Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Het Candy White Projectuur
Het Candy White Projectuur
Hallo Weetjewellers,
Hier wil ik jullie op de hoogte houden van de veranderingen aan mijn VW T5 GP uit 2011.
Ik heb al een hoop gedaan van binnen en van buiten, en ik ben nog een hoop van plan.
Dit alles is te volgen op dit topic, en op mijn site http://www.psychedelika.nl
Even bij het begin beginnen:
Vers..
Na een speurtocht op internet naar een Volkswagen Transporter T5, kwam ik in Ede twee bussen tegen die mij bevielen.
Was eigenlijk op zoek naar een zwarte bus, maar hier stonden er twee naast elkaar. Een zwarte en een witte.
De bussen waren verder identiek, met de zelfde opties en motor vermogen.
Hoewel naar een zwarte opzoek was, vond ik de facelift neus in het wit toch mooier..
Eigenlijk wist ik het toen gelijk, ik ging een witte bus aanschaffen!
Het is een Volkswagen Transporter T5 GP 2.0 TDI 75kW (102pk) en met een koppel van 250Nm.
De auto stond al zo in de showroom (vooraadmodel) en had al wat leuke opties, zoals meegespoten bumpers en airco.
Zo stond de bus bij de dealer, meegespoten bumpers en spiegels.
Mistlampen die ook als bochtenverlichting fungeren.
Alleen rechts een schuifdeur, achteraf gezien had links ook wel fijn geweest
Achter heb ik deuren, vind ik met werken wel zo makkelijk.
Een standaard stoel en bank met donkere stof. Wil nog wel armsteunen plaatsen, dit is wel behelpen zo
Geen hitech climate control maar gelukkig wel airco. Heb je het warm, zet je hem kouder
De plaats waar normaal de ramen zitten is niet beschermd, dit thuis gelijk met grijze meubelpanelen bekleed.
De laadruimte is zo kaal als maar zijn kan, en ook nog geen tussenschot.
De eerste dag..
Nadat ik samen met mijn vrouw in Ede de bus op hadden gehaald, bleek dat ze er (gratis ) een tussenschot in hadden gezet. Zou deze eigenlijk zelf betalen en plaatsen, maar dit was een leuke meevaller. Best aardig van de Vallei Auto Groep.
In de bus gesprongen en gelijk naar Nijkerk gereden om de bestelde radio /navigatie op te halen. De Chinese namaak versie van de RNS 510. Geen € 2.299,- incl. montage als de echte maar dan ongeveer een kwart van dat bedrag. En deze kan nog veel meer Kijken hoelang het heel blijft allemaal.
Vanaf daar naar Baarn, voor de betonplexvloer en tralies voor de achterdeuren.
Via marktplaats was ik een RVS imperiaal tegen gekomen voor maar €250 en echt in nieuwstaat! Wel even ophalen in Assen.
Daar aangekomen werd de imperiaal er zelfs nog voor me opgezet en konden wij aan de terugreis beginnen.
Nou woon ik een krap halfuurtje van de Belgische grens vandaan, dus konden we de bus gelijk lekker inrijden.
Thuis gelijk de kentekenplaathouders vervangen door exemplaren zonder reclame.
De lettertjes van de achterkant gepulkt, en de ramen geblindeerd.
http://psychedelika.nl/index.php/8-cand ... eerste-dag
Elektrisch verwarmede en instelbare spiegels in carrosseriekleur, die elektrisch kunnen inklappen.
16" wieldoppen, en voor en achter spatlappen.
De achteruitrijcamera geïnstalleerd, die aan de kentekenplaatverlichting zit.
Nadeel is wel dat hij dan een beetje over de kentekenplaat zit en kwetsbaar is.
De achterkant..
Diverse details veranderd aan de achterkant van de Transporter, hier een overzicht:
De kentenplaathouder voor en achter vervangen voor een exemplaar zonder reclame.
De lettertjes van TRANSPORTER en TDI van de achterkant gepulkt.
Zwarte led lampen gemonteerd, de T5 oogt nu gelijk al een heel anders.
Het 3e remlicht heb ik zwart gespoten met smoke lak.
Lang gezocht naar een aftermarket zwart 3e remlicht maar alles wat er te vinden is, is voor een versie met klep.
En ik moet dus 2 halve hebben... Dus dan maar de verf.
Strip boven de kentekenplaat laten spuiten. Nu ook in candy white.
Een spoiler van ebay geplukt, alleen nog even laten spuiten en daarna er opgezet.
Ook het vw embleem op de achterkant moest er aan geloven. Ik heb het logo er afgewipt en gesplitst, (chrome deel kan van het zwarte af) en de achterplaat in kleur van de bus gespoten en het chrome logo zwart gemaakt.
Het resultaat weetjewel..
Zijkant
Zo is de bus maar 2 uur geweest, gelijk een imeriaal gehaald.
De RVS imperaal gemonteerd, in tegenstelling tot al mijn eerdere werkbussen hoor je deze imperiaal gelukkig niet.
Zijaanzicht met de zwarte achterlichten.
De originele zijknipperlichten. De nieuwe zijn onderweg..
De zwarte led knipperlichten gemonteerd. Ze zijn goed zichtbaar als ze aanstaan, beter als origineel.
Complete bodykit besteld. Het begon dat ik wat anders wilde dan rvs sidebars, dus werden het sideskirts. Na dat ik ze even los op de bus had gehangen bleken ze aardig laag uit te komen.
Wellicht met de tijd andere skirts, en dan iets minder laag.
Op zich geen probleem maar er staat 8 a 9 cm verlaging in de planning... En dan staat de bus op de grond.
Dus de skirts weer verkocht. De front spoiler ook weer verkocht. Vond achteraf het niet mooi dat er een naad aan de zijkant van de bumper te zien was en het geheel er heel erg 'opgeplakt' eruit zag. Optie had geweest naad dicht te kitten, en alles in geheel laten spuiten, maar dan nog is die overgang er.
De achterbumper heb ik nog liggen, en die moet ik nog verkopen. Alleen een dikke achterbumper staat ook raar. En die is in stijl van de rest van de bodykit, en iets lager dan de standaard bumper. Alles dus weer de deur uit, misschien kom ik wat anders tegen met de tijd.
Voorlopig gaat de bus dus zo veel mogelijk clean blijven.
Nu dus zonder skirts..
De voorkant
De standaard voorkant met alleen nog de imperiaal.
Klein detail, een hoogglans zonneband aangebracht op het raam. Aan de buitenkant dus, en is niet licht doorlatend.
Om de onderste grille te spuiten moest de complete bumper eraf, de grille is niet zonder schade los te maken.
Het was even zoeken waar alle schroeven zitten, maar gelukkig is dit forum er!
Dit was gelijk een mooi moment om de detectiestrip te plaatsen van de 'onzichtbare' parkeersensoren
Crea met afplaktape, zocht een logo met wat speciaals, heel het internet afgezocht, maar niets gevonden.
Langs de schuine vouwlijn die op het GP logo zit de boel afgeplakt en de rest zwart gespoten.
Paar lagen blanke lak er over, en dit is het resultaat.
De grille boven en onder zwart hoogglans gespoten, deze waren eerst mat en ongespoten plastic.
Toch weer een beetje bling extra
De rest van de foto`s zijn verplaatst naar Pagina 2
Hier wil ik jullie op de hoogte houden van de veranderingen aan mijn VW T5 GP uit 2011.
Ik heb al een hoop gedaan van binnen en van buiten, en ik ben nog een hoop van plan.
Dit alles is te volgen op dit topic, en op mijn site http://www.psychedelika.nl
Even bij het begin beginnen:
Vers..
Na een speurtocht op internet naar een Volkswagen Transporter T5, kwam ik in Ede twee bussen tegen die mij bevielen.
Was eigenlijk op zoek naar een zwarte bus, maar hier stonden er twee naast elkaar. Een zwarte en een witte.
De bussen waren verder identiek, met de zelfde opties en motor vermogen.
Hoewel naar een zwarte opzoek was, vond ik de facelift neus in het wit toch mooier..
Eigenlijk wist ik het toen gelijk, ik ging een witte bus aanschaffen!
Het is een Volkswagen Transporter T5 GP 2.0 TDI 75kW (102pk) en met een koppel van 250Nm.
De auto stond al zo in de showroom (vooraadmodel) en had al wat leuke opties, zoals meegespoten bumpers en airco.
Zo stond de bus bij de dealer, meegespoten bumpers en spiegels.
Mistlampen die ook als bochtenverlichting fungeren.
Alleen rechts een schuifdeur, achteraf gezien had links ook wel fijn geweest
Achter heb ik deuren, vind ik met werken wel zo makkelijk.
Een standaard stoel en bank met donkere stof. Wil nog wel armsteunen plaatsen, dit is wel behelpen zo
Geen hitech climate control maar gelukkig wel airco. Heb je het warm, zet je hem kouder
De plaats waar normaal de ramen zitten is niet beschermd, dit thuis gelijk met grijze meubelpanelen bekleed.
De laadruimte is zo kaal als maar zijn kan, en ook nog geen tussenschot.
De eerste dag..
Nadat ik samen met mijn vrouw in Ede de bus op hadden gehaald, bleek dat ze er (gratis ) een tussenschot in hadden gezet. Zou deze eigenlijk zelf betalen en plaatsen, maar dit was een leuke meevaller. Best aardig van de Vallei Auto Groep.
In de bus gesprongen en gelijk naar Nijkerk gereden om de bestelde radio /navigatie op te halen. De Chinese namaak versie van de RNS 510. Geen € 2.299,- incl. montage als de echte maar dan ongeveer een kwart van dat bedrag. En deze kan nog veel meer Kijken hoelang het heel blijft allemaal.
Vanaf daar naar Baarn, voor de betonplexvloer en tralies voor de achterdeuren.
Via marktplaats was ik een RVS imperiaal tegen gekomen voor maar €250 en echt in nieuwstaat! Wel even ophalen in Assen.
Daar aangekomen werd de imperiaal er zelfs nog voor me opgezet en konden wij aan de terugreis beginnen.
Nou woon ik een krap halfuurtje van de Belgische grens vandaan, dus konden we de bus gelijk lekker inrijden.
Thuis gelijk de kentekenplaathouders vervangen door exemplaren zonder reclame.
De lettertjes van de achterkant gepulkt, en de ramen geblindeerd.
http://psychedelika.nl/index.php/8-cand ... eerste-dag
Elektrisch verwarmede en instelbare spiegels in carrosseriekleur, die elektrisch kunnen inklappen.
16" wieldoppen, en voor en achter spatlappen.
De achteruitrijcamera geïnstalleerd, die aan de kentekenplaatverlichting zit.
Nadeel is wel dat hij dan een beetje over de kentekenplaat zit en kwetsbaar is.
De achterkant..
Diverse details veranderd aan de achterkant van de Transporter, hier een overzicht:
De kentenplaathouder voor en achter vervangen voor een exemplaar zonder reclame.
De lettertjes van TRANSPORTER en TDI van de achterkant gepulkt.
Zwarte led lampen gemonteerd, de T5 oogt nu gelijk al een heel anders.
Het 3e remlicht heb ik zwart gespoten met smoke lak.
Lang gezocht naar een aftermarket zwart 3e remlicht maar alles wat er te vinden is, is voor een versie met klep.
En ik moet dus 2 halve hebben... Dus dan maar de verf.
Strip boven de kentekenplaat laten spuiten. Nu ook in candy white.
Een spoiler van ebay geplukt, alleen nog even laten spuiten en daarna er opgezet.
Ook het vw embleem op de achterkant moest er aan geloven. Ik heb het logo er afgewipt en gesplitst, (chrome deel kan van het zwarte af) en de achterplaat in kleur van de bus gespoten en het chrome logo zwart gemaakt.
Het resultaat weetjewel..
Zijkant
Zo is de bus maar 2 uur geweest, gelijk een imeriaal gehaald.
De RVS imperaal gemonteerd, in tegenstelling tot al mijn eerdere werkbussen hoor je deze imperiaal gelukkig niet.
Zijaanzicht met de zwarte achterlichten.
De originele zijknipperlichten. De nieuwe zijn onderweg..
De zwarte led knipperlichten gemonteerd. Ze zijn goed zichtbaar als ze aanstaan, beter als origineel.
Complete bodykit besteld. Het begon dat ik wat anders wilde dan rvs sidebars, dus werden het sideskirts. Na dat ik ze even los op de bus had gehangen bleken ze aardig laag uit te komen.
Wellicht met de tijd andere skirts, en dan iets minder laag.
Op zich geen probleem maar er staat 8 a 9 cm verlaging in de planning... En dan staat de bus op de grond.
Dus de skirts weer verkocht. De front spoiler ook weer verkocht. Vond achteraf het niet mooi dat er een naad aan de zijkant van de bumper te zien was en het geheel er heel erg 'opgeplakt' eruit zag. Optie had geweest naad dicht te kitten, en alles in geheel laten spuiten, maar dan nog is die overgang er.
De achterbumper heb ik nog liggen, en die moet ik nog verkopen. Alleen een dikke achterbumper staat ook raar. En die is in stijl van de rest van de bodykit, en iets lager dan de standaard bumper. Alles dus weer de deur uit, misschien kom ik wat anders tegen met de tijd.
Voorlopig gaat de bus dus zo veel mogelijk clean blijven.
Nu dus zonder skirts..
De voorkant
De standaard voorkant met alleen nog de imperiaal.
Klein detail, een hoogglans zonneband aangebracht op het raam. Aan de buitenkant dus, en is niet licht doorlatend.
Om de onderste grille te spuiten moest de complete bumper eraf, de grille is niet zonder schade los te maken.
Het was even zoeken waar alle schroeven zitten, maar gelukkig is dit forum er!
Dit was gelijk een mooi moment om de detectiestrip te plaatsen van de 'onzichtbare' parkeersensoren
Crea met afplaktape, zocht een logo met wat speciaals, heel het internet afgezocht, maar niets gevonden.
Langs de schuine vouwlijn die op het GP logo zit de boel afgeplakt en de rest zwart gespoten.
Paar lagen blanke lak er over, en dit is het resultaat.
De grille boven en onder zwart hoogglans gespoten, deze waren eerst mat en ongespoten plastic.
Toch weer een beetje bling extra
De rest van de foto`s zijn verplaatst naar Pagina 2
Laatst gewijzigd door Kevin op 23 mei 2016, 22:23, 92 keer totaal gewijzigd.
Re: Het Candy White Projectuur
mooi verlaagd die bus van je.
na de winter komt er bij mij ook 20 inch velgen onder en wil hem dan ook gaan verlagen.
na de winter komt er bij mij ook 20 inch velgen onder en wil hem dan ook gaan verlagen.
Re: Het Candy White Projectuur
Dankje! Ga je er een schroefset onderzetten of alleen korte veren?pinkeltje schreef:mooi verlaagd die bus van je.
na de winter komt er bij mij ook 20 inch velgen onder en wil hem dan ook gaan verlagen.
Re: Het Candy White Projectuur
Dankje! En het is gelukkig een vuilafstotende kleurjan2009 schreef:Mooie bus
Gaat toch niks boven strak modern wit
Re: Het Candy White Projectuur
Ik zeg vet hoor.....vooral die zwarte verlichting achter. Ben er voor mijn B2B ook naar op zoek geweest maar kon nergens echt iets moois vinden. En zwart glas/plastic voor het 3e remlicht is dus gewoon te koop?
Het embleem aan de voorkant, is die 2kleurig?
Het embleem aan de voorkant, is die 2kleurig?
Re: Het Candy White Projectuur
Een zwart 3e remlicht is inderdaad gewoon te koop voor bussen met klep http://www.ebay.de/sch/i.html?_trksid=p ... &_from=R40Webmol schreef:Ik zeg vet hoor.....vooral die zwarte verlichting achter. Ben er voor mijn B2B ook naar op zoek geweest maar kon nergens echt iets moois vinden. En zwart glas/plastic voor het 3e remlicht is dus gewoon te koop?
Het embleem aan de voorkant, is die 2kleurig?
Mocht iemand ze weten te vinden in het zwart voor deuren, please let me know..
Op het embleem heb ik het zwart erop zelf gespoten, het gp logo heeft voor een soort van vouwlijntjes / of schuine hoek in het logo waar je langs kunt plakken. Effe pielen met tape, en daarna de spuitbus erover. Daarna ook nog wat lagen blanke lak. Vond het zonde om hem gelijk in een keer zwart te spuiten, het was dus een experiment, maar vind het resultaat wel gaaf.
Laatst gewijzigd door Kevin op 24 nov 2012, 01:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Het Candy White Projectuur
ben ik nog niet helemaal uitKevin schreef:Dankje! Ga je er een schroefset onderzetten of alleen korte veren?pinkeltje schreef:mooi verlaagd die bus van je.
na de winter komt er bij mij ook 20 inch velgen onder en wil hem dan ook gaan verlagen.
schroefset is nog vrij aan de dure kant
2 december ga ik naar motor show essen is duitsland eens kijken of ze daar een mooi setje hebben liggen
Re: Het Candy White Projectuur
Zo.. weer een berg nieuwe foto`s toegevoegd
Re: Het Candy White Projectuur
Kon je het logo er gewoon afwippen langs de buitenkant?
Ik heb een (donker)grijze T5, maar wil geen chrome erop hebben en alles zwart/grijs.
Ik heb een (donker)grijze T5, maar wil geen chrome erop hebben en alles zwart/grijs.
Re: Het Candy White Projectuur
Ja het logo kon er met mijn vingers in één geheel vanaf trekken, (het zit met dubbelzijdig schuimrubbertape) en dan zie je allemaal chrome palletjes, met een beetje pulken met een kleine schroevendraaier kun de dan het zwart en chroom splitsen. Na het spuiten kun je de 2 delen weer in elkaar klikken. Het embleem heb ik daarna terug gekit._alain_ schreef:Kon je het logo er gewoon afwippen langs de buitenkant?
Ik heb een (donker)grijze T5, maar wil geen chrome erop hebben en alles zwart/grijs.
-
- Berichten: 55
- Lid geworden op: 03 jun 2012, 17:52
Re: Het Candy White Projectuur
Erg mooi om te zien, komen er nog mooie zwarte glas panelen op?
En dan echte glas panelen.
Ben benieuwt, doet die het of doet die het niet.
En dan echte glas panelen.
Ben benieuwt, doet die het of doet die het niet.
Re: Het Candy White Projectuur
Heel toevallig zat dat in de planning.. Volgende week de foto`sfred blue bus schreef:Erg mooi om te zien, komen er nog mooie zwarte glas panelen op?
En dan echte glas panelen.
Ben benieuwt, doet die het of doet die het niet.
Re: Het Candy White Projectuur
Zo, weer een berg foto`s erbij geplaatst. Onder andere van de xenon en led verlichting voor,
met 'follow me home' functie en de nieuwe full led achterlichten.
met 'follow me home' functie en de nieuwe full led achterlichten.
Laatst gewijzigd door Kevin op 16 dec 2012, 10:54, 3 keer totaal gewijzigd.
Re: Het Candy White Projectuur
die "follow me home" werkt die zonder dat je eerst aan de grootlicht handel trekt?
Bij mij gaan de lampen wel aan als ik ontgrendel maar als ik hem op slot doe branden ze alleen (7 sec) als ik even aan de grootlicht handel trek nadat ik de sleutel uit het contact heb.
Bij mij gaan de lampen wel aan als ik ontgrendel maar als ik hem op slot doe branden ze alleen (7 sec) als ik even aan de grootlicht handel trek nadat ik de sleutel uit het contact heb.
gr, Jan.
Re: Het Candy White Projectuur
Ik zocht naar een kabel die over het contact geschakeld was, en heb het zekering kastje bij de accu open gehad, hier een draad gevonden die over het contact geschakeld zit, maar die ook 7 sec spanning heeft als de deuren op en van het slot gaan. Hier heb ik de DRL op aangesloten. Het werkt dus niet op de originele manier, maar bij toeval kreeg ik dit effect.
Velgen eronder
Als "optie" 16" wieldoppen, tijd voor lichtmetaal!
Evolution 20" velgen met 275 x 35 Vredestein Ultrac Vorti`s.
De velgen steken net niet buiten de bus uit, het scheel héél weinig
Bus oogt wel een beetje offroad nu..
Band is dikker en breder dan normaal (35R in plaats ban 30R), omtrek is dus ook groter nu. Naast de standaard stalen velg is deze 3,5 cm hoger. Stoepranden zijn nu iets minder gevaarlijk, de 275 staat 'bol' op de velg en het loopvlak is breder dan het lichtmetaal. Wel fijn als je veel de stoep op moet of over bouwplaatsen rijd.
De teller geeft nu ´precies´ de snelheid weer, in plaats van ongeveer 5 km/u teveel.
Verlagen stond al in de planning en dat staat toch wel een stuk beter.
Schroefset
Eindelijk de schroefset er onder.
Dit was voor de verlaging.
En hier de foto na de verlaging! Gelijk een stuk beter gezicht. En rijdt veeel beter
In hoogte en hardheid verstelbaar.
De demping staat nu op stand 14 van 20, dit is lekker met zware belading.
Het resultaat.
Ondanks de fabrieksopgave zakt de bus verder dan opgegeven.
Achter 9cm omlaag. Voor 8 cm.
Het leukste van het verhaal is dat er nog voor en achter ongeveer 3,5 cm schroefdraad over is
Lager zou dus nog kunnen, maar dan gaan de 275'ers aanlopen denk ik. Met de standaard velgen met een andere ET waarde kan je dus nog veel verder.
Laag, maar nog wel enig comfort, je stuitert de bus zeker niet uit. Volgas over drempels is wel afgelopen uiteraard
Bearlock
Het werd tijd om de bearlock in te laten bouwen. Veel inbouwstations gezien op internet.. ben uiteindelijk toch maar voor de VW dealer gegaan. Wel 150 euro duurder maar wel bij de 'echte VW dealer'. Zie hier het resultaat:
Toen ik weg reed had ik haast viel mij dit niet eens op.. maar het resultaat is bizar slecht!
Zoals ik al zij had ik op dat moment haast en alle krassen op de plastic delen van het dashboard, het paneel onder de schakelpook en de passagiersairbag had ik nog niet gezien...
Wel had ik bij de dealer 'moeite' met achteruitrijden op de camera.
Misschien wel om dat ik een dag een andere T5 mee gekregen had dacht ik.
Later toen ik aan het werk was besloot ik toch eens de camera te bekijken.
Wat is hier gebeurd?? Ik dacht eerst aan vandalisme op de locatie waar ik aan het werk was...
Maar bij nader onderzoek bleek er wel lijm en polystyreenkit aan de camera te zitten.
Iemand heeft het dus willen fixen met lijm en kit...
Daarna viel ook gelijk het dashboard me op en was het duidelijk dat het bij de VW dealer was gebeurd.
Gelijk gebeld naar de dealer. Ze zeiden: meneer geen zorgen, we repareren alles, wanner breng je de bus..
Ben toch maar even langs geweest om aan de werkplaats chef te laten zien hoe het eruit zag. Ook hij was onaangenaam verrast door dit prutswerk.
Maar dan nog.. een bearlock zit toch niet in de buurt van mijn achterdeur? Wat hebben ze daar te zoeken en waarom ligt mijn camera aan diggelen??
De monteur dacht het lampje van de kentekenplaat verlichting stuk was, en wou als "service" het bolletje vervangen;. (nadat hij mijn dashboard had verwoest)
Hij kreeg de camera unit echter niet los, en heeft het er dus UITGEZAAGD(?!?).
En daarna maar dus gekit, en niks gezegd. Dan knapt er toch wel iets bij je, als je €750 incl. BTW er voor neer hebt gelegd.
Ik kon mijn bus direct brengen voor herstel. (bearlock liep aan, en bleef regelmatig vast zitten in versnelling of wou er niet in. (bearlock niet goed geplaatst) Een bearlock is er niet zomaar uit en ben mijn bus 3 extra dagen kwijt geweest om de schade te laten herstellen. Nieuwe bearlock moest er in, alle kunststof delen met schade op het dashboard zijn vervangen.
Dit alles omdat de 'monteur' een slechte dag had. 100x excuses van VW volgde..
Uiteraard gratis leenauto ter beschikking. En niet afgetankt, als vergoeding voor het heen en weer rijden.
Nu was ik op zoek naar een witte strip op de deur boven de kentekenplaat, en vroeg of ze dat dan in ieder geval konden bestellen, deze wilde ik graag kopen. En de bus stond toch nu bij de dealer...
3 Dagen later kreeg ik telefoon, bus was klaar, maar strip was niet te bestellen in kleur.
Wat bleek bij afhalen van de bus, een nieuwe strip hebben ze naar de spuiter gebracht, in kleur laten spuiten en de bus was van binnen en buiten brandschoon, nieuwe bearlock zat er (netjes) in en alle kunststofdelen die bekrast waren (het halve dashboard dus) was vervangen. En niet te vergeten de achteruitcamera was vervangen.
Welke dealer dit was laat ik voor de goede orde maar even in het midden...
Maar het wemelt er van de ventjes die zelf nog geeneens een rijbewijs hebben, en die dan je auto ff volgas de werkplaats inscheuren.
Velgen eronder
Als "optie" 16" wieldoppen, tijd voor lichtmetaal!
Evolution 20" velgen met 275 x 35 Vredestein Ultrac Vorti`s.
De velgen steken net niet buiten de bus uit, het scheel héél weinig
Bus oogt wel een beetje offroad nu..
Band is dikker en breder dan normaal (35R in plaats ban 30R), omtrek is dus ook groter nu. Naast de standaard stalen velg is deze 3,5 cm hoger. Stoepranden zijn nu iets minder gevaarlijk, de 275 staat 'bol' op de velg en het loopvlak is breder dan het lichtmetaal. Wel fijn als je veel de stoep op moet of over bouwplaatsen rijd.
De teller geeft nu ´precies´ de snelheid weer, in plaats van ongeveer 5 km/u teveel.
Verlagen stond al in de planning en dat staat toch wel een stuk beter.
Schroefset
Eindelijk de schroefset er onder.
Dit was voor de verlaging.
En hier de foto na de verlaging! Gelijk een stuk beter gezicht. En rijdt veeel beter
In hoogte en hardheid verstelbaar.
De demping staat nu op stand 14 van 20, dit is lekker met zware belading.
Het resultaat.
Ondanks de fabrieksopgave zakt de bus verder dan opgegeven.
Achter 9cm omlaag. Voor 8 cm.
Het leukste van het verhaal is dat er nog voor en achter ongeveer 3,5 cm schroefdraad over is
Lager zou dus nog kunnen, maar dan gaan de 275'ers aanlopen denk ik. Met de standaard velgen met een andere ET waarde kan je dus nog veel verder.
Laag, maar nog wel enig comfort, je stuitert de bus zeker niet uit. Volgas over drempels is wel afgelopen uiteraard
Bearlock
Het werd tijd om de bearlock in te laten bouwen. Veel inbouwstations gezien op internet.. ben uiteindelijk toch maar voor de VW dealer gegaan. Wel 150 euro duurder maar wel bij de 'echte VW dealer'. Zie hier het resultaat:
Toen ik weg reed had ik haast viel mij dit niet eens op.. maar het resultaat is bizar slecht!
Zoals ik al zij had ik op dat moment haast en alle krassen op de plastic delen van het dashboard, het paneel onder de schakelpook en de passagiersairbag had ik nog niet gezien...
Wel had ik bij de dealer 'moeite' met achteruitrijden op de camera.
Misschien wel om dat ik een dag een andere T5 mee gekregen had dacht ik.
Later toen ik aan het werk was besloot ik toch eens de camera te bekijken.
Wat is hier gebeurd?? Ik dacht eerst aan vandalisme op de locatie waar ik aan het werk was...
Maar bij nader onderzoek bleek er wel lijm en polystyreenkit aan de camera te zitten.
Iemand heeft het dus willen fixen met lijm en kit...
Daarna viel ook gelijk het dashboard me op en was het duidelijk dat het bij de VW dealer was gebeurd.
Gelijk gebeld naar de dealer. Ze zeiden: meneer geen zorgen, we repareren alles, wanner breng je de bus..
Ben toch maar even langs geweest om aan de werkplaats chef te laten zien hoe het eruit zag. Ook hij was onaangenaam verrast door dit prutswerk.
Maar dan nog.. een bearlock zit toch niet in de buurt van mijn achterdeur? Wat hebben ze daar te zoeken en waarom ligt mijn camera aan diggelen??
De monteur dacht het lampje van de kentekenplaat verlichting stuk was, en wou als "service" het bolletje vervangen;. (nadat hij mijn dashboard had verwoest)
Hij kreeg de camera unit echter niet los, en heeft het er dus UITGEZAAGD(?!?).
En daarna maar dus gekit, en niks gezegd. Dan knapt er toch wel iets bij je, als je €750 incl. BTW er voor neer hebt gelegd.
Ik kon mijn bus direct brengen voor herstel. (bearlock liep aan, en bleef regelmatig vast zitten in versnelling of wou er niet in. (bearlock niet goed geplaatst) Een bearlock is er niet zomaar uit en ben mijn bus 3 extra dagen kwijt geweest om de schade te laten herstellen. Nieuwe bearlock moest er in, alle kunststof delen met schade op het dashboard zijn vervangen.
Dit alles omdat de 'monteur' een slechte dag had. 100x excuses van VW volgde..
Uiteraard gratis leenauto ter beschikking. En niet afgetankt, als vergoeding voor het heen en weer rijden.
Nu was ik op zoek naar een witte strip op de deur boven de kentekenplaat, en vroeg of ze dat dan in ieder geval konden bestellen, deze wilde ik graag kopen. En de bus stond toch nu bij de dealer...
3 Dagen later kreeg ik telefoon, bus was klaar, maar strip was niet te bestellen in kleur.
Wat bleek bij afhalen van de bus, een nieuwe strip hebben ze naar de spuiter gebracht, in kleur laten spuiten en de bus was van binnen en buiten brandschoon, nieuwe bearlock zat er (netjes) in en alle kunststofdelen die bekrast waren (het halve dashboard dus) was vervangen. En niet te vergeten de achteruitcamera was vervangen.
Welke dealer dit was laat ik voor de goede orde maar even in het midden...
Maar het wemelt er van de ventjes die zelf nog geeneens een rijbewijs hebben, en die dan je auto ff volgas de werkplaats inscheuren.
Laatst gewijzigd door Kevin op 30 dec 2012, 10:05, 5 keer totaal gewijzigd.