Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

DC inbouwen.

vragen over de T4
Gebruikersavatar
Wim T4 935
Berichten: 1873
Lid geworden op: 04 feb 2007, 19:58
Locatie: Randstad

DC inbouwen.

Bericht door Wim T4 935 »

Is het nu nog mogelijk om een DC in te bouwen met 3punts gordels en deze goedgekeurd te krijgen bij het RDW?
:T44EVER

Groeten van Wim

:driveT4
Gebruikersavatar
frank884
Berichten: 1859
Lid geworden op: 24 jan 2007, 09:38
Locatie: midden limburg

Re: DC inbouwen.

Bericht door frank884 »

Wim T4 935 schreef:Is het nu nog mogelijk om een DC in te bouwen met 3punts gordels en deze goedgekeurd te krijgen bij het RDW?
Ik zou niet weten waarom dat nu niet meer mogelijk zou zijn
ik de T5 wordt die ook nog gewoon verkocht
http://www.snoeksautomotive.com/index.php?country=NL" onclick="window.open(this.href);return false;
moter 2.5 TDI + Airco acv 102 pk/250nm

T4 4 Ever -5- cylinder for Life
Gebruikersavatar
Wim T4 935
Berichten: 1873
Lid geworden op: 04 feb 2007, 19:58
Locatie: Randstad

Re: DC inbouwen.

Bericht door Wim T4 935 »

Wat ik heb begrepen doen de firma's als o.a. Snoeks geen T4's meer. Daardoor zouden de type goedkeuringen zijn vervallen en moet je bij keuring zorgdragen voor inbouwverklaringen etc. Het schijnt vergelijkbaar te zijn met het aantal zitplaatsen probleem bij camper keuringen.
:T44EVER

Groeten van Wim

:driveT4
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33875
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: DC inbouwen.

Bericht door Multivan Generation »

Ik dacht dat je al een DC had Wim?
Of vergis ik me?

Vanwaar de vraag..
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
Wim T4 935
Berichten: 1873
Lid geworden op: 04 feb 2007, 19:58
Locatie: Randstad

Re: DC inbouwen.

Bericht door Wim T4 935 »

Multivan Generation schreef:Ik dacht dat je al een DC had Wim?
Of vergis ik me?

Vanwaar de vraag..
Dat klopt. Er doet zich echter een gelegenheid voor om te switchen naar een 151PK. Dus ben ik mijn eventuele opties aan het verkennen.
:T44EVER

Groeten van Wim

:driveT4
diplomanta
Berichten: 72
Lid geworden op: 15 dec 2012, 12:14
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Re: DC inbouwen.

Bericht door diplomanta »

Bij mijn bus , een ex-politiebus staat al helemaal het aantal personen niet op . dus de dubbelcabine ook niet .
Gaat dit in maart problemen opleveren bij de apk? of zou ik hem moeten laten aanpassen op t kenteken?

gr. Arnoud
Mooi wit is niet lelijk .
Gebruikersavatar
matje86
Berichten: 13085
Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:43
Locatie: Zaanstad

Re: DC inbouwen.

Bericht door matje86 »

diplomanta schreef:Bij mijn bus , een ex-politiebus staat al helemaal het aantal personen niet op . dus de dubbelcabine ook niet .
Gaat dit in maart problemen opleveren bij de apk? of zou ik hem moeten laten aanpassen op t kenteken?

gr. Arnoud
een politiebus is een personenbus dus 9 persoons
een enkelcabine bus is max 3 personen
ombouw naar dc wil zeggen 3 personen meer, dus naar rdw en geen goedkeuring voor gordels(of je moet het laten doen door officele, profiglass of zo)
Volgers Facebook ,, Matje Weetjewel ,,
diplomanta
Berichten: 72
Lid geworden op: 15 dec 2012, 12:14
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Re: DC inbouwen.

Bericht door diplomanta »

matje86 schreef:
diplomanta schreef:Bij mijn bus , een ex-politiebus staat al helemaal het aantal personen niet op . dus de dubbelcabine ook niet .
Gaat dit in maart problemen opleveren bij de apk? of zou ik hem moeten laten aanpassen op t kenteken?

gr. Arnoud
een politiebus is een personenbus dus 9 persoons
een enkelcabine bus is max 3 personen
ombouw naar dc wil zeggen 3 personen meer, dus naar rdw en geen goedkeuring voor gordels(of je moet het laten doen door officele, profiglass of zo)
Als de gordels niet goedgekeurd worden , mag je dan wel personen in de DC vervoeren??
Als ik de bus nog weer aan t lopen krijg maar even langs RDW-Station
Mooi wit is niet lelijk .
Gebruikersavatar
matje86
Berichten: 13085
Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:43
Locatie: Zaanstad

Re: DC inbouwen.

Bericht door matje86 »

voor bedrijfswagens gelden andere regels

zie http://www.bedrijfswagen.nl/nieuws/4-du ... abine.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
zo te zien doet deze nog t4
http://www.derksbedrijfswagens.nl/n-nl/ ... .aspx#foto" onclick="window.open(this.href);return false;

en niet vergeten dc heeft alleen goedkoop tarief als je hem bedrijfsmatig gebruikt
als particulier geen belasting voordeel(iets maar ook niet meer dan 2 tientjes)
http://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/c ... rsonenauto" onclick="window.open(this.href);return false;
Laatst gewijzigd door matje86 op 18 dec 2012, 08:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Volgers Facebook ,, Matje Weetjewel ,,
Egbert&Manon
Berichten: 5456
Lid geworden op: 13 jan 2007, 14:36
Locatie: Frankrijk Vienne

Re: DC inbouwen.

Bericht door Egbert&Manon »

Dit zegt de wet:

"In een personenauto, en dus ook in een van een personenauto afgeleide kampeerauto, moeten gordels aanwezig zijn op alle naar voren gerichte zitplaatsen als de auto na 31 december 1989 in het verkeer is gebracht (zie kentekenbewijs deel I). Personenauto's die in het verkeer zijn gebracht na 30 september 2000, moeten tevens zijn voorzien van gordels op alle naar achteren gerichte zitplaatsen.

In een bedrijfsauto, dus ook in een van een bedrijfsauto afgeleide kampeerauto, moeten alle naar voren gerichte zitplaatsen van een gordel zijn voorzien als de auto na 31 december 1997 in het verkeer is gebracht. Dat hoeft echter niet als zich op maximaal 1.30 meter voor de rugleuning van de desbetreffende zitplaats een veiligheidsscherm of de rugleuning van een ervoor gelegen zitplaats bevindt."

Als de politiebus op grijs staat en voor 1 jan 1998 op kenteken gezet is, dan kun je beter de gordels eruit halen tijdens de APK.

Egbert
2015 Iveco Daily 50C15
2018 Hyundai Tucson diesel
diplomanta
Berichten: 72
Lid geworden op: 15 dec 2012, 12:14
Locatie: Rijssen
Contacteer:

Re: DC inbouwen.

Bericht door diplomanta »

De bus is van 1996 , en staat op grijs kenteken. Word ook groetendeels zakelijk gebruikt .
Dus we hoeven hem er gelukkig niet uit te halen , zoals ik t nu begrijp.

Grtz Arnoud
Mooi wit is niet lelijk .
Ruud
Berichten: 651
Lid geworden op: 27 mei 2007, 19:56
Locatie: maasbracht

Re: DC inbouwen.

Bericht door Ruud »

hallo
sinds kort internet aan boord,kan ik het een en ander ook volgen als ik een week van huis af ben :knipoog
ik heb een `93 T4 met DC bedrijfs matig
de vorige eigenaar was een prive rijder maar wel uit een bedrijf overgezet naar prive vanwege beeindeging van zijn bedrijf
ik heb geen gordels achter en was ook niet verplicht,maar mag wel
maar dan moet er wel een DC in met goed gekeurde bevestiging volgens de garage waar ik heen ga
gr.ruud
Gebruikersavatar
matje86
Berichten: 13085
Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:43
Locatie: Zaanstad

Re: DC inbouwen.

Bericht door matje86 »

Wim T4 935 schreef:Is het nu nog mogelijk om een DC in te bouwen met 3punts gordels en deze goedgekeurd te krijgen bij het RDW?
`volgens mij past een t5 dc ook in een t4 :knipoog
Volgers Facebook ,, Matje Weetjewel ,,
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33875
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: DC inbouwen.

Bericht door Multivan Generation »

jan2009 schreef:
Egbert&Manon schreef:

Als de politiebus op grijs staat en voor 1 jan 1998 op kenteken gezet is, dan kun je beter de gordels eruit halen tijdens de APK.

Egbert
Dit klopt volgens mij niet.
Bij de apk wordt gekeken of aanwezige gordels niet beschadigd zijn , dat is alles.
Apk doet niks met inrichtingseisen .
helemaal mee eens Jan :toppie
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Egbert&Manon
Berichten: 5456
Lid geworden op: 13 jan 2007, 14:36
Locatie: Frankrijk Vienne

Re: DC inbouwen.

Bericht door Egbert&Manon »

Ok, ik dacht dat als ze aanwezig zijn, ze op de voorgeschreven manier gemonteerd moeten zijn.
2015 Iveco Daily 50C15
2018 Hyundai Tucson diesel
Plaats reactie