Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

achterste motor/kantel steun

vragen over de T5
Plaats reactie
sep
Berichten: 452
Lid geworden op: 13 jan 2007, 17:24
Locatie: HOOGEZAND
Contacteer:

achterste motor/kantel steun

Bericht door sep »

Ik heb het sterke vermoeden dat mijn achterste motorsteun wellicht aan vervanging toe is ...ik had het plan om deze morgen eens te demonteren ,....vraag is alleen hoe kun je dit testen ,dan wel vastellen ( uiteraard als het rubber helemaal gescheurd is dan is het wel duidelijk )...tijdens het stationair lopen zie je dat er redelijk wat beweging in de achterste steun zit,en de steunen aan de zijkant bewegen nauwelijks ...mischien dat dit normaal is ?
Wellicht dat iemand met kennis van zaken hier wat meer over kan vertellen .

Mvg

Sepster
Gebruikersavatar
Pim 328
Berichten: 983
Lid geworden op: 13 jan 2007, 11:01
Locatie: Midden-Limburg

Re: achterste motor/kantel steun

Bericht door Pim 328 »

Haal de voorste motorsteun maar los en er tussen uit. Als je de motor dan flink kunt bewegen is de achterste kapot.

Deze willen nog weleens kapot gaan en de voorste trouwens ook. Voorste scheurt in achterste liggen inwendig helemaal los.
Pim 328 --> Ex Multivan '02 TDI nu 190 pk en 410 Nm
Nu Passat cc 2.0 tdi 170pk Highline Full options
sep
Berichten: 452
Lid geworden op: 13 jan 2007, 17:24
Locatie: HOOGEZAND
Contacteer:

Re: achterste motor/kantel steun

Bericht door sep »

Bedankt voor de tips Pim ! ,ik heb zojuist de achterste motorsteun (die in de buurt zit van de uitlaat ) er even onder weg gehad ,maar ik kon er zo op het oog en gevoel niets aan zien of bemerken ...op het moment dat ik druk uitoefen op de "bus "in het midden dan voel ik dat hij gewoon terug veert door het rubber ...
Ik denk dat ik ze mischien beter allemaal kan vervangen ....het spul zit er al 8 jaar onder ..dus wellicht aan vervanging toe ....
Mvg Sep
Gebruikersavatar
sjaak
Berichten: 1662
Lid geworden op: 13 jan 2007, 19:25
Locatie: Alblasserdam

Re: achterste motor/kantel steun

Bericht door sjaak »

:zwaai Hallo Sep,mag ik vragen wat uw klachten zijn??Die van ons schudt af en toe ook bij wegrijden vanuit stilstand,lijkt vooral als hij koud is of wat langer heeft stilgestaan.Tis een 130pk van 2004 en hij heeft inmiddels 185000km gelopen. :muur Zat ook te denken aan een of meer ophangrubbers of steunen??? :wjw :ikrij
sep
Berichten: 452
Lid geworden op: 13 jan 2007, 17:24
Locatie: HOOGEZAND
Contacteer:

Re: achterste motor/kantel steun

Bericht door sep »

Dag Sjaak,..ik heb sinds een paar maand last van een licht rammelend geluid wat aan de voorkant van de bus weg lijkt te komen ...ik hoor het op een matig wegdek ..of met een drempel ...gewoon als ik recht uit rij.
Ik heb de hele wielophanging al grondig bekeken en gevoeld of er ergens speling op zit..maar alles lijkt goed zo op het eerste gezicht ...vandaar dat ik nu een beetje de motorsteunen verdenk ...ik hoop dat dat het is ...want ik iriteer me mateloos aan het rabbeltje :gif

Mvg Sep
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33763
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: achterste motor/kantel steun

Bericht door Multivan Generation »

Dag Sjaak,..ik heb sinds een paar maand last van een licht rammelend geluid wat aan de voorkant van de bus weg lijkt te komen ...ik hoor het op een matig wegdek ..of met een drempel ...gewoon als ik recht uit rij.
Ik heb de hele wielophanging al grondig bekeken en gevoeld of er ergens speling op zit..maar alles lijkt goed zo op het eerste gezicht ...vandaar dat ik nu een beetje de motorsteunen verdenk ...ik hoop dat dat het is ...want ik iriteer me mateloos aan het rabbeltje :gif
Haal je roetfilter er maar eens vanonder..
En kijk of daar wat materiaal van binnen los zit..
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
sep
Berichten: 452
Lid geworden op: 13 jan 2007, 17:24
Locatie: HOOGEZAND
Contacteer:

Re: achterste motor/kantel steun

Bericht door sep »

Die van mij is een 174 pk uit 2004...is die uitgerust met een roetfilter dan ?...ik meen dat die pas rond 2006 af fabriek werden geplaatst...maar dat weet ik niet 100 % zeker :ikrij
sep
Berichten: 452
Lid geworden op: 13 jan 2007, 17:24
Locatie: HOOGEZAND
Contacteer:

Re: achterste motor/kantel steun

Bericht door sep »

Ik was nog wel van plan om de voorste motorsteun eens goed te bekijken ...gevoelsmatig komt het geluid van voren weg...
Ik kom er nog wel achter ...op de duur :knipoog .. Ik zal zowiezo nog melden wat het euvel dan was..mischien dat anderen er weer mee geholpen zijn .

Mvg Sep
sep
Berichten: 452
Lid geworden op: 13 jan 2007, 17:24
Locatie: HOOGEZAND
Contacteer:

Re: achterste motor/kantel steun

Bericht door sep »

Nou ik heb het probleem gevonden,....het rubber van de voorste motorsteun was ingescheurd....zo op het oog nauwelijks te zien ,maar toen ik hem er onder weg had kwam het gebrek aan het licht ,....althans ik vermoed dat de motorsteun de dader was...want ik heb tevens de voorste stabilisatie stang vervangen voor een dikkere en ook de rubbers plus beugels ,en de koppelstangen ....ik kon niks geks zien aan de rubbers van de stabilisatie stang of aan de oude koppelstangen ...maar uit voorzorg toch maar verwisseld ...en gelukkig geen gebonk meer ,en door het wisselen van de stabi voelt de bus in bochten ook stukken beter aan . :yes
Plaats reactie