Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

195??

vragen over de T5
Gebruikersavatar
Henk-1
Site Admin
Berichten: 4458
Lid geworden op: 11 jan 2007, 11:24
Locatie: Stadskanaal
Contacteer:

Re: 195??

Bericht door Henk-1 »

sep schreef:
Geerlings schreef:Gister in Duitsland geweest en daar kwam tot de ontdekking dat mijn bus inhoud bij 195 km/h is dit normaal of is dit uit veilig . Gaat dit weg als hij gechipt wordt ? Was best lastig wil harder maar gaat niet .
Dan maar even een antwoord op je vraag....de t5 was normaliter begrensd op 195 km (op de teller )...ook al ging je een heuvel af dan nog werd de snelheid geknepen ..(mijn t5 is van 2004 ,en ik heb hem destijds laten chippen en de begrenzing op laten heffen...na het chippen liep hij op een vlakke weg zonder te veel tegenwind 220 op de teller ...icm 16 velgen...nu met 19 inch haalt ie 195 km op de teller )

mvg Sep
Hoi Sep ,
Beetje flauw maar......
Wat voor banden zaten erom :ikrij , is toch belangrijker dan de velgen .
Groetjes webmaster Henk-1 :wjwnl VW T5 1.9TDI uit 2008 140PK
sep
Berichten: 452
Lid geworden op: 13 jan 2007, 17:24
Locatie: HOOGEZAND
Contacteer:

Re: 195??

Bericht door sep »

Ha die Henk...destijds had ik er 16 inch 215 er onder....en nu 19 inch 255..dus dat geeft behoorlijk meer rol weerstand ook zijn mijn huidige velgen zwaarder dan de velgen die ik voorheen had ..en dat maakt absoluut verschil in topsnelheid ...
caddy
Berichten: 218
Lid geworden op: 04 mar 2012, 23:07
Locatie: Roden

Re: 195??

Bericht door caddy »

na het chippen bij JD liep die van mij precies 190 en daarvoor 160
Chippen helpt dus zeker wel.
En zuiniger, tja, officieel wel maar de mijne is van 7.2:100 naar 8:100 gegaan.
Ik rij trouwens geen T5 :ie
gr, Jan.
Geerlings
Berichten: 124
Lid geworden op: 26 nov 2010, 19:34

Re: 195??

Bericht door Geerlings »

Mijn bus heeft 17 inch met 235 breed banden en ik wil hoogwaarschijnlijk naar zipp tuning in utrecht . Maar jd kan ik wel informeren ook gelijk met een vervanger voor de roetfilter want die geeft volgens mij wel veel warmte want de verwarming kan bijna uit gister . Was best warm onder het rijden maar wel lekker .
sep
Berichten: 452
Lid geworden op: 13 jan 2007, 17:24
Locatie: HOOGEZAND
Contacteer:

Re: 195??

Bericht door sep »

Geerlings schreef:Mijn bus heeft 17 inch met 235 breed banden en ik wil hoogwaarschijnlijk naar zipp tuning in utrecht . Maar jd kan ik wel informeren ook gelijk met een vervanger voor de roetfilter want die geeft volgens mij wel veel warmte want de verwarming kan bijna uit gister . Was best warm onder het rijden maar wel lekker .
Google maar eens .....op bijna elk auto forum ...en wat de ervaringen zijn met jd .....
Dat wil niet zeggen dat het tunings file van zipp niet goed is....maar jd heeft nogal een goede reputatie op het gebied van tuning....meer dan goed....maar goed ik weet niet wat de verschillen zijn in prijs ...het hangt er een beetje van af welk tuning file er wordt gebruikt voor jouw auto....ik weet dat er een paar echte tuners zijn die zelf het "tunings file " schrijven...en dat er een hele hoop tuners zijn die gewoon een file gebruiken wat al door een ander is geschreven ....
Bij jd zou je mogen aannemen dat ze het zelf hebben aangepast ....en aangezien ze weten wat ze doen is de kans groot dat je auto op de juiste manier wordt getuned.....maar goed ...ik wil geen reclame maken voor jd ....het is meer info die je zal vinden als je googled....stel dat je gewoon op prijs zoekt dan zul je waarschijnlijk uitkomen bij tunex ....maar of dat het is ? ..ik heb mn twijfels...mn auto is me te veel waard om daarop te gokken ..ondanks dat het mischien een prima tuning file is ...alleen ik ben niet in staat om dat te beoordelen ...dat je auto vlotter aanvoelt na het tunen is vrij logisch...alleen hoe het vermogen opgebouwd wordt en welke grenzen worden benaderd daar kom je alleen achter via een rollenbanktest ...en geloof me ...daar zit verschil in...met de foute instellingen kun je je levensduur van je motor flink verkorten...en dan gaat het pas geld kosten ...veeel geld...en dat zou iets zijn wat me behoorlijk tegen staat...

ik weet wel dat wanneer ik weer een auto zou laten tunen ik gewoon naar lochem zou gaan..mischien iets duurder ..maar gevoelsmatig een beter gevoel...niet omdat het eventueel duurder is ...maar puur om alle ervaringen van mensen en die ze delen op alle fora...
Gebruikersavatar
dyselinck
Berichten: 197
Lid geworden op: 23 jan 2012, 00:13

Re: 195??

Bericht door dyselinck »

sep schreef:
Geerlings schreef:Mijn bus heeft 17 inch met 235 breed banden en ik wil hoogwaarschijnlijk naar zipp tuning in utrecht . Maar jd kan ik wel informeren ook gelijk met een vervanger voor de roetfilter want die geeft volgens mij wel veel warmte want de verwarming kan bijna uit gister . Was best warm onder het rijden maar wel lekker .
Google maar eens .....op bijna elk auto forum ...en wat de ervaringen zijn met jd .....
Dat wil niet zeggen dat het tunings file van zipp niet goed is....maar jd heeft nogal een goede reputatie op het gebied van tuning....meer dan goed....maar goed ik weet niet wat de verschillen zijn in prijs ...het hangt er een beetje van af welk tuning file er wordt gebruikt voor jouw auto....ik weet dat er een paar echte tuners zijn die zelf het "tunings file " schrijven...en dat er een hele hoop tuners zijn die gewoon een file gebruiken wat al door een ander is geschreven ....
Bij jd zou je mogen aannemen dat ze het zelf hebben aangepast ....en aangezien ze weten wat ze doen is de kans groot dat je auto op de juiste manier wordt getuned.....maar goed ...ik wil geen reclame maken voor jd ....het is meer info die je zal vinden als je googled....stel dat je gewoon op prijs zoekt dan zul je waarschijnlijk uitkomen bij tunex ....maar of dat het is ? ..ik heb mn twijfels...mn auto is me te veel waard om daarop te gokken ..ondanks dat het mischien een prima tuning file is ...alleen ik ben niet in staat om dat te beoordelen ...dat je auto vlotter aanvoelt na het tunen is vrij logisch...alleen hoe het vermogen opgebouwd wordt en welke grenzen worden benaderd daar kom je alleen achter via een rollenbanktest ...en geloof me ...daar zit verschil in...met de foute instellingen kun je je levensduur van je motor flink verkorten...en dan gaat het pas geld kosten ...veeel geld...en dat zou iets zijn wat me behoorlijk tegen staat...

ik weet wel dat wanneer ik weer een auto zou laten tunen ik gewoon naar lochem zou gaan..mischien iets duurder ..maar gevoelsmatig een beter gevoel...niet omdat het eventueel duurder is ...maar puur om alle ervaringen van mensen en die ze delen op alle fora...
+1 :toppie
T5 SWB 2010 GP "naomi": 186 PK - Xenon - Plastidipped - 19 inch - frontspoiler
Wishlist: - DRL - 40 mm verlaging - DPF OFF
Gebruikersavatar
robertTREBOR
Berichten: 1237
Lid geworden op: 09 mei 2008, 20:10
Locatie: vlaardingen

Re: 195??

Bericht door robertTREBOR »

Beter gelijk goed doen;

Idd. naar JD in Lochem

1/Roetkat eronder vandaan , RVS pijp er tussen , (APK no problem.)

2/Egr. dicht laten schrijven

3/Chippen van 178 naar 205 pk

Kost je kleine 1000 euro.

sneller, en veeeeel zuiniger ca 15% , binnen ca 40.000km die 1000E terug verdient !!
vw t4 2500tdi 75KW 10-2002; gekocht 6-2004 t/m 10-2010 probleemloos tot op 410.000 km verkocht
vw t5 2500tdi 128KW 10-2008; gekocht 10-2010 t/m 09-2013 te veel problemen 133.000 km verkocht
( 6000 Euro aan kosten in 4 maanden !.)
Plaats reactie