Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Update van mijn wijzigingen aan de t5

Ben je bezig met een leuk of ingrijpend project aan je bus. Plaats deze dan hier
Plaats reactie
gerbenh
Berichten: 11
Lid geworden op: 20 jun 2011, 22:32
Locatie: oldebroek

Update van mijn wijzigingen aan de t5

Bericht door gerbenh »

Hallo allemaal,
ik heb de laatste tijd redelijk veel aan mijn t5 veranderd.
Het eerste wat ik gedaan heb is de dakdrager verwijderd en de ramen achter geblindeerd.
Daarna heb ik de voor en achterbumper laten spuiten in de zelfde kleur, deze zijn eerst in een primer gezet om een goede hechting te krijgen zodat je het niet gelijk de eerste keer met een hogedruk reiniger eraf blaast.
Verder zijn er sportvelgen opgezet, (2e hands maar wel netjes) en heb ik de bus gepoetst.
Nu ben ik er digitenne aan het inbouwen met een 38cm klapscherm aan het plafond van de bus.
Ook heb ik er een nieuwe pioneer 7200 sd radio met sub en 2 nieuwe speakers van 350 watt ingebouwd.
Ik zal nu even wat foto's erbij zetten als het lukt van hoe de bus eerst was en nu er bij staat.
Ik sta open voor tips van jullie...
Mvg Gerben
Bijlagen
Afb0044.jpg
Hoe de bus bij aankoop er uit zag
Hoe de bus bij aankoop er uit zag
Voorbumper gespoten
Voorbumper gespoten
gerbenh
Berichten: 11
Lid geworden op: 20 jun 2011, 22:32
Locatie: oldebroek

Re: Update van mijn wijzigingen aan de t5

Bericht door gerbenh »

Hierbij nog wat foto's
Bijlagen
Afb0043.jpg
zijkant t5
(25.05 KiB) 2625 keer gedownload
Afb0183.jpg
Velgen onder gezet
(33.72 KiB) 2625 keer gedownload
Kermisexploitant
Berichten: 68
Lid geworden op: 25 feb 2012, 22:38
Locatie: Den Haag / Rest van Nederland

Re: Update van mijn wijzigingen aan de t5

Bericht door Kermisexploitant »

Haha ik heb precies de zelfde bus laat dit voorjaar ook de bumpers spuiten en ben nog opzoek naar glasslook panelen en zwarte velgen ..

Kenteken is btw ook bijna t zelfde haha iig de middelste letters
http://www.janvermolen.nl" onclick="window.open(this.href);return false; Mijn zaak.
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33714
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Update van mijn wijzigingen aan de t5

Bericht door Multivan Generation »

Kermisexploitant schreef:Haha ik heb precies de zelfde bus laat dit voorjaar ook de bumpers spuiten en ben nog opzoek naar glasslook panelen en zwarte velgen ..

Kenteken is btw ook bijna t zelfde haha iig de middelste letters
Als ik jouw was, dan zou ik er echt glas tegenaan zetten.
Veel beter, en overeenstemmend qua glas en eigenschappen t.o.v. de ruit van de DC.
Dat glaslook ziet er niet echt fatsoenlijk uit, en gaat er dof uitzien.
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
Adrie 260
Berichten: 784
Lid geworden op: 12 jan 2007, 19:43
Locatie: Sommelsdijk G.O.

Re: Update van mijn wijzigingen aan de t5

Bericht door Adrie 260 »

Draai dat niet echt maar om, het zier er echt niet uit, en laat je niets wijs maken over roestvast stalen platen, want daar zijn ze dus ook niet van gemaakt, is volgens mij gewoon aluminium op een kunststof plaat gelijmd. En ik kan het weten, de randen beginnen al te bobbelen, uiteraard buiten de garantieperiode.
De groewten uut Sommersdiek
Kermisexploitant
Berichten: 68
Lid geworden op: 25 feb 2012, 22:38
Locatie: Den Haag / Rest van Nederland

Re: Update van mijn wijzigingen aan de t5

Bericht door Kermisexploitant »

Nee uiteraard gewoon glas .. Waar kan het het goedkoopst omg den haag??
http://www.janvermolen.nl" onclick="window.open(this.href);return false; Mijn zaak.
Gebruikersavatar
erkan
Berichten: 83
Lid geworden op: 17 sep 2012, 14:28
Locatie: Arnhem

Re: Update van mijn wijzigingen aan de t5

Bericht door erkan »

haal het gewoon gewoon bij de dealer (orginele wit glas)
en spuit hem zwart aan de binnen kant heb dit gedaan en de nieuwe eigenaar rijd er mee rond zonder problemen ik heb er 2,5 jaar zo ingereden dat is het goedkoopste en ziet er ook goed uit want er 400 euro voor geven is ook jammer terwijl het op het zelfde neer komt hier een foto van mijn ex bus
succes
Bijlagen
513_428221450559406_2011085405_n.jpg
Gebruikersavatar
Kevin
Berichten: 118
Lid geworden op: 18 nov 2012, 14:26
Locatie: In de buurt
Contacteer:

Re: Update van mijn wijzigingen aan de t5

Bericht door Kevin »

Echt glas is zeker een aanrader!

Maar let goed op, ik kreeg ruiten mee waarin een hele vreemde weerspiegeling zat (lachspiegel).
Nu is gehard glas nooit helemaal recht, maar ik heb 2 ruiten laten vervangen.
Aan 1 kant was het bobbelig, en andere kant niet. En 1 ruit was kleiner dan de ander.
Ik heb in totaal 4 ruiten laten zetten.
Alle ruiten zijn nu origineel VW glas met pikzwarte folie. De overgang, zwarte rand / folie is niet te zien.
VW T5 GP 2011 | Bearlocked | Chipped 175PK 400Nm | 8-9cm Schroefset | 20" Evolution - 275x35 Vredestein Ultrax VortiAfbeelding
Harry Janssen
Berichten: 35
Lid geworden op: 22 dec 2012, 15:52

Re: Update van mijn wijzigingen aan de t5

Bericht door Harry Janssen »

Kevin schreef:Echt glas is zeker een aanrader!

Maar let goed op, ik kreeg ruiten mee waarin een hele vreemde weerspiegeling zat (lachspiegel).
Nu is gehard glas nooit helemaal recht, maar ik heb 2 ruiten laten vervangen.
Aan 1 kant was het bobbelig, en andere kant niet. En 1 ruit was kleiner dan de ander.
Ik heb in totaal 4 ruiten laten zetten.
Alle ruiten zijn nu origineel VW glas met pikzwarte folie. De overgang, zwarte rand / folie is niet te zien.

Mag je de ruiten voor de b stijl zo donker maken ik heb ze 35% donkerder gemaakt
Gebruikersavatar
Kevin
Berichten: 118
Lid geworden op: 18 nov 2012, 14:26
Locatie: In de buurt
Contacteer:

Re: Update van mijn wijzigingen aan de t5

Bericht door Kevin »

Ja in wezen wel, maar ik heb een besloten bestel. :knipoog Dus bij mij zit er ook nog blik achter.
Maar al verf je ze zwart zou het nog mogen.
Maar 35% is meer dan zat na de B stijl, spreek ik uit ervaring.
Je kan ook 5% (mag dus ook) maar dan zie je in het donker geen fietsers meer en zo.

Vroeger reed ik met 35% na de A stijl, 5% na de B stijl, 5% na de C stijl en 3% op de achterruit.
Staat wel supergaaf, je kan echt niet naar binnenkijken. (maar `s avonds slecht naar buiten)
Het zicht in de spiegels is in het donker slecht met 35%. Maar als het nog mocht zou ik het zo weer doen.
Met raampje open parkeren enzo :bonk
VW T5 GP 2011 | Bearlocked | Chipped 175PK 400Nm | 8-9cm Schroefset | 20" Evolution - 275x35 Vredestein Ultrax VortiAfbeelding
Plaats reactie