Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

"Follow me home" verlichting

vragen over de T5
Rogier663
Berichten: 246
Lid geworden op: 02 dec 2007, 20:03

Re: "Follow me home" verlichting

Bericht door Rogier663 »

Oviivo schreef:ik zou hem met Xenon gewoon aan je mistlampen koppelen, dan hoeven je koplampen niet op te starten en heb je geen extra kabel nodig :toppie

Ik vindt dit ook wel interessant, ik heb mijn mistlampen al als daglicht geschakeld via de lichtschakelaar (zit standaard uitgang op), maar comming/leaving home is leuk voor erbij. Ben benieuwd waar die draad zit van de CV :nuts
Oviivo, Wat voor licht schakelaar heb jij dan dat dat er standaard opzit?? Lijkt mij ook wel wat om DRL via mistlampen te schakelen. Moet je je lichtschakelaar in bepaalde stand zetten of gaan ze gewoon branden als je contact aan zet en weer uit als je je verlichting aanzet??

Kan je vertellen hoe je dat gedaan hebt? Dan branden de mistlampen voor ook eens :nuts

Rogier
williamV
Berichten: 49
Lid geworden op: 04 mei 2011, 17:40
Locatie: Velddriel

Re: "Follow me home" verlichting

Bericht door williamV »

Nee je kunt ook vooruit betalen dan moet je vorkasse kiezen....
mk1cabrioparts
Berichten: 57
Lid geworden op: 20 feb 2012, 22:26

Re: "Follow me home" verlichting

Bericht door mk1cabrioparts »

Thanks, ga ik bestellen
Gebruikersavatar
Oviivo
Berichten: 2365
Lid geworden op: 15 aug 2012, 14:43

Re: "Follow me home" verlichting

Bericht door Oviivo »

Rogier663 schreef:
Oviivo schreef:ik zou hem met Xenon gewoon aan je mistlampen koppelen, dan hoeven je koplampen niet op te starten en heb je geen extra kabel nodig :toppie

Ik vindt dit ook wel interessant, ik heb mijn mistlampen al als daglicht geschakeld via de lichtschakelaar (zit standaard uitgang op), maar comming/leaving home is leuk voor erbij. Ben benieuwd waar die draad zit van de CV :nuts
Oviivo, Wat voor licht schakelaar heb jij dan dat dat er standaard opzit?? Lijkt mij ook wel wat om DRL via mistlampen te schakelen. Moet je je lichtschakelaar in bepaalde stand zetten of gaan ze gewoon branden als je contact aan zet en weer uit als je je verlichting aanzet??

Kan je vertellen hoe je dat gedaan hebt? Dan branden de mistlampen voor ook eens :nuts

Rogier
Ik heb het idee van http://www.jewuwa.de/T5/T5_Doku/Projekt ... rlicht.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;. Ik heb de draad van de mistlampen aan de TFL draad aangesloten. Die laatste draad heb ik dus eerst aan het lege contact in de schakelaar gehangen. Verder heb ik LED mistlampen.

Succes :yes
VW T5 California Black Edition TDI > Individual Project topic
als ebay het niet heeft, vergeet het dan maar
williamV
Berichten: 49
Lid geworden op: 04 mei 2011, 17:40
Locatie: Velddriel

Re: "Follow me home" verlichting

Bericht door williamV »

Ben bezig geweest met de module in te stellen. Leaving home en coming home werkt goed alleen blijven de lampen gedurende tijd dat je rijd gewoon aan. De module zit aangesloten op de dimlichten overigens. Wanneer er een spannings verschil ontstaat zoals kachel na 4e stand dan gaat de verlichting ook aan dit is een beetje raar weet iemand hier een oplossing op?
Rogier663
Berichten: 246
Lid geworden op: 02 dec 2007, 20:03

Re: "Follow me home" verlichting

Bericht door Rogier663 »

Oviivo schreef:
Rogier663 schreef:
Oviivo schreef:ik zou hem met Xenon gewoon aan je mistlampen koppelen, dan hoeven je koplampen niet op te starten en heb je geen extra kabel nodig :toppie

Ik vindt dit ook wel interessant, ik heb mijn mistlampen al als daglicht geschakeld via de lichtschakelaar (zit standaard uitgang op), maar comming/leaving home is leuk voor erbij. Ben benieuwd waar die draad zit van de CV :nuts
Oviivo, Wat voor licht schakelaar heb jij dan dat dat er standaard opzit?? Lijkt mij ook wel wat om DRL via mistlampen te schakelen. Moet je je lichtschakelaar in bepaalde stand zetten of gaan ze gewoon branden als je contact aan zet en weer uit als je je verlichting aanzet??

Kan je vertellen hoe je dat gedaan hebt? Dan branden de mistlampen voor ook eens :nuts

Rogier
Ik heb het idee van http://www.jewuwa.de/T5/T5_Doku/Projekt ... rlicht.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;. Ik heb de draad van de mistlampen aan de TFL draad aangesloten. Die laatste draad heb ik dus eerst aan het lege contact in de schakelaar gehangen. Verder heb ik LED mistlampen.

Succes :yes
Oke thx!!!
Gebruikersavatar
Oviivo
Berichten: 2365
Lid geworden op: 15 aug 2012, 14:43

Re: "Follow me home" verlichting

Bericht door Oviivo »

Rogier663 schreef:
Oke thx!!!
Ik heb overigens GEEN relais of weerstandsdraad gebruikt, gewoon een dikke draad :lach
VW T5 California Black Edition TDI > Individual Project topic
als ebay het niet heeft, vergeet het dan maar
bobkim
Berichten: 28
Lid geworden op: 05 jan 2013, 16:58

Re: "Follow me home" verlichting

Bericht door bobkim »

Als ik bij mijn T5 1 keer aan de grootlicht handel trek en de auto op slot doe blijven mijn lampen 10 seconde branden. Bij openen van de bus gaan ze automatisch aan. Misschien de moeite waard om eerst eens te proberen.

Gr Bob
Gebruikersavatar
Oviivo
Berichten: 2365
Lid geworden op: 15 aug 2012, 14:43

Re: "Follow me home" verlichting

Bericht door Oviivo »

bobkim schreef:Als ik bij mijn T5 1 keer aan de grootlicht handel trek en de auto op slot doe blijven mijn lampen 10 seconde branden. Bij openen van de bus gaan ze automatisch aan. Misschien de moeite waard om eerst eens te proberen.

Gr Bob
Jij hebt waarschijnlijk een T5 GP (facelift)?
VW T5 California Black Edition TDI > Individual Project topic
als ebay het niet heeft, vergeet het dan maar
Rogier663
Berichten: 246
Lid geworden op: 02 dec 2007, 20:03

Re: "Follow me home" verlichting

Bericht door Rogier663 »

Oviivo,

Heb ik het goed begrepen dat jij op de lichtschakelaar de vrije pen bezetting doorverbonden hebt met de draad van je mistlampen met alleen een dikke draad? 2,5mm2?

Daar zijn gewoon losse stekkertjes voor verkrijgbaar die je in de connector die naar de lichtschakelaar gaat klikt?

Je hebt led lampen in de originele mistlampen geplaatst? Welke heb je hioervoor gebruikt?

Gr. Rogier
Gebruikersavatar
Oviivo
Berichten: 2365
Lid geworden op: 15 aug 2012, 14:43

Re: "Follow me home" verlichting

Bericht door Oviivo »

Rogier663 schreef:Heb ik het goed begrepen dat jij op de lichtschakelaar de vrije pen bezetting doorverbonden hebt met de draad van je mistlampen met alleen een dikke draad? 2,5mm2?
Klopt, ik heb er ook een diode tussen gezet, maar dat is niet nodig, die ga ik nog weghalen.
Rogier663 schreef: Daar zijn gewoon losse stekkertjes voor verkrijgbaar die je in de connector die naar de lichtschakelaar gaat klikt?
Inderdaad, ik had nog een ISO kabelboom van een autoradio liggen, daar heb ik een contact + draad uitgehaald. Is gewoon een standaard contact. Geen micro.
Rogier663 schreef: Je hebt led lampen in de originele mistlampen geplaatst? Welke heb je hiervoor gebruikt?
Ja, ik heb deze http://www.ebay.nl/itm/330795911893#ht_2054wt_1186" onclick="window.open(this.href);return false; erin nu. Ik wil wellicht er nog wat zwaarder erin hebben, dus interesse?
VW T5 California Black Edition TDI > Individual Project topic
als ebay het niet heeft, vergeet het dan maar
Gebruikersavatar
ktmkrik
Berichten: 1063
Lid geworden op: 21 jan 2012, 14:02

Re: "Follow me home" verlichting

Bericht door ktmkrik »

Oviivo schreef:
Rogier663 schreef:Heb ik het goed begrepen dat jij op de lichtschakelaar de vrije pen bezetting doorverbonden hebt met de draad van je mistlampen met alleen een dikke draad? 2,5mm2?
Klopt, ik heb er ook een diode tussen gezet, maar dat is niet nodig, die ga ik nog weghalen.
Rogier663 schreef: Daar zijn gewoon losse stekkertjes voor verkrijgbaar die je in de connector die naar de lichtschakelaar gaat klikt?
Inderdaad, ik had nog een ISO kabelboom van een autoradio liggen, daar heb ik een contact + draad uitgehaald. Is gewoon een standaard contact. Geen micro.
Rogier663 schreef: Je hebt led lampen in de originele mistlampen geplaatst? Welke heb je hiervoor gebruikt?
Ja, ik heb deze http://www.ebay.nl/itm/330795911893#ht_2054wt_1186" onclick="window.open(this.href);return false; erin nu. Ik wil wellicht er nog wat zwaarder erin hebben, dus interesse?
Misschien een gekke vraag maar hoe vind jij de lichtopbrengst van de led in je mistlampen?
Gebruikersavatar
Oviivo
Berichten: 2365
Lid geworden op: 15 aug 2012, 14:43

Re: "Follow me home" verlichting

Bericht door Oviivo »

ktmkrik schreef: Misschien een gekke vraag maar hoe vind jij de lichtopbrengst van de led in je mistlampen?
Voor 7,5 Watt heel behoorlijk (vergeleken met 55W origineel Halogeen!), maar ik wil nog een tikkie meer :gekte dus ik ga binnenkort voor 11 of 16 Watt, denk ik :jump
VW T5 California Black Edition TDI > Individual Project topic
als ebay het niet heeft, vergeet het dan maar
Gebruikersavatar
ktmkrik
Berichten: 1063
Lid geworden op: 21 jan 2012, 14:02

Re: "Follow me home" verlichting

Bericht door ktmkrik »

Oviivo schreef:
ktmkrik schreef: Misschien een gekke vraag maar hoe vind jij de lichtopbrengst van de led in je mistlampen?
Voor 7,5 Watt heel behoorlijk (vergeleken met 55W origineel Halogeen!), maar ik wil nog een tikkie meer :gekte dus ik ga binnenkort voor 11 of 16 Watt, denk ik :jump
Begrijpelijk, zelf ook led er in gehad en persoonlijk vond ik het tegenvallen.
Ben zelf voor Pilot Xenon gegaan in de mistlampen.
bobkim
Berichten: 28
Lid geworden op: 05 jan 2013, 16:58

Re: "Follow me home" verlichting

Bericht door bobkim »

Klopt dat ik een T5 Gp heb. Een 2011. 102 pk met een orginele abt tuning af dealer erbij.Heb er ook al een multifunctioneel stuur in gezet.
Met de oudere versies heb ik geen ervaring maar het is het proberen waart.
Plaats reactie