Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Storing Matje zijn busje
- René
- Berichten: 5272
- Lid geworden op: 13 jan 2007, 21:18
- Locatie: Obdam, gechipte 151PK VCDS en vagdash 2.5. Tel: 0637199013.
Storing Matje zijn busje
In Matje zijn auto gebeuren vreemde dingen.
1 Blijft in noodloop staan.
2 Probleem met de stroom voorziening icm alarmlichten
1 Saturday,17,November,2012,15:31:34:46862
VCDS Version: Release 10.6.0
Address 01: Engine Labels: 074-906-018-ACV.LBL
Control Module Part Number: 074 906 018 C
Component and/or Version: 2,5l R5 EDC G000SG 2520
Software Coding: 00002
Work Shop Code: WSC 02743
VCID: 1628C4061EDD8BAC
4 Faults Found
17849 - EGR Valve (N18): Open Circuit or Short to Ground
P1441 - 35-10 - - - Intermittent
17957 - Boost Pressure Regulation Valve (N75): Open or Short to Ground
P1549 - 35-10 - - - Intermittent
17552 - Mass Air Flow Sensor (G70): Open or Short to Ground
P1144 - 35-00 - -
17660 - Commencement of Injection Valve (N108): Open or Short to Ground
P1252 - 35-10 - - - Intermittent
Na het wissen blijven deze steeds terug komen.
Lmm al omgewisseld met mijne. Dan verdwijnt de 3e en de 4e. Komen ook spontaan weer terug of blijven weg.
Inspuittijdstip gecontroleerd die staat stijf in de 255. Dus die gaan we eerdaags eerst maar ff afstellen.
Heeft vermoedelijk ook wel hiermee te maken.
2 Bij het inschakelen van de alarm lichten of richting aanwijzers gaan ze steeds langzamer knipperen totdat ze niets meer doen. Waarom?????? Ik heb geen idee.
1 Blijft in noodloop staan.
2 Probleem met de stroom voorziening icm alarmlichten
1 Saturday,17,November,2012,15:31:34:46862
VCDS Version: Release 10.6.0
Address 01: Engine Labels: 074-906-018-ACV.LBL
Control Module Part Number: 074 906 018 C
Component and/or Version: 2,5l R5 EDC G000SG 2520
Software Coding: 00002
Work Shop Code: WSC 02743
VCID: 1628C4061EDD8BAC
4 Faults Found
17849 - EGR Valve (N18): Open Circuit or Short to Ground
P1441 - 35-10 - - - Intermittent
17957 - Boost Pressure Regulation Valve (N75): Open or Short to Ground
P1549 - 35-10 - - - Intermittent
17552 - Mass Air Flow Sensor (G70): Open or Short to Ground
P1144 - 35-00 - -
17660 - Commencement of Injection Valve (N108): Open or Short to Ground
P1252 - 35-10 - - - Intermittent
Na het wissen blijven deze steeds terug komen.
Lmm al omgewisseld met mijne. Dan verdwijnt de 3e en de 4e. Komen ook spontaan weer terug of blijven weg.
Inspuittijdstip gecontroleerd die staat stijf in de 255. Dus die gaan we eerdaags eerst maar ff afstellen.
Heeft vermoedelijk ook wel hiermee te maken.
2 Bij het inschakelen van de alarm lichten of richting aanwijzers gaan ze steeds langzamer knipperen totdat ze niets meer doen. Waarom?????? Ik heb geen idee.
Re: Storing Matje zijn busje
Als leek:
Aangezien de gemeenschappelijke deler 'Short to Ground ' (Kortsluiting) lijkt te zijn zou ik persoonlijk eerst even de bedrading nalopen en kijken of er niets bloot ligt en contact maakt bet het blok / chassis.
Hoewel ik aanneem dat je daar zelf ook al wel aan gedacht hebt.
Aangezien de gemeenschappelijke deler 'Short to Ground ' (Kortsluiting) lijkt te zijn zou ik persoonlijk eerst even de bedrading nalopen en kijken of er niets bloot ligt en contact maakt bet het blok / chassis.
Hoewel ik aanneem dat je daar zelf ook al wel aan gedacht hebt.
T4 (2002) 2.5 TDI (75 kW)
T5 (2005) 1.9 TDI (77 kW)
T5 (2005) 1.9 TDI (77 kW)
Re: Storing Matje zijn busje
tis zelfs zo dat als ik zekering 4 d,r in doe dat dan mijn achterlichten gaan branden we zijn nog aan het zoeken
voor deel van traag knipperende knipper lichten is dat ik heel snel de hoek om ben
tip aan mezelf wat zit er altijd onder spanning : deurcontact dat is zekering 21 dus die ff d,r uit halen
voor deel van traag knipperende knipper lichten is dat ik heel snel de hoek om ben
tip aan mezelf wat zit er altijd onder spanning : deurcontact dat is zekering 21 dus die ff d,r uit halen
Volgers Facebook ,, Matje Weetjewel ,,
Re: Storing Matje zijn busje
ff zekering 21 d,r uit gehaald knippers werken weer naar behoren
nu dus ff bussie leeg halen en zoeken geblazen
nu dus ff bussie leeg halen en zoeken geblazen
Volgers Facebook ,, Matje Weetjewel ,,
Re: Storing Matje zijn busje
1 probleem weg
stom : schuifdeur signaal werkt niet dacht ik (er van uitgaande dat de schuifdeur net als bij dc op de voorste zat)
ff getjekt draadje loopt naar achter(dus laadruimte) die dus weer ff werkend gemaakt
kan nu ook weer zekering 4 d,r in zetten zonder dat achterlichten gaan branden
nu nog eerst ff afspraak maken voor pomptiming stellen kijken wat we dan nog overhouden
en toch maar weer ff al die afgeknipte draadjes verbonden , af en toe wat trekken is ook wel handig
stom : schuifdeur signaal werkt niet dacht ik (er van uitgaande dat de schuifdeur net als bij dc op de voorste zat)
ff getjekt draadje loopt naar achter(dus laadruimte) die dus weer ff werkend gemaakt
kan nu ook weer zekering 4 d,r in zetten zonder dat achterlichten gaan branden
nu nog eerst ff afspraak maken voor pomptiming stellen kijken wat we dan nog overhouden
en toch maar weer ff al die afgeknipte draadjes verbonden , af en toe wat trekken is ook wel handig
Volgers Facebook ,, Matje Weetjewel ,,
Re: Storing Matje zijn busje
Al deze kleppen/voelers hebben een gemeenschappelijke voeding: de losse 15 Amp zekering boven op de zekering kast.
Er zitten er twee, de een is dus voeding voor kleppen/voelers, de andere is de voedings spanning voor de motorcomputer. En deze twee zekeringen worden gevoed door relais 109.
RELAIS 109 STUK ?????
De kleppen/voelers worden dus bediend door de mot.comp. door ze aan massa te sturen. De massa van de motorcomputer (dikke bruine draad) zit rechtstreeks op de - van de accu (slecht contact?)
Zomaar even een paar dingen die makkelijk te controleren zijn. Succes!
Er zitten er twee, de een is dus voeding voor kleppen/voelers, de andere is de voedings spanning voor de motorcomputer. En deze twee zekeringen worden gevoed door relais 109.
RELAIS 109 STUK ?????
De kleppen/voelers worden dus bediend door de mot.comp. door ze aan massa te sturen. De massa van de motorcomputer (dikke bruine draad) zit rechtstreeks op de - van de accu (slecht contact?)
Zomaar even een paar dingen die makkelijk te controleren zijn. Succes!
Groet, Oskar.
Re: Storing Matje zijn busje
gister bij rene al 109 gewisseld , bij mij zat de zwarte er nog in en was bloedje heet
op de zekeringskast links ontbreekt een zekering de linkse wat stuurd die aan?
op de zekeringskast links ontbreekt een zekering de linkse wat stuurd die aan?
Laatst gewijzigd door matje86 op 18 nov 2012, 15:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Volgers Facebook ,, Matje Weetjewel ,,
Re: Storing Matje zijn busje
Begin maar eens met massa maken. De meeste electronica storingen zijn het gevolg van een slechte massa.
Daar begin ik altijd mee, gewoon een eind draad bij de massapool insteken op de accu en dan die bij de bout achterin steken, dan heb je een directe massa naar voren. Dan kijken of er minder storingen zijn.
Soms is het zo opgelost dan.
Ook in de motorruimte kan een extra massakabel nooit geen kwaad.
mvg Rick
Daar begin ik altijd mee, gewoon een eind draad bij de massapool insteken op de accu en dan die bij de bout achterin steken, dan heb je een directe massa naar voren. Dan kijken of er minder storingen zijn.
Soms is het zo opgelost dan.
Ook in de motorruimte kan een extra massakabel nooit geen kwaad.
mvg Rick
Re: Storing Matje zijn busje
Het zijn twee losse zekeringhouders op elkaar geschoven en dan boven op de zakeringkast "geklikt" er zitten aan allebei zwart/gele draden en in allebei hoort een 15 Amp. zekering te zitten. Dit is dus de complete stroomvoorziening van je motor computer.matje86 schreef:gister bij rene al 109 gewisseld , bij mij zat de zwarte er nog in en was bloedje heet
op de zekeringskast links ontbreekt een zekering de linkse wat stuurd die aan?
Wat er verder op jouw zekering kast aan zekeringen zit weet ik zo niet, een foto zou helpen.
Groet, Oskar.
Re: Storing Matje zijn busje
Matje, die twee zekeringen naast elkaar zijn bij jou de motorcomp. zekeringen.
Groet, Oskar.
Re: Storing Matje zijn busje
nou da zeg ik , in de linkse zat niks ,in samen werking met rare bedrading achterin ,vandaar het rare gebeuren
zekering 4 zit er ook weer in , morgen maar weer ff verder kijken wat er gebeurt
zekering 4 zit er ook weer in , morgen maar weer ff verder kijken wat er gebeurt
Volgers Facebook ,, Matje Weetjewel ,,
Re: Storing Matje zijn busje
Dan heb je kans dat de storingen nu weg zijn/blijven (als je er een zekering in hebt zitten natuurlijk ).
Iemand bij jou in de familie een zekering nodig gehad?
Iemand bij jou in de familie een zekering nodig gehad?
Groet, Oskar.
Re: Storing Matje zijn busje
ja of een family lid of een bovag family lid
ik weet het niet meer , we zien wel
is de accu verbinding naar de 2 de accu al gereed voor montage, bussie is nu toch bijna leeg
ik weet het niet meer , we zien wel
is de accu verbinding naar de 2 de accu al gereed voor montage, bussie is nu toch bijna leeg
Volgers Facebook ,, Matje Weetjewel ,,
Re: Storing Matje zijn busje
Ja, al lang! Had ik al eens gemeld. maar het ligt mij niet in de weg dus ik hoor het wel, als U zover bent.
Groet, Oskar.