Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Multifunctioneel stuur achteraf plaatsen

vragen over de T5
Plaats reactie
bobkim
Berichten: 28
Lid geworden op: 05 jan 2013, 16:58

Multifunctioneel stuur achteraf plaatsen

Bericht door bobkim »

Hallo mede forumleden,

Ik ben Bob en sinds kort in het bezit van een T5 GP uit 2011. Het is een 102 Pk ABT getuned naar 130 pk. Nu wil ik mijn gewoon stuur vervangen door een multifunctioneel stuur. Kan iemand mij vertellen of dit mogelijk is zonder al te veel aanpassingen. Werken de knoppen op het stuur dan ook meteen of moet ik weer naar de dealer. En waar kan ik het beste zo'n stuur vinden.

Ik heb al veel zitten lezen maar ben nog niet door alle pagina's heen. Wel super leerzaam voor iedereen zo'n forum. Ben ook lid van een caravanforum en ook daar al veel geleerd en anderen wat geleerd.

Groet Bob
ronald tdi
Berichten: 1611
Lid geworden op: 04 nov 2012, 20:22

Re: Multifunctioneel stuur achteraf plaatsen

Bericht door ronald tdi »

Het lid met de naam inbouwer heeft ook alles verranderd waar het maar kan.
Lees zijn topic maar eens

Pimpen T5naar.......
Laatst gewijzigd door ronald tdi op 06 jan 2013, 20:08, 1 keer totaal gewijzigd.
bobkim
Berichten: 28
Lid geworden op: 05 jan 2013, 16:58

Re: Multifunctioneel stuur achteraf plaatsen

Bericht door bobkim »

Dat project heb ik wel 2 keer gelezen. Echt om van te dromen zo'n bus maar is voor mij niet weggelegd(financieel gezien dan). Hij heeft het vervangen en werkend gekregen maar staat verder niet in hoe en daar ben ik nieuwsgierig naar.Hoe krijg ik het oude stuur eraf en wat kom ik dan nog allemaal tegen. Alle tips zijn welkom.
Djowie
Berichten: 4
Lid geworden op: 02 mar 2013, 21:14

Re: Multifunctioneel stuur achteraf plaatsen

Bericht door Djowie »

beste bob

heb je ondertussen je stuur vervangen?
ik zou ook het stuur van mijn T5 (2004) willen vervangen en kan best wat hulp en tips gebruiken.

bedankt, groeten, joe
Gebruikersavatar
Jeroen T5 204
Berichten: 3455
Lid geworden op: 13 jan 2007, 20:50
Locatie: Vroomshoop (VCDS)
Contacteer:

Re: Multifunctioneel stuur achteraf plaatsen

Bericht door Jeroen T5 204 »

De knoppen die op het stuur zitten werken normaal gesproken alleen met een fabrieksradio.

Er zijn wel adapter kabels te koop zodat je hem kan aansluiten op bijvoorbeeld een Kenwood of Pioneer radio.

Ook een andere airbag is noodzaak als je een ander stuur koopt. Worden niet altijd met airbag geleverd voor zover ik weet.

En er moeten nog wat dingen aangepast worden meende ik doormiddel van een laptop met Vagcom (VCDS) of bij de dealer laten doen.
VW Transporter T5 2.5 TDI 130pk -JD Stage 1 @ 191pk 438 nm
-Simons rvs uitlaatsysteem, K&N filter
-BearLock, Opti-Coat Pro
-20" MTM Bimoto, Michelin PSS, Bilstein B14, H&R Stabi
Plaats reactie