Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

wachttijd nieuwe T5 gp 180 dsg

vragen over de T5
alfagek
Berichten: 541
Lid geworden op: 25 okt 2008, 17:42
Locatie: Utrecht
Contacteer:

wachttijd nieuwe T5 gp 180 dsg

Bericht door alfagek »

Ben vandaag naar mijn dealer geweest, nieuwe T5 Gp 180 met dsg bak duurd 7 tot 8 maanden voordat hij word afgeleverd.

Alle T5 met dsg bakken duren zolang, ze hadden de vraag naar dsg bakken niet zo hoog verwacht in duitsland.

Kon het maar sneller, wil eigenlijk niet zolang wachten.

Gr, Bob.
T6 - 204 DSG LWB Indium grey metallic met 20"
vaniac
Berichten: 1202
Lid geworden op: 13 jan 2007, 20:33

Re: wachttijd nieuwe T5 gp 180 dsg

Bericht door vaniac »

Ik heb ook 7 maanden moeten wachten. Dat viel vooral de laatste 4 maanden erg tegen :ie :ie :ie :ie
Maar het moment dat je voor het eerst wegrijdt met de DSG is onbeschrijflijk :klappen :klappen :klappen :klappen en dan vergeet je de lange wachttijd snel :zwaai :zwaai :zwaai :zwaai
Gebruikersavatar
Gerrit354
Berichten: 366
Lid geworden op: 10 mei 2009, 16:30

Re: wachttijd nieuwe T5 gp 180 dsg

Bericht door Gerrit354 »

Heb je al besteld?
alfagek
Berichten: 541
Lid geworden op: 25 okt 2008, 17:42
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: wachttijd nieuwe T5 gp 180 dsg

Bericht door alfagek »

Gerrit354 schreef:Heb je al besteld?
Hoedat zo ?

Ga donderdag een proefrit maken in de 180 pk dsg.

Daarna onderhandelen over teruggaaf mijn bus.

En over de maanden dat mijn bus dan 4jaar oud is en ik geen recht meer heb op verlengde garantie ( moet dealer die maanden dan maar voor eigen rekening nemen willen ze een bus verkopen.)

Zal overgens ook elders een offerte laten maken, heb ik 4 jaar geleden ook gedaan, toen kon ik ook niet eens worden met huidige dealer.
T6 - 204 DSG LWB Indium grey metallic met 20"
Gebruikersavatar
Inbouwer
Berichten: 545
Lid geworden op: 03 nov 2008, 17:42
Locatie: Zoetermeer

Re: wachttijd nieuwe T5 gp 180 dsg

Bericht door Inbouwer »

geloof mij, echt het wachten waard!!!!

heb 3 mooie kids en dat duurde ook 9 maanden per stuk. :nuts
alfagek
Berichten: 541
Lid geworden op: 25 okt 2008, 17:42
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: wachttijd nieuwe T5 gp 180 dsg

Bericht door alfagek »

Inbouwer schreef:geloof mij, echt het wachten waard!!!!

heb 3 mooie kids en dat duurde ook 9 maanden per stuk. :nuts
Had je die ook "besteld dan" :lach
T6 - 204 DSG LWB Indium grey metallic met 20"
martijndtc
Berichten: 2
Lid geworden op: 24 dec 2012, 18:18

Re: wachttijd nieuwe T5 gp 180 dsg

Bericht door martijndtc »

heb ook 8 maanden moeten wachten maar ben van de week eindelijk de showroom uitgereden met een nieuwe dsg automaat 140 pk t5. altijd een handschakel gehad maar na de eerste 20 kmin een automaat wist ik het zeker der komt nooit meer iets anders wat loopt zon dsg mooi en het vermogen is ook prima van zon 140 pk ook met aanhanger erachter met zand. veel s6 ermee
Harry Janssen
Berichten: 35
Lid geworden op: 22 dec 2012, 15:52

Re: wachttijd nieuwe T5 gp 180 dsg

Bericht door Harry Janssen »

Ik heb nu 9 maande gewacht en dinsdag is het zo ver :gekte
Chrisvv
Berichten: 50
Lid geworden op: 13 feb 2012, 19:16

Re: wachttijd nieuwe T5 gp 180 dsg

Bericht door Chrisvv »

Proficiat met je keuze. 1 tip: als je gaat proefrijden, let dan even op het oppakken na het opschakelen. De meeste 180pk versies hebben een dip met schakelen. Een troost: JD kan het oplossen. Succes, Chris.
Harry Janssen
Berichten: 35
Lid geworden op: 22 dec 2012, 15:52

Re: wachttijd nieuwe T5 gp 180 dsg

Bericht door Harry Janssen »

Chrisvv schreef:Proficiat met je keuze. 1 tip: als je gaat proefrijden, let dan even op het oppakken na het opschakelen. De meeste 180pk versies hebben een dip met schakelen. Een troost: JD kan het oplossen. Succes, Chris.
Hoezo een dip .?
Chrisvv
Berichten: 50
Lid geworden op: 13 feb 2012, 19:16

Re: wachttijd nieuwe T5 gp 180 dsg

Bericht door Chrisvv »

Bij de meeste 180 pk versies is een dood punt na het overschakelen. Dit lijkt erop dat de turbodruk dan wegvalt. Ik hen een handgeschakelde die er veel last van had. Ik weet niet hoe een dsg bak daar mee omgaat, maar daar schijnt het probleem ook te zijn. Ik vindt dat behoorlijk irritant. Misschien dat VW dat probleem nu opgelost heeft.
vaniac
Berichten: 1202
Lid geworden op: 13 jan 2007, 20:33

Re: wachttijd nieuwe T5 gp 180 dsg

Bericht door vaniac »

Chrisvv schreef:Bij de meeste 180 pk versies is een dood punt na het overschakelen. Dit lijkt erop dat de turbodruk dan wegvalt. Ik hen een handgeschakelde die er veel last van had. Ik weet niet hoe een dsg bak daar mee omgaat, maar daar schijnt het probleem ook te zijn. Ik vindt dat behoorlijk irritant. Misschien dat VW dat probleem nu opgelost heeft.
Het schijnt dat dit probleem vanaf bouwjaar 2012 is opgelost. De DSG-bak strijkt de vermogenskarakteristiek glad, waardoor de BiTDI beter tot zijn recht komt.
Chrisvv
Berichten: 50
Lid geworden op: 13 feb 2012, 19:16

Re: wachttijd nieuwe T5 gp 180 dsg

Bericht door Chrisvv »

vaniac schreef:
Chrisvv schreef:Bij de meeste 180 pk versies is een dood punt na het overschakelen. Dit lijkt erop dat de turbodruk dan wegvalt. Ik hen een handgeschakelde die er veel last van had. Ik weet niet hoe een dsg bak daar mee omgaat, maar daar schijnt het probleem ook te zijn. Ik vindt dat behoorlijk irritant. Misschien dat VW dat probleem nu opgelost heeft.
Het schijnt dat dit probleem vanaf bouwjaar 2012 is opgelost. De DSG-bak strijkt de vermogenskarakteristiek glad, waardoor de BiTDI beter tot zijn recht komt.
Mijn bitu is van juli 2012 en daar zat het nog behoorlijk in. Vandaag mijn bus bij JD opgehaald en bij die van mij is het compleet weg. Dit rijd super. De bitu pakt nu gelijk op na het opschakelen. Gr. Chris.
Bart(2)
Berichten: 38
Lid geworden op: 25 dec 2008, 14:36

Re: wachttijd nieuwe T5 gp 180 dsg

Bericht door Bart(2) »

Goede morgen,
Ik heb 19-11-2012 een Multivan Life besteld, met de nieuwe 180 pk BlueMotionTech. en DSG
productie WK 3 rijden in WK 6, volgens de dealer.
Geeft mij de indruk dat het een stuk rustiger is in de fabrieken van VW.
(ben erg benieuwd hoe dit rijd) nu 140 pk handbak
gr Bart
Plaats reactie