Allen bedankt voor alle info
want ik heb het zelfde euvel met mijn t4
eenmaal warm is het hakkelen bij wegrijden in 1e versnelling over.
Zelf nooit kunnen bedenken dat een motorsteun weleens het probleem kan zijn.
(mijn bus lekt trouwens geen olie. en de koppeling is alweer 45.000km geleden vervangen)
Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
oliekering lek-hakkelende koppeling
Re: oliekering lek-hakkelende koppeling
T4 2.5 TDI AJT zelfbouw camper -> verkocht
T5 GP 140pk
T5 GP 140pk
Re: oliekering lek-hakkelende koppeling
hoi is dat bij meerdere auto`s zo ?Pascal-141 schreef:Het schokkend vertrekken bij KOUDE motor heeft wel vaker als MOGELIJKE oorzaak een defecte motorsteun , te verstaan de hydrolagers . Deze zijn gevuld met een soort van gel . Bij koude motor , staat ook deze gel koud , en het is dan dat je dat schokkerig gevoel kan hebben. Eens je wat gereden hebt , en alles wat warmer word , word ook de gel in de steun warmer en gaat het schokkerig gevoel eruit.Endebendebus schreef:Pascal-141 schreef:Het stotterend vertrekken bij koude motor , en niet meer bij warme motor , heeft meestal als oorzaak een kapotte motorsteun .
Hoi Pascal van welke steun dan. De hydrolagers of de pendelsteun? Ik dacht dat dat euvel werd veroorzaakt door het glazig worden van de koppelingplaten. Ik heb iemand op het forum eens een oplossing aan zien dragen; iets met 80 km/u laten slippen en zo weer opruwen. Ik dacht dat de oorzaak vooral was het te "netjes" rijden om zg de koppeling te sparen. Maar ik kan het mis hebben natuurlijk.
Thomas
Ik zeg niet dat dit altijd DE oorzaak is, maar ik heb het al meermaals meegemaakt dat dit de oorzaak was. Motorsteun vervangen, en schokkend vertrekken was weg.
Een andere mogelijke oorzaak is een vettige koppelingsplaat.
heb een ford escort automaat die het zelfde euvel vertoont
gr.ruud
Re: oliekering lek-hakkelende koppeling
Hoi allemaal , ik heb hetzelfde probleem , schokkend vertrekken met kiude motor .
Bij mij is dit begonnen toen mijn koppelingspompje , de keerring van het pompje kapot was , remolie liep dus naar mijn koppeling . Koppelingspompje is ondertussen vervangen , maar stotteren met koude motor blijft !
Bij mij is dit begonnen toen mijn koppelingspompje , de keerring van het pompje kapot was , remolie liep dus naar mijn koppeling . Koppelingspompje is ondertussen vervangen , maar stotteren met koude motor blijft !