Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Subwoofer in California

vragen over de T4
Gebruikersavatar
eindgebruiker
Berichten: 310
Lid geworden op: 05 jun 2012, 17:43
Locatie: Amsterdam

Re: Subwoofer in California

Bericht door eindgebruiker »

Ha leuk al die reacties!
@Scoop ja die Bazooka, daar had ik ook al verlekkerd naar gekeken. Goed om te lezen dat je er een plekje voor hebt gevonden. Ben benieuwd naar de installatie. Ik stuur je nog een PB.
@heartbeat/Rob zo'n kleine Pioneer klinkt ook interessant. Ben ook wel benieuwd naar een plaatje.
Scoop
Berichten: 9
Lid geworden op: 17 sep 2010, 15:08

Re: Subwoofer in California

Bericht door Scoop »

Hierbij wat foto's van de plaatsing van de subwoofer in de California.
Dit is het bazooka-model met een lengte van 48cm opgehangen met een strap aan het verwarmingskanaal. Staat gericht naar een hoek van de auto zoals de installatievoorschriften van de heren Bazooka opleggen.
Zoals je ziet heeft de bijrijder nog steeds een zee van voetruimte.
IMGP2137.jpg
IMGP2136.jpg
IMGP2139.jpg
Gebruikersavatar
heartbeat
Berichten: 1287
Lid geworden op: 13 jan 2007, 20:20
Locatie: Schiedam

Re: Subwoofer in California

Bericht door heartbeat »

moet nog even kijkken wanneer ik tijd heb om een foto te maken en te plaatsen auto staat niet bij huis en moet wel het kastje leeg halen anders zien jullie hem niet grt rob
Rob & Lize
Gebruikersavatar
eindgebruiker
Berichten: 310
Lid geworden op: 05 jun 2012, 17:43
Locatie: Amsterdam

Re: Subwoofer in California

Bericht door eindgebruiker »

Zo, maar eens even een update.
Die Bazooka van Scoop klinkt super (heb ik in een winkel kunnen horen), maar neemt me toch iets teveel ruimte in (op een plek waar nog wel eens een tas wil staan).
Daarnaast moet de subwoofer bij mij juist wel mee op vakantie :-) Dus kwam ik uit op dezelfde Pioneer als heartbeat rob heeft. De mooiste plek daarvoor qua geluid lijkt me nog steeds in het midden onder het dashboard. Maar ik vertrouw het niet zo dat ie daar dag in dag uit zit te glimmen bij mij voor op straat in Amsterdam.
Dus is ie ook in het keukenkastje terecht gekomen. Plaatjes:

Afbeelding

TS WX110A, opvolger van de WX11A. De aardedraad zit aan het hoekijzer.

Afbeelding

Gaatje in de houten bodemplaat geboord. De kabel loopt onder de vloerbedekking door naar voren.

Het deurtje met wat vilt ertussen blijft stevig zitten. Wel hoor ik volgens mij het bestek af en toe gezellig meeswingen :-)
Gebruikersavatar
kroonhome
Berichten: 272
Lid geworden op: 08 mar 2007, 12:17
Locatie: Midden Delfland

Re: Subwoofer in California

Bericht door kroonhome »

Hoi Eindgebruiker,

Ik heb mijn subwoofer Pioneer TS WX110A op de zelfde plaats zitten als Scoop, onder het dashboard aan de bijrijders kant. Een prima plaats waar deze van buitenaf nauwelijks is te zien. Het kunststof paneeltje waar deze op gemonteerd is heb ik versterkt met aluminium profieltjes en zit er nu stevig onder. Deze actieve subwoofer is aangesloten op de subwoofer aansluiting van mijn Sony autoradio en wordt hierdoor ook aan en uit geschakeld. Het geluid is nu mooi vol en juist bij een laag volume klinkt het dan ook nog prima als je ergens stil staat met je camper. :toppie

Groetjes,
Arjan
nr. 1075 (de vorige California Coach 75 KW, 102 pk)
VW T4 California FreeStyle 3e generatie AXG 111 KW, 151 pk
VW T3 Club Joker 1984, WBX 57 KW, 78 pk (Brownie)
Gebruikersavatar
spyke
Berichten: 2367
Lid geworden op: 22 jun 2008, 21:15
Locatie: IJsselstein
Contacteer:

Re: Subwoofer in California

Bericht door spyke »

alles onder de bank. :jump
http://www.weetjewel.nl/phpbb3/viewtopic.php?t=40846

Zonder dwarsliggers rijden er geen treinen.
Gebruikersavatar
kroonhome
Berichten: 272
Lid geworden op: 08 mar 2007, 12:17
Locatie: Midden Delfland

Re: Subwoofer in California

Bericht door kroonhome »

wat fotos van de subwoofer onder het dashboard

Groetjes,
Arjan
Bijlagen
IMG_6329.jpg
IMG_6326.jpg
IMG_6324.jpg
nr. 1075 (de vorige California Coach 75 KW, 102 pk)
VW T4 California FreeStyle 3e generatie AXG 111 KW, 151 pk
VW T3 Club Joker 1984, WBX 57 KW, 78 pk (Brownie)
koekie520
Berichten: 529
Lid geworden op: 26 jan 2007, 22:32
Locatie: Antwerpen

Re: Subwoofer in California

Bericht door koekie520 »

Ik had in m'n vorige CC deze http://www.pioneer.eu/uk/products/25/13 ... /page.html
tussen keukenblok en stoel staan. Zeer tevreden van, maar die bus had geen Webasto. Ik zit eraan te denken om hem in mijn nieuwe op dezelfde plaats te zetten, maar dan met een schildje ervoor zodat hij niet oprookt als de webasto brandt.
Als je hem in een gesloten kast (hangkast of keuken) zet, dan demp je hem toch?
Gebruikersavatar
eindgebruiker
Berichten: 310
Lid geworden op: 05 jun 2012, 17:43
Locatie: Amsterdam

Re: Subwoofer in California

Bericht door eindgebruiker »

koekie520 schreef:Als je hem in een gesloten kast (hangkast of keuken) zet, dan demp je hem toch?
Nee hoor, het zijn zulke lage tonen / lange golven dat die kast mee gaat doen als klankkast.
Gebruikersavatar
eindgebruiker
Berichten: 310
Lid geworden op: 05 jun 2012, 17:43
Locatie: Amsterdam

Re: Subwoofer in California

Bericht door eindgebruiker »

@Arjan: ziet er netjes uit. Heb je het kunststof paneel zelf ook nog extra stevig bevestigd aan het dashboard?
Gebruikersavatar
cali_generation
Berichten: 94
Lid geworden op: 18 okt 2012, 22:10

Re: Subwoofer in California

Bericht door cali_generation »

Ja die plek rechtsvoor onder het dashboard is een van de weinige plekken in een T4 Calfornia waar je bijvoorbeeld ook mooi een eindversterker weg kunt werken zonder afname van beenruimte of beslag te leggen op kastruimte of anders in de weg te zitten. Als je kwaliteit wilt heeft Hertz heeft een erg mooie compacte 4 kanaalsversterker HDP4 (L+R voor + sub over 2 kanalen gebrugd). Hiervoor moet je het doorhangende kunstof afdekplaatje vervangen door metaal (van die geperforeerde plaat van de stellages uit de bouwmarkt op maat maken). De luidsprekerkabel voor de sub naar achter gelegd en er een neutrik connector aangezet zodat de sub makkelijk los gekoppeld kan worden bij vakanties. Bij voorkeur wel 4,0mm2 pakken. Zonder sub nog steeds een heel bevredigend geluid alleen het sublaag kapt eerder af. Hiervoor heb ik wel eerst de voorportieren gedempt en 3-weg composet geinstalleerd zoals uitgebreid beschreven door Peter op http://www.eldiape.com" onclick="window.open(this.href);return false; :klappen
Gebruikersavatar
kroonhome
Berichten: 272
Lid geworden op: 08 mar 2007, 12:17
Locatie: Midden Delfland

Re: Subwoofer in California

Bericht door kroonhome »

Hoi eindgebruiker,

Aan de randen (links en rechts) zijn ook aluminium profieltjes aangebracht met daar tussen de koppel profieltjes waar de subwoofer op is bevestigd. De kunststof bevestigingspunten zijn versterkt met aluminium beplating, zie o.a. de opleg lip op de foto. Met deze voorzieningen is het een stevig paneeltje geworden wat goed vast zit. Een ander fatsoenlijke plaats uit het zicht kan ik niet bedenken.... :groteogen

Groetjes,
Arjan
nr. 1075 (de vorige California Coach 75 KW, 102 pk)
VW T4 California FreeStyle 3e generatie AXG 111 KW, 151 pk
VW T3 Club Joker 1984, WBX 57 KW, 78 pk (Brownie)
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33714
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Subwoofer in California

Bericht door Multivan Generation »

Even een aanvulling:
die kunststof afdichtingsplaat rechts onderaan het dashboard is zeker niet bij iedereen aanwezig.
Alleen de luxere Caravelle, multivan en een enkele california hebben die..

Ik heb al eens gezien, dat iemand die kunststof plaat als mal had gebruikt, voor een deugdelijker stuk houten plaat en dan aan de kachelzijde (niet zichtbaar dus) een versterker er tegenaan geschroefd had.
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
heartbeat
Berichten: 1287
Lid geworden op: 13 jan 2007, 20:20
Locatie: Schiedam

Re: Subwoofer in California

Bericht door heartbeat »

ik heb foto's gemaakt maar kan ze niet vinden waar ik ze gelaten heb en zal weer eens moeten kijken naar die link die je me gaf om foto's te plaatsen
ik doe het zo weinig dat ik het steeds vergeet hoe te doen

zal vande week eens op zoek gaan naar de foto's
Bijlagen
3.jpeg
3.jpeg (33.1 KiB) 1501 keer bekeken
Laatst gewijzigd door heartbeat op 19 aug 2013, 18:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Rob & Lize
Gebruikersavatar
heartbeat
Berichten: 1287
Lid geworden op: 13 jan 2007, 20:20
Locatie: Schiedam

Re: Subwoofer in California

Bericht door heartbeat »

Foto's niet meer gevonden maar met de vakantie na lange rit goed kunnen testen en wat kwam daar uit is als ik hem harder zette het bestek en het deurtje erg begonnen te trillen wat weer een rot geluid gaf

Nu toch weer verplaatst en zeer tevreden foto's zie je bij de voor gangers rechts onder bij de voeten van de bijrijder
maar dan heb ik hem aan de kachelbak gemonteerd ik heb een beugel gemaakt die ik dan tussen de tyrep schuif en aan de andere kant een beugel die je vast schroeft op het vrije gaatje daarna met wat kunst en vliegwerk de onderplaat er weer onder
nu een heerlijke bas en geen ruimte verlies
Bijlagen
6.jpeg
6.jpeg (38.82 KiB) 1501 keer bekeken
2.jpeg
2.jpeg (29.4 KiB) 1501 keer bekeken
image1.jpeg
image1.jpeg (38.54 KiB) 1501 keer bekeken
Rob & Lize
Plaats reactie