Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Wieldoppen gejat!

vragen over de T5
Marten Hoffmann
Berichten: 60
Lid geworden op: 27 jul 2007, 08:41
Locatie: Amerongen
Contacteer:

Re: Wieldoppen gejat!

Bericht door Marten Hoffmann »

Pascal-141 schreef:100eur voor plastieke wieldoppen ? pfff , da's duuuuuur ... Had je nog iets meer gegeven , dan had je al alu velgen ! :lach
Ach, het kan ook voor 30 Euro maar dan heb je wel erg goedkope dingen. Overigens heb ik over alu niet eens nagedacht maar dan had er wel meer dan "iets meer" bij gemoeten. En dan nog bandjes omzetten, nee laat mij maar lekker met doppen rijden.
Met vriendelijke groet,
Marten | T5 2008 130 pk enkele cabine | www.tandemclub.nl
Gebruikersavatar
ktmkrik
Berichten: 1063
Lid geworden op: 21 jan 2012, 14:02

Re: Wieldoppen gejat!

Bericht door ktmkrik »

Pascal-141 schreef:100eur voor plastieke wieldoppen ? pfff , da's duuuuuur ... Had je nog iets meer gegeven , dan had je al alu velgen ! :lach
Dan vraag ik me nu af wat een set in Belgie bij de VW dealer dan kost?
Van die goedkope aftermarket setjes wil je toch niet op je bus hebben neem ik aan, 1x aanraken en de stukken vliegen er vaak uit.
Voor de winter heb ik een gebruikt setje van een VW Touareg gekocht voor 200, laten stralen en poedercoaten met een dikke laag blanke lak als afwerking.
Was ik voor een mooi zacht prijsje klaar, de banden dan niet meegerekend want die heb je toch nodig.
De vraag is een winterband nodig dat moet iedereen voor zichzelf uitmaken, ik wil in ieder geval niet meer zonder.
Gebruikersavatar
Pascal-141
Berichten: 10817
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel

Re: Wieldoppen gejat!

Bericht door Pascal-141 »

ktmkrik schreef:
Pascal-141 schreef:100eur voor plastieke wieldoppen ? pfff , da's duuuuuur ... Had je nog iets meer gegeven , dan had je al alu velgen ! :lach
Dan vraag ik me nu af wat een set in Belgie bij de VW dealer dan kost?
Van die goedkope aftermarket setjes wil je toch niet op je bus hebben neem ik aan, 1x aanraken en de stukken vliegen er vaak uit.
Voor de winter heb ik een gebruikt setje van een VW Touareg gekocht voor 200, laten stralen en poedercoaten met een dikke laag blanke lak als afwerking.
Was ik voor een mooi zacht prijsje klaar, de banden dan niet meegerekend want die heb je toch nodig.
De vraag is een winterband nodig dat moet iedereen voor zichzelf uitmaken, ik wil in ieder geval niet meer zonder.
Geen idee wat die wieldoppen hier kosten, ik vermoed dat vw dealers hier hun prijs wel ongeveer hetzelfde zal zijn. Maar wat ik bedoelde was: 100eur voor plastiek (en naar mijn mening ziet het er dan niet uit ook,maar dat maakt ieder voor zichzelf uit)
Met wat geluk vind je voor bvb 200eur een setje tweedehands alu... Dan weet ik wel wat te kiezen :knipoog
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33714
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Wieldoppen gejat!

Bericht door Multivan Generation »

ik heb vorige week een setje audi velgen opgehaald,
17 inch en was 202 euro voor 4 stuks kwijt (loadindex 700 kg).
Dit even ter indicatie..
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
vaniac
Berichten: 1202
Lid geworden op: 13 jan 2007, 20:33

Re: Wieldoppen gejat!

Bericht door vaniac »

Multivan Generation schreef:ik heb vorige week een setje audi velgen opgehaald,
17 inch en was 202 euro voor 4 stuks kwijt (loadindex 700 kg).
Dit even ter indicatie..
Met 700 kg zit je onder de minimale belastbaarheid van de velg. Bij een totaalgewicht van 2800 kg ist de maximale aslast 1575 kg, de wiellast is dan 787,5 kg. Dit is dan tevens de minimale belasting die de velg c.q. de band moet aankunnen..... :ie :ie :ie :ie :ie :ie :ie :ie :politie :politie :politie :politie :politie
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33714
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Wieldoppen gejat!

Bericht door Multivan Generation »

vaniac schreef:
Multivan Generation schreef:ik heb vorige week een setje audi velgen opgehaald,
17 inch en was 202 euro voor 4 stuks kwijt (loadindex 700 kg).
Dit even ter indicatie..
Met 700 kg zit je onder de minimale belastbaarheid van de velg. Bij een totaalgewicht van 2800 kg ist de maximale aslast 1575 kg, de wiellast is dan 787,5 kg. Dit is dan tevens de minimale belasting die de velg c.q. de band moet aankunnen..... :ie :ie :ie :ie :ie :ie :ie :ie :politie :politie :politie :politie :politie
Mijn maximale MTM is 2560 kg :zwaai

Enne het zijn gesmede velgen en die zouden nog sterker moeten zijn...als gegoten..

Het was puur als voorbeeld vermeld..
Aslast1 is 1360 kg
Aslast2 is 1330 kg..
Verder nog vragen?
Laatst gewijzigd door Multivan Generation op 02 jan 2013, 19:41, 1 keer totaal gewijzigd.
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Harry 341
Berichten: 10037
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:52
Locatie: Velserbroek

Re: Wieldoppen gejat!

Bericht door Harry 341 »

Eh ja...één vraag...waarom over T4 velgen leuteren als de vraag/topic over een T5 gaat??
Blijf in je eigen forum.... :yes
:knipoog :bifun :knipoog
Old busses never die...they just fade away.....something red..something blue...something gold and something new.
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33714
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Wieldoppen gejat!

Bericht door Multivan Generation »

en jij dan? :bifun
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
Pascal-141
Berichten: 10817
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel

Re: Wieldoppen gejat!

Bericht door Pascal-141 »

Multivan Generation schreef:ik heb vorige week een setje audi velgen opgehaald,
17 inch en was 202 euro voor 4 stuks kwijt (loadindex 700 kg).
Dit even ter indicatie..
Kijk , dat bedoel ik : 200eur voor knappe alu velgen , of 100 eur voor plastiek ...
:knipoog
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Harry 341
Berichten: 10037
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:52
Locatie: Velserbroek

Re: Wieldoppen gejat!

Bericht door Harry 341 »

Multivan Generation schreef:en jij dan? :bifun
:toppie :jump
Old busses never die...they just fade away.....something red..something blue...something gold and something new.
Plaats reactie