersavatar
Mennohuiser
Berichten: 191
Lid geworden op: 21 sep 2011, 22:13
Locatie: In het Brabantse land

Re: afscheid T5 forum na diefstal van me bus

Bericht door Mennohuiser »

Donald4Motion schreef:Diefstal van de papieren?
Je bent dus je sleutel kwijt, je bus kwijt die voor je flat stond omdat je zonder bus op vakantie was, en je papieren nu ook?!
Tja.. het kan! Ik had mijn papieren ook altijd in de auto liggen maar dan heb je toch altijd nog deel 3 en wordt het verlies
van de deel 1+2 opgenomen in de aangifte. Maar ja.. als je ook nog je sleutels verliest wordt het helemaal vervelend.
Wel een razend mooie bus zeg.. pfff.. Wat zonde :groteogen
VW Multivan Highline Sport Edition 174pk
Afbeelding
Nieuwjaarsmeeting 2013
Gebruikersavatar
raymondo
Berichten: 612
Lid geworden op: 13 jan 2007, 22:04
Locatie: zevenaar

Re: afscheid T5 forum na diefstal van me bus

Bericht door raymondo »

de papieren lagen in de bus .... maar was met aangifte niet mee genomen. alles is nu geregeld met de verzekering.

ik wacht toch nog eve met zoeken naar een nieuwe bus... de LT doet het echt goed... en om weer zo veel geld te verliezen in paar jaar tijd heb ik weining zin..

bus was 2 jaar oud.. met installatie, inboedel en velgen verzekerd voor dik 50.000.... en er werd nog geen 35.000 uit gekeerd.
deze week stond in de regionale krant dat er alleen in december al 8 volkswagen transporters en caddys in onze regio zijn gestolen...
ronald tdi
Berichten: 1611
Lid geworden op: 04 nov 2012, 20:22

Re: afscheid T5 forum na diefstal van me bus

Bericht door ronald tdi »

Ik weet zeker dat dit de nachtmerrie is van elke eigenaar......

Maar een chauffeur die wegrijd is toch altijd schuldig???
Maar goed maakt nu niet meer uit...

Sterkte met de andere VW LT en met het op strarten van je bedrijf.
Plaats reactie