Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Cruise control

vragen over de T5
Plaats reactie
Arnout
Berichten: 6
Lid geworden op: 25 jul 2008, 18:12

Cruise control

Bericht door Arnout »

Hallo,
Ik heb een probleem met mijn cruis control n.l. hij werkt niet altijd, dus bij de jaarlijkse beurt heb ik er naar laten kijken.
Helaas zonder resultaat althans ze belden mij met de opmerking dat dit toch wel een kostbaar kon worden. Ze moesten het dashboard loshalen en de hele kabel boom nalopen. Ik heb toen besloten om hier maar mee te wachten.
Heeft iemand dit probleem toevallig ook aan de hand gehad? Of mij misschien adviseren waar te zoeken?

Groet Arnout
Gebruikersavatar
Inbouwer
Berichten: 545
Lid geworden op: 03 nov 2008, 17:42
Locatie: Zoetermeer

Re: Cruise control

Bericht door Inbouwer »

Neem contact op met A.C. Parts in Schore.

Hij kan het zeker fixen.

Even Google.

Gr. Inbouwer
Laatst gewijzigd door Inbouwer op 22 apr 2012, 11:50, 1 keer totaal gewijzigd.
princenhage
Berichten: 13
Lid geworden op: 28 jan 2012, 21:20

Re: Cruise control

Bericht door princenhage »

Een kabelbreuk in richtingaanwijzer handel is vaak het probleem, zeker bij wat oudere T5.
Het is zelf goed te repareren kost ongeveer 1,5 uur afhankelijk van demontage stuur.
Gebruikersavatar
JanP
Berichten: 467
Lid geworden op: 19 jan 2012, 18:07
Locatie: ZW Drenthe

Re: Cruise control

Bericht door JanP »

De schakelaar van het rem- of koppeling pedaal kan "te strak" staan afgesteld.
(of het scharnier iets versleten, waardoor het pedaal steeds op de schakelaar drukt?)
Mijn T5 Caravelle is inmiddels ingeruild op een Passat.
pieters
Berichten: 290
Lid geworden op: 12 jun 2008, 19:26

Re: Cruise control

Bericht door pieters »

Wjwellers,

Ik weet bijna zeker dat ze bij volkswagen uit ervaring inmiddels weten waar de breuk zich in 80 % van de gevallen voordoet.
Maar of ze dat voor je willen fixen dat denk ik niet.
Onderhoud aan je auto levert het meeste op voor garages.

Een logisch gevolg is een nieuwe kabelboom en schakelaar een riant werkplaats tarief en klaar ben je.

Succes
Gebruikersavatar
Gerrit354
Berichten: 366
Lid geworden op: 10 mei 2009, 16:30

Re: Cruise control

Bericht door Gerrit354 »

princenhage schreef:Een kabelbreuk in richtingaanwijzer handel is vaak het probleem, zeker bij wat oudere T5.
Het is zelf goed te repareren kost ongeveer 1,5 uur afhankelijk van demontage stuur.
Oke, ik heb hetzelfde probleem. Duidelijk een kabelbreuk waar de kabel de behuizing van het stuur naar binnen gaat. Als je aan de kabel zit gaat de cruise control aan en uit. Ik heb de bovenkant van de behuizing gister al verwijderd, maar ik zie niet 1 2 3 hoe het probleem op te lossen is.
Gebruikersavatar
Gerrit354
Berichten: 366
Lid geworden op: 10 mei 2009, 16:30

Re: Cruise control

Bericht door Gerrit354 »

princenhage schreef:Een kabelbreuk in richtingaanwijzer handel is vaak het probleem, zeker bij wat oudere T5.
Het is zelf goed te repareren kost ongeveer 1,5 uur afhankelijk van demontage stuur.
Hoi Pricenhage, zou je kunnen uitleggen hoe je het kan repareren, ik krijg het stuurhuis van boven wel open maar alles zit dicht.
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: Cruise control

Bericht door Roger B. (11)61 »

accu loskoppelen
stuurkappen verwijderen
De airbag uit het stuur (van achteren bevestigd)
as en stuur tov elkaar merken
centrale moer paar slagen lossen
stuur van conische passing lossen (moer zit er nog op om te zorgen dat je het stuur niet tegen je harses trekt :knipoog )
moer verwijderen
stuur van as nemen (let op met draden airbag en stuurbediening (indien aanwezig)
spiraalcassette van stuurkolom verwijderen, zou geblokkeerd moeten zijn, bij twijfel effe fixeren met tape.
stuurkolomschakelaars zijn nu bereikbaar om gedemonteerd te worden.........

zoiets ongeveer gok ik.... :toppie
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Gebruikersavatar
klokker
Berichten: 51
Lid geworden op: 20 mei 2007, 19:56
Locatie: Vlissingen

Re: Cruise control

Bericht door klokker »

Bij mij deed de cruisecontrol het ook niet, bleek de koppelings schakelaar te zijn, contactje gebroken, fluitje van een cent deze te vervangen. :T54LIFE
Gebruikersavatar
klokker
Berichten: 51
Lid geworden op: 20 mei 2007, 19:56
Locatie: Vlissingen

Re: Cruise control

Bericht door klokker »

Ik had de schakelaar ( koppeling ) vervangen en helaas nog geen resultaat. deze was zeker kapot, echter na reparatie doet de CC het nog niet. Ook de schakelaar aan het stuur is goed.
Nog iemand ideen ?
edward.burggraeve
Berichten: 95
Lid geworden op: 05 jul 2007, 14:07
Locatie: Neeritter

Re: Cruise control

Bericht door edward.burggraeve »

Als je CC aanzet , krijg je dan wel een metertje de aangaat in je display , of heb je er al zo-een dat als je de CC activeert , dat dan pas t metertje in je display tezien is.
Je remlichtschakelaar kan ook defect zijn . echter krijg je dan meestal een motormanagementstoring.
:driveT5 :T54LIFE
Edward.Burggraeve
Georgsdorf/DE
0031.6.23357766
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33767
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Cruise control

Bericht door Multivan Generation »

klokker schreef:Ik had de schakelaar ( koppeling ) vervangen en helaas nog geen resultaat. deze was zeker kapot, echter na reparatie doet de CC het nog niet. Ook de schakelaar aan het stuur is goed.
Nog iemand ideen ?
Ik wil hem wel voor je uitlezen hoor..
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Plaats reactie