Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Achteruitrijcamera.

vragen over de T5
Plaats reactie
Gebruikersavatar
dyselinck
Berichten: 197
Lid geworden op: 23 jan 2012, 00:13

Achteruitrijcamera.

Bericht door dyselinck »

Hoi,

Ik heb 2 vraagjes.

1. Waar haal ik het best een 12V bronnetje voor mijn achteruitrijcamera? ( alleen als de bus in achteruit gaat)

2. Heeft er iemand een schemaatje hoe ik de plastic, hou je klaar: kentekenplaatverlichtingsafdekkap kan demonteren?

Met vriendelijke groet,

D
T5 SWB 2010 GP "naomi": 186 PK - Xenon - Plastidipped - 19 inch - frontspoiler
Wishlist: - DRL - 40 mm verlaging - DPF OFF
Gebruikersavatar
dyselinck
Berichten: 197
Lid geworden op: 23 jan 2012, 00:13

Re: Achteruitrijcamera.

Bericht door dyselinck »

=(
T5 SWB 2010 GP "naomi": 186 PK - Xenon - Plastidipped - 19 inch - frontspoiler
Wishlist: - DRL - 40 mm verlaging - DPF OFF
Gebruikersavatar
limburger
Berichten: 765
Lid geworden op: 30 sep 2009, 19:06
Locatie: zuid limburg

Re: Achteruitrijcamera.

Bericht door limburger »

dyselinck schreef:1. Waar haal ik het best een 12V bronnetje voor mijn achteruitrijcamera? ( alleen als de bus in achteruit gaat)
van je achteruitrijlampje... zoveel stroom zal die camera niet verbruiken toch?

:driveT4 :T44EVER
Gebruikersavatar
Mickel Moen
Berichten: 2023
Lid geworden op: 21 mei 2009, 15:19
Locatie: Súdwest-Fryslân
Contacteer:

Re: Achteruitrijcamera.

Bericht door Mickel Moen »

Ik heb zelf de camera niet geschakeld op de achteruitrijdverlichting. Ik heb de camera handgeschakeld. Dat heeft als voordeel, dat je bij ingewikkeld inparkeren niet steeds een schakelende camera hebt. Het duurt bij mij ook altijd enkele seconden voor de camera ingeschakeld is. Daarnaast kun je de camera ook nog in andere situaties gebruiken.
Voor meer: http://mickelmoen.blogspot.nl/2011/11/a ... amera.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Wat de kenteknplaathouder betreft: Als je je kentekenplaat eruit haalt kun je daar toch bij?

Afbeelding

Mocht je je draadje uit de achterlamp halen. Twee gaatjes in de printplaat en daarop de bedrading solderen.
Zie mijn bericht over de achteruitrijdverlichting. http://mickelmoen.blogspot.nl/2012/11/blog-post.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Afbeelding
Groetnis, Geert
.Afbeelding mickelmoen.nl
rinus
Berichten: 167
Lid geworden op: 02 mar 2007, 01:00
Locatie: uit een mooi plekje van nederland
Contacteer:

Re: Achteruitrijcamera.

Bericht door rinus »

De stroom haal je weg van je achterlicht twee schroeven aan de zijkant los halen en dan de achterlicht naar buiten drukken dan kun je de achterlicht er af pakken.
En kentekenverlichting lijst maak je los door middel van eerst de binnenbekleding van de klep halen en dan zie je aan de binnenkant 2 0f 4 moertjes zitten die draai je los en je kunt dan de lijst er af pakken.

Mvg rinus
And on the 7th day created god the VW
Gebruikersavatar
jacobsentertainment476
Berichten: 803
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:48
Locatie: Rutenbrock Duitsland Auto: T5 multivan Highline, Touareg 4,2tdi, golf4 1,9tdi
Contacteer:

Re: Achteruitrijcamera.

Bericht door jacobsentertainment476 »

Mickel Moen schreef:Ik heb zelf de camera niet geschakeld op de achteruitrijdverlichting. Ik heb de camera handgeschakeld. Dat heeft als voordeel, dat je bij ingewikkeld inparkeren niet steeds een schakelende camera hebt. Het duurt bij mij ook altijd enkele seconden voor de camera ingeschakeld is. Daarnaast kun je de camera ook nog in andere situaties gebruiken.
Hier is zeker wel een oplossing voor, ik denk meteen aan een transistor een condensator etc zodat de camera langer bekrachtigd blijft, maar goed ieder zijn overtuiging. En dat is maar goed ook haha.

Wat ik eigenlijk vragen wou, is dit aangesloten op de rns2 ? en zo ja bij het inschakelen van de achteruit heb je dan gelijk beeld ?
Ik zie veel vrijschakel modules te koop op het net, maar volgens mij is dit om tijdens het rijden de TV functie te kunnen gebruiken..... of ik heb het mis.
Jacobsentertainment476
Moet het goed gebeuren ? Doe het dan zelf!
En mijn vw passat, T4 en T5 info vindt je hier op www.olaf-jacobs.nl
Mijn nieuwe hobby nirotuning.nl
Afbeelding
Gebruikersavatar
Mickel Moen
Berichten: 2023
Lid geworden op: 21 mei 2009, 15:19
Locatie: Súdwest-Fryslân
Contacteer:

Re: Achteruitrijcamera.

Bericht door Mickel Moen »

@ jacobsentertainment476

Aan wie stel je de vraag?
Groetnis, Geert
.Afbeelding mickelmoen.nl
heemskerkmontage
Berichten: 26
Lid geworden op: 03 mei 2012, 21:59

Re: Achteruitrijcamera.

Bericht door heemskerkmontage »

Heb hier ook een vraagje over.

Is er iemand die weet hoe je een achteruitrijcamera moet aansluiten op een RNS315 ?
Moet je buiten de camara nog wat erbij kopen of kan je die zo met plug en play aansluiten op de achterkant van deze radio.

mvg
Vincent
Gebruikersavatar
ktmkrik
Berichten: 1063
Lid geworden op: 21 jan 2012, 14:02

Re: Achteruitrijcamera.

Bericht door ktmkrik »

heemskerkmontage schreef:Heb hier ook een vraagje over.

Is er iemand die weet hoe je een achteruitrijcamera moet aansluiten op een RNS315 ?
Moet je buiten de camara nog wat erbij kopen of kan je die zo met plug en play aansluiten op de achterkant van deze radio.

mvg
Vincent
Als ik alles zo moet geloven heb je een interface nodig.

http://www.carvision.nl/index.php?item= ... 65&lang=NL" onclick="window.open(this.href);return false;

Zelf ook aan het orienteren naar een camera met systeem maar je ziet door de bomen het bos niet meer zoveel is er te koop, en de vraag is wat is dan uiteindelijk goed :nuts
Gebruikersavatar
jacobsentertainment476
Berichten: 803
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:48
Locatie: Rutenbrock Duitsland Auto: T5 multivan Highline, Touareg 4,2tdi, golf4 1,9tdi
Contacteer:

Re: Achteruitrijcamera.

Bericht door jacobsentertainment476 »

Mickel Moen schreef:@ jacobsentertainment476

Aan wie stel je de vraag?
De vraag was min of meer aan Mickel Moen, maar iemand anders die hier een antwoord op kan geven mag ook hoor.............
Jacobsentertainment476
Moet het goed gebeuren ? Doe het dan zelf!
En mijn vw passat, T4 en T5 info vindt je hier op www.olaf-jacobs.nl
Mijn nieuwe hobby nirotuning.nl
Afbeelding
Gebruikersavatar
Mickel Moen
Berichten: 2023
Lid geworden op: 21 mei 2009, 15:19
Locatie: Súdwest-Fryslân
Contacteer:

Re: Achteruitrijcamera.

Bericht door Mickel Moen »

Ik heb de camera aangesloten op een aparte monitor. Ik heb geen RNS, dus ik kan je niet verder helpen.

http://mickelmoen.blogspot.nl/2011/11/a ... amera.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Afbeelding
Groetnis, Geert
.Afbeelding mickelmoen.nl
Gebruikersavatar
Jeroen T5 204
Berichten: 3455
Lid geworden op: 13 jan 2007, 20:50
Locatie: Vroomshoop (VCDS)
Contacteer:

Re: Achteruitrijcamera.

Bericht door Jeroen T5 204 »

Ik heb mijn camera geschakeld via het achteruitrijlicht. Tevens voorin een constante plus zodat ik hem ook kan aanzetten met een schakelaar.

Kan hem via de radio ook schakelen. Weet niet op welke radio of scherm hij aangesloten word? Nadeel bij mijn kenwood radio is dat ik dan een knop 3 of 4 seconden moet vasthouden.
Met de schakelaar heb ik meteen beeld, ook onder het rijden.
VW Transporter T5 2.5 TDI 130pk -JD Stage 1 @ 191pk 438 nm
-Simons rvs uitlaatsysteem, K&N filter
-BearLock, Opti-Coat Pro
-20" MTM Bimoto, Michelin PSS, Bilstein B14, H&R Stabi
heemskerkmontage
Berichten: 26
Lid geworden op: 03 mei 2012, 21:59

Re: Achteruitrijcamera.

Bericht door heemskerkmontage »

ktmkrik schreef:
heemskerkmontage schreef:Heb hier ook een vraagje over.

Is er iemand die weet hoe je een achteruitrijcamera moet aansluiten op een RNS315 ?
Moet je buiten de camara nog wat erbij kopen of kan je die zo met plug en play aansluiten op de achterkant van deze radio.

mvg
Vincent
Als ik alles zo moet geloven heb je een interface nodig.

http://www.carvision.nl/index.php?item= ... 65&lang=NL" onclick="window.open(this.href);return false;

Zelf ook aan het orienteren naar een camera met systeem maar je ziet door de bomen het bos niet meer zoveel is er te koop, en de vraag is wat is dan uiteindelijk goed :nuts
Ben er ook nog niet uit.
Zit ook te denken aan een draadloos syteem met een los scherm, en dan in plaats van mijn binnenspiegel.
Gebruikersavatar
ktmkrik
Berichten: 1063
Lid geworden op: 21 jan 2012, 14:02

Re: Achteruitrijcamera.

Bericht door ktmkrik »

heemskerkmontage schreef:
ktmkrik schreef:
heemskerkmontage schreef:Heb hier ook een vraagje over.

Is er iemand die weet hoe je een achteruitrijcamera moet aansluiten op een RNS315 ?
Moet je buiten de camara nog wat erbij kopen of kan je die zo met plug en play aansluiten op de achterkant van deze radio.

mvg
Vincent
Als ik alles zo moet geloven heb je een interface nodig.

http://www.carvision.nl/index.php?item= ... 65&lang=NL" onclick="window.open(this.href);return false;

Zelf ook aan het orienteren naar een camera met systeem maar je ziet door de bomen het bos niet meer zoveel is er te koop, en de vraag is wat is dan uiteindelijk goed :nuts
Ben er ook nog niet uit.
Zit ook te denken aan een draadloos syteem met een los scherm, en dan in plaats van mijn binnenspiegel.
Je bedoeld dan een binnenspiegel met beeldscherm erin Vincent?
Ik heb intussen een andere camera besteld omdat die ik kreeg een CMos sensor had waar de recensies niet erg positief over waren.
Nu maar even wachten tot de nieuwe binnen is van uit Hong Kong
Gebruikersavatar
ELPeter
Berichten: 94
Lid geworden op: 23 mei 2007, 17:48
Locatie: Heerlen (Limburg)
Contacteer:

Re: Achteruitrijcamera.

Bericht door ELPeter »

Het enorm grote nadeel van ene draadloos systeem is dat ieder draadloos apparaat binnen een klein frequentiebereik moet werken. (wettelijk)
Hierdoor kreeg ik altijd het beeld van de straatcamera van de buren.
Ik zag mijzelf rijden i.p.v. wat er achter mij gebeurde.

Weggeworpen en een bedraad systeem van autostyle gekocht, een zaterdag aan besteed om alles weg te werken, klaar.

Perfect mooi.
Voordeel is dat ik de monitor ook als tv-scherm kan gebruiken o.i.d.
Ik hield van de T4 en ben weg van de T5!
automaat en niks anders.
Plaats reactie