Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

stickers California

vragen over de T4
Gebruikersavatar
Oviivo
Berichten: 2365
Lid geworden op: 15 aug 2012, 14:43

Re: stickers California

Bericht door Oviivo »

sgsdebruijn schreef:Ik kocht 3 jaar terug mijn westfalia sticker een stuk goedkoper in DE

Was hier maar das ook nog best prijzig, weet niet wat ze beidde aan verzenden rekenen.
http://www.vwbusshop.de/" onclick="window.open(this.href);return false; - westfalia t4 - dekor folien
wat was er mis met dit antwoord?

http://www.vwbusshop.de/epages/GuenzlCl ... 8015127102" onclick="window.open(this.href);return false;

dus gewoon leverbaar :toppie
VW T5 California Black Edition TDI > Individual Project topic
als ebay het niet heeft, vergeet het dan maar
Gebruikersavatar
Mennohuiser
Berichten: 191
Lid geworden op: 21 sep 2011, 22:13
Locatie: In het Brabantse land

Re: stickers California

Bericht door Mennohuiser »

Omdat ik mijn motorkap wil laten spuiten.. heb ik de sticker "Cruise" nodig. Ik zat mij ook al af te vragen waar die vandaan moet komen..
VW Multivan Highline Sport Edition 174pk
Afbeelding
Nieuwjaarsmeeting 2013
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33876
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: stickers California

Bericht door Multivan Generation »

T5 stickers kun je gewoon bij de dealer bestellen..
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33876
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: stickers California

Bericht door Multivan Generation »

T5 stickers kun je gewoon bij de dealer bestellen..
Oviivo schreef:
sgsdebruijn schreef:Ik kocht 3 jaar terug mijn westfalia sticker een stuk goedkoper in DE

Was hier maar das ook nog best prijzig, weet niet wat ze beidde aan verzenden rekenen.
http://www.vwbusshop.de/" onclick="window.open(this.href);return false; - westfalia t4 - dekor folien
wat was er mis met dit antwoord?

http://www.vwbusshop.de/epages/GuenzlCl ... 8015127102" onclick="window.open(this.href);return false;

dus gewoon leverbaar :toppie
Dat is voor de achterzijde.
De voorzijde heeft een andere maatvoering :knipoog
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
Oviivo
Berichten: 2365
Lid geworden op: 15 aug 2012, 14:43

Re: stickers California

Bericht door Oviivo »

Aha, duidelijk :nuts

Ik zou een mailtje wagen aan de Duitsers. Kunnen ze de printfile ff schalen en dan ben je er wellicht al :gekte
VW T5 California Black Edition TDI > Individual Project topic
als ebay het niet heeft, vergeet het dan maar
Gebruikersavatar
cali_generation
Berichten: 94
Lid geworden op: 18 okt 2012, 22:10

Re: stickers California

Bericht door cali_generation »

Hoi Oviivo, het gaat idd om de sticker voor de motorkap en die is online niet meer verkrijgbaar. De Duitsers mailen om de printfile te schalen klinkt goed, maar bedoel je dan VW in Duitsland mailen met de vraag of ze het digitale bestand kunnen opsturen zodat in NL bij een sticker repro kunnen namaken? Enig idee wat een handige ingang zou zijn? Ben nogal een leek in stickerland. vr.groet, Joris
Gebruikersavatar
Pascal-141
Berichten: 10826
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel

Re: stickers California

Bericht door Pascal-141 »

Het idee is wel goed , maar ik geloof nooit dat VW zomaar een digitaal bestand gaat vrijgeven ...
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
repelsteeltje
Berichten: 1223
Lid geworden op: 22 mar 2009, 20:41

Re: stickers California

Bericht door repelsteeltje »

ik denk zomaar eens dat de stickers helemaal niet bij vw vandaan kwamen maar dat het bij westfalia werd geplakt....
Gebruikersavatar
cali_generation
Berichten: 94
Lid geworden op: 18 okt 2012, 22:10

Re: stickers California

Bericht door cali_generation »

Ja repelsteeltje, en eerder heb ik wel eens begrepen dat wat er van Westfalia nog op voorraad was destijds is overgenomen door Gunzl Classic parts http://www.vwbusshop.de/" onclick="window.open(this.href);return false;
Zal wel lastig zijn een digitaal bestand te pakken te krijgen. Ik heb voor de gein een offerte aangevraagd bij een stickerboer die veel in autobelettering doet om een aantal na te maken vanaf voorbeeld, zoals Pascal-141 al suggereerde. Zelf zie ik mij dat nog niet zo snel fixen. Ben benieuwd wat daarvoor gevraagd wordt, laat t weten zodra ik reactie heb.
Groet!
repelsteeltje
Berichten: 1223
Lid geworden op: 22 mar 2009, 20:41

Re: stickers California

Bericht door repelsteeltje »

idd bij een stickerboer.

als je voordat je de boel verwijderd een goed zuiver recht en haaks op het werkstuk gemaakte digitale foto maakt, met onder de sticker een maatlint mee fotografeert (anders kun je de schaal niet terug halen), dan de autolakkleur weghaald met fotoshop, en de werkelelijke kleur van de sticker vergelijkt met en ral kleurenstaal zou een stickerboer ze gewoon uit folie moeten kunnen snijden.

kosten zal wel meevallen, als ik tenminste in mijn achterhoofd houd wat het ons kost een bedrijfswagen te plakken.
Gebruikersavatar
Pascal-141
Berichten: 10826
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel

Re: stickers California

Bericht door Pascal-141 »

repelsteeltje schreef:zou een stickerboer ze gewoon uit folie moeten kunnen snijden.

.
Zo simpel zal het niet zijn als "gewoon uit folie snijden" ... Op de gevraagde stickers zitten namelijk meerdere kleuren in dat ene logo hé ...

En om het nu in meerdere laagjes te gaan kleven , is ook geen oplossing ...
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Gebruikersavatar
Oviivo
Berichten: 2365
Lid geworden op: 15 aug 2012, 14:43

Re: stickers California

Bericht door Oviivo »

cali_generation schreef:Hoi Oviivo, het gaat idd om de sticker voor de motorkap en die is online niet meer verkrijgbaar. De Duitsers mailen om de printfile te schalen klinkt goed, maar bedoel je dan VW in Duitsland mailen met de vraag of ze het digitale bestand kunnen opsturen zodat in NL bij een sticker repro kunnen namaken? Enig idee wat een handige ingang zou zijn? Ben nogal een leek in stickerland. vr.groet, Joris

Ik bedoel de mensen van http://www.vwbusshop.de" onclick="window.open(this.href);return false; mailen. Die hebben blijkbaar die stickers. Misschien maken ze wel zelf :bonk

Maar ik lees net dat ze wellicht oude voorraad van VW hebben gekocht.

Contact via hun website;

http://www.vwbusshop.de/epages/GuenzlCl ... assicParts" onclick="window.open(this.href);return false;
VW T5 California Black Edition TDI > Individual Project topic
als ebay het niet heeft, vergeet het dan maar
Gebruikersavatar
cali_generation
Berichten: 94
Lid geworden op: 18 okt 2012, 22:10

Re: stickers California

Bericht door cali_generation »

Oke, even nagevraagd Gunzl Classic Parts (http://www.vwbusshop.de" onclick="window.open(this.href);return false;) kan helaas niets betekenen in deze zoektocht. Deze stickers niet meer en ook geen digitaal bestand meer. Wel heb ik voor de gein een offerte aangevraagd bij een stickerbedrijf om de motorkapsticker van de California Generation (bestaande uit 2 delen) na te maken. Op basis van foto's en precieze maten opnemen (hoogte, breedte, radius) en kleurstelling (RAL kleuren) geven zij aan dat het goed mogelijk een UV bestendige transparante autosticker te maken (dus geschikt voor meerdere buskleuren). Als er meerdere gegadigden zijn (4-5) kom je vrij snel in de buurt van de prijzen voor de andere nog wel verkrijgbare stickers (20-25 euro). Hoe meer gegadigden hoe lager de prijs, dus hierbij de oproep, zijn er meer geintresseerden in een California Generation motorkap sticker replica? :yes
Gebruikersavatar
boulderbus
Berichten: 140
Lid geworden op: 11 nov 2012, 21:12
Locatie: Rotterdam

Re: stickers California

Bericht door boulderbus »

Beste,

Ik ben zeker geïnteresseerd in een sticker.
Heb wel een vraag omtrent dit verhaal.
Zou je de sticker dan over de oude heen plakken, of de oude eerst verwijderen?
en hoe doe je dat dan?

Gaat om een witte t4 westfalia california uit 1991

groet
Frans
T4 2,4D bj 91' westfalia camper
T4 2.5 TDI 130 pk 2001 westfalia camper
T5 2,5 TDI 174 pk 2006 california
Gebruikersavatar
cali_generation
Berichten: 94
Lid geworden op: 18 okt 2012, 22:10

Re: stickers California

Bericht door cali_generation »

Hallo Frans,

Voor een California uit 1991 is de sticker wellicht nog wel origineel te krijgen. Zie http://www.vwbusshop.de" onclick="window.open(this.href);return false; en dan => T4 => Decor Folien. Deze namaakactie gaat specifiek over de California Generation sticker voor op de motorkap (die versie is zo'n 10 jr later voor een korte periode gemaakt en deze sticker is niet meer verkrijgbaar).

De oude sticker zou ik zeker eerst verwijderen, warm maken met fohn schijnt goed te werken, schoon maken en nieuwe op precies dezelfde plek plakken.

:T44EVER

Succes, Joris
Plaats reactie