Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Het Candy White Projectuur

Ben je bezig met een leuk of ingrijpend project aan je bus. Plaats deze dan hier
Plaats reactie
Rogier663
Berichten: 246
Lid geworden op: 02 dec 2007, 20:03

Re: Het Candy White Projectuur

Bericht door Rogier663 »

Hoi Kevin,

Kan je wat meer vertellen over je camera's?? Ik vind die camera die je bij de kentekenplaat verlichting hebt zitten wel erg mooi klein!!! Kan je ook (als je die hebt) je trekhaak zien? Als je hem op je trekhaak zou richten, hoever kan je dan nog achter de bus kijken? Hebben deze camera's ook nightvieuw? IR?? Wat is de prijs van zo'n camera en waar heb je ze vandaan?

Rogier
Gebruikersavatar
Kevin
Berichten: 118
Lid geworden op: 18 nov 2012, 14:26
Locatie: In de buurt
Contacteer:

Re: Het Candy White Projectuur

Bericht door Kevin »

Deki schreef:Echt een mooie T5 DAT ZWART & WIT is gewoon perfect !
:yes :yes :yes :yes
Volg de topic met plezier echt leuk wat je met je bussie hebt gedaan KLASSE :toppie
Das leuk om te horen, dank je :yes
VW T5 GP 2011 | Bearlocked | Chipped 175PK 400Nm | 8-9cm Schroefset | 20" Evolution - 275x35 Vredestein Ultrax VortiAfbeelding
Gebruikersavatar
Kevin
Berichten: 118
Lid geworden op: 18 nov 2012, 14:26
Locatie: In de buurt
Contacteer:

Re: Het Candy White Projectuur

Bericht door Kevin »

Rogier663 schreef:Hoi Kevin,
Kan je wat meer vertellen over je camera's??
Rogier
Hoi Rogier,

Bij deze wat meer info over de camera`s en het schem wat er aan hangt.

Op de camera, zie ik mijn achterbumper (dus eventueel ook trekhaak) en zie ik ook recht achter mij.
Afbeelding
Zal morgen wat betere foto`s plaatsen, deze vertekend iets. Maar het beeld is mooi scherp en bol, waar door de kijkloek lekker groot is (170gr), maar het beeld niet vervelend vertekend.

De camera heb ik fulltime aanstaan en vervangt mijn binnenspiegel, omdat het beeld beter is dan de normale spiegel.
Het is ook wel fijn om dat de camera achterop de bus zit, en je normaal nog door 5m bus kijkt. Met regen blijft de camera droog en het zicht scherp.

Er zit geen infrarood op, maar een cmos chip doet zijn best om het beeld goed te krijgen. Dit is nog best redelijk in het donker. En normaal verlicht de achter verlichting de straat wel, behalve bij mij met full-led lichten.

Het meeste haal ik van ebay, dit scheelt serieus veel geld, want die gasten waar je het hier koopt halen het ook daar vandaan, en gooien er soms zelfs 50% bovenop. De camera`s heb ik uit Engeland, (maar ook Chineese verkoper) en het scherm direct uit Hongkong. Nadeel van het uit China bestellen is vaak de lange levertijd
(soms 4/5 weken bij standaard verzending, 2 weken bij 'snelle' verzending).
Vanuit GB meestal 2 tot 5 dagen. Maar ook dan is de prijs hoger, vanuit China is het goedkoopste.

Hier ebay link voor de 360gr camera: (vanuit GB kost €30,- per stuk, vanuit Hongkong €15 ! )
http://www.ebay.nl/itm/360-CCD-Car-Vehi ... 4168eef2ce

Tip voor de camera:
De camera op de achterdeur is MIRRORED. Deze kun je zo bestellen, of na bestelling even doorgeven.
De andere 3 camera`s zijn normaal, dus niet gespiegeld. Anders klopt het beeld niet in het scherm.
De meeste Radio/Navigatie systemen hebben een mirror functie, maar better safe then sorry.

Ik heb een scherm zoals dit, maar dan één die tot 3 beelden tegelijk weergeeft, en met 4 kanalen.
Die kon ik zo snel even niet vinden.
Het scherm is een 10.2" beeld over de gehele spiegel, en geeft mooi scherp beeld. (met de 360gr camera)
http://www.ebay.com/itm/Top-Sales-50-Of ... 20ce157a8c

Meestal krijg je er zelfs een IR camera bij, maar das dan vaak wel een 'grote' camera unit.
En het beeld daarvan is vaak wazig en niet zo scherp als de 360gr camera.
Je heb dan wel oriëntatielijnen in het beeld.
Maar die zijn eigenlijk overbodig, ze ziet zelf ook hoeveel ruimte je nog hebt.

Als de lcd uitstaat heb je het effect van een gedimde spiegel.
Deze kan 1 beeld tegelijk, maar je kan wel schakelen tussen 2 kanalen. Deze is nu maar 39 dollar. Voor 4 kanalen betaalde ik een jaar geleden ronde de €100,- (was toen net nieuw, en uiteraard nu al verouderd )


Hier ook nog wat andere nieuwere modellen:

4.3" Scherm in een spiegel, met camera erbij.
http://www.ebay.nl/itm/4-3-TFT-Car-LCD- ... 4165d4eab6

10.2" Spiegel scherm met 1 tot 3 beelden tegelijk
http://www.ebay.com/itm/10-2-LCD-Rear-V ... eo&vxp=mtr

10.2" Spiegel scherm met 1 tot 3 beelden tegelijk, carkit functie met telefoonboek (naam beller in spiegel),
SD kaartlezer, MP3 speler, en draadloze achteruitrijcamera erbij.
http://www.ebay.nl/itm/Car-Rearview-Mir ... 2578af2f1b
Laatst gewijzigd door Kevin op 16 dec 2012, 12:07, 1 keer totaal gewijzigd.
VW T5 GP 2011 | Bearlocked | Chipped 175PK 400Nm | 8-9cm Schroefset | 20" Evolution - 275x35 Vredestein Ultrax VortiAfbeelding
Gebruikersavatar
Kevin
Berichten: 118
Lid geworden op: 18 nov 2012, 14:26
Locatie: In de buurt
Contacteer:

Re: Het Candy White Projectuur

Bericht door Kevin »

Extra achteruitrijlicht

Door de full-led achterlichten heb ik nu geen strooilicht meer op de straat.
Bij de standaard lichten, verlichtte de p21w bolletjes van het achterlicht en de remlichten de straat goed
bij het kijken in de spiegels.
Ging de achteruitrijverlichting aan, had je goed zicht achter je en zag je de stoepranden goed.

Nu zie ik dus niets in mijn buitenspiegels, alleen nog in de binnenspiegel. (lcd scherm dus)
En om de velgen heel te houden is het dus wel fijn om de stoep in het donker te zien.

Dus bij Conrad een set goedkope dagrijverlichting units gekocht en die onder de bus,
ter hoogte van de spatlappen gemonteerd.
Deze lampen zijn van zichzelf al waterdicht, en nog voorzien van een extra zekering.

Dit licht schijnt alleen naar de zijkanten, en is uit het zicht gemonteerd.
De led`s schakelen mee met de achteruitrijverlichting en kan uiteraard :lach uit met een druktoets in het dak.

Hier wat foto`s van het resultaat:

Afbeelding
Vanachter het stuur is de lichtbundel goed te zien.

Afbeelding

Afbeelding
De verlichting schijnt grotendeels tegen de stoep aan. De stand van het licht is eventueel te richten.

Omdat deze lampen goed bevallen, is de kans dat er ook nog 2 onder de bumper aan de achterkant komen vrij groot :jump
Laatst gewijzigd door Kevin op 16 dec 2012, 11:29, 1 keer totaal gewijzigd.
VW T5 GP 2011 | Bearlocked | Chipped 175PK 400Nm | 8-9cm Schroefset | 20" Evolution - 275x35 Vredestein Ultrax VortiAfbeelding
Gebruikersavatar
Mennohuiser
Berichten: 191
Lid geworden op: 21 sep 2011, 22:13
Locatie: In het Brabantse land

Re: Het Candy White Projectuur

Bericht door Mennohuiser »

Ik had een kleine laser-dot een meer hightech oplossing gevonden.. volgens mij moet dat ook een mogelijkheid zijn :knipoog
VW Multivan Highline Sport Edition 174pk
Afbeelding
Nieuwjaarsmeeting 2013
Gebruikersavatar
Kevin
Berichten: 118
Lid geworden op: 18 nov 2012, 14:26
Locatie: In de buurt
Contacteer:

Re: Het Candy White Projectuur

Bericht door Kevin »

Mennohuiser schreef:Ik had een kleine laser-dot een meer hightech oplossing gevonden.. volgens mij moet dat ook een mogelijkheid zijn :knipoog
Dat klinkt wel gaaf inderdaad, maar vraag me af hoe goed dat zichtbaar is in één oog opslag. Heb je het al wel eens onder een auto gezien? Zal het is onderzoeken :toppie
VW T5 GP 2011 | Bearlocked | Chipped 175PK 400Nm | 8-9cm Schroefset | 20" Evolution - 275x35 Vredestein Ultrax VortiAfbeelding
Gebruikersavatar
Kevin
Berichten: 118
Lid geworden op: 18 nov 2012, 14:26
Locatie: In de buurt
Contacteer:

Re: Het Candy White Projectuur

Bericht door Kevin »

Owjeej.... heb nu dus hele toffe dingen gevonden :jump
Ook voor de fiets trouwens:
http://www.ebay.com/itm/New-Waterproof- ... 2ec477a439

De DRL units gaan in ieder geval met de tijd verhuizen naar onder de achterbumper :lach
VW T5 GP 2011 | Bearlocked | Chipped 175PK 400Nm | 8-9cm Schroefset | 20" Evolution - 275x35 Vredestein Ultrax VortiAfbeelding
Gebruikersavatar
Mennohuiser
Berichten: 191
Lid geworden op: 21 sep 2011, 22:13
Locatie: In het Brabantse land

Re: Het Candy White Projectuur

Bericht door Mennohuiser »

Jah.. dat bedoel ik.. mooiiiii... :lach
VW Multivan Highline Sport Edition 174pk
Afbeelding
Nieuwjaarsmeeting 2013
Gebruikersavatar
Kevin
Berichten: 118
Lid geworden op: 18 nov 2012, 14:26
Locatie: In de buurt
Contacteer:

Re: Het Candy White Projectuur

Bericht door Kevin »

Glaspanelen

Van de week zijn de glaspanelen er tegenaan gegaan. Dus 4 ruiten met zwarte folie.
De voorste ruiten in de portieren zijn met 70% folie getint. (nog net binnen de marges)
De b-stijlen zijn met zwarte hoogglans wrap ingepakt.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Kevin op 17 dec 2012, 00:30, 1 keer totaal gewijzigd.
VW T5 GP 2011 | Bearlocked | Chipped 175PK 400Nm | 8-9cm Schroefset | 20" Evolution - 275x35 Vredestein Ultrax VortiAfbeelding
Gebruikersavatar
H&M 235
Berichten: 403
Lid geworden op: 01 feb 2007, 22:19
Locatie: Gers (32) France
Contacteer:

Re: Het Candy White Projectuur

Bericht door H&M 235 »

He Kev,

Mooie foto's
Afbeelding
Grz

Hans
H&M 235/394
Afbeelding
http://www.madebymcl.nl/
Gebruikersavatar
Kevin
Berichten: 118
Lid geworden op: 18 nov 2012, 14:26
Locatie: In de buurt
Contacteer:

Re: Het Candy White Projectuur

Bericht door Kevin »

H&M 235 schreef:He Kev,
Mooie foto's
Afbeelding
Dankje! :yes
VW T5 GP 2011 | Bearlocked | Chipped 175PK 400Nm | 8-9cm Schroefset | 20" Evolution - 275x35 Vredestein Ultrax VortiAfbeelding
Gebruikersavatar
Kevin
Berichten: 118
Lid geworden op: 18 nov 2012, 14:26
Locatie: In de buurt
Contacteer:

Re: Het Candy White Projectuur

Bericht door Kevin »

Hier nog een kort filmpje van het zicht op de spiegel LCD tijdens het rijden..

VW T5 GP 2011 | Bearlocked | Chipped 175PK 400Nm | 8-9cm Schroefset | 20" Evolution - 275x35 Vredestein Ultrax VortiAfbeelding
Rogier663
Berichten: 246
Lid geworden op: 02 dec 2007, 20:03

Re: Het Candy White Projectuur

Bericht door Rogier663 »

Hoi Kevin,

Duidelijk beeld hoor!!! Ziet er goed uit, maar ik zou hem voornamelijk gebruiken om in te parkeren (heb PDC maar beeld erbij is altijd duidelijker) of een aanhanger aan te haken. Misschien dat je dat ook nog eens zou willen filmen; achteruit inparkeren. (en je hebt er ook een voorop ook leuk te zien).

Verder bedankt voor je info met waar te koop!!!

Rogier
Gebruikersavatar
Peter 887
Berichten: 2455
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:58
Locatie: Westfriesland Tel.nr. 0631671329

Re: Het Candy White Projectuur

Bericht door Peter 887 »

Mooie bus, je hebt er een hoop werk van gemaakt, :jumpklap
en die ga ik zeker bewonderen met de nieuwjaarsmeeting.
T4 2.8 VR6 LWB
Het leven is een feest,maar je moet zelf de slingers ophangen.

El groeto uit Sjikago
Gebruikersavatar
Kevin
Berichten: 118
Lid geworden op: 18 nov 2012, 14:26
Locatie: In de buurt
Contacteer:

Re: Het Candy White Projectuur

Bericht door Kevin »

Peter 887 schreef:Mooie bus, je hebt er een hoop werk van gemaakt, :jumpklap
en die ga ik zeker bewonderen met de nieuwjaarsmeeting.
Dankje, elke keer weer een stukkie :lach
En tot ziens op de meeting :zwaai
VW T5 GP 2011 | Bearlocked | Chipped 175PK 400Nm | 8-9cm Schroefset | 20" Evolution - 275x35 Vredestein Ultrax VortiAfbeelding
Plaats reactie