Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

T5 kopen of m'n T4 houden? Ik weet het niet meer. Wie helpt?

vragen over de T5
Gebruikersavatar
Anno
Berichten: 464
Lid geworden op: 04 sep 2012, 22:22

Re: T5 kopen of m'n T4 houden? Ik weet het niet meer. Wie he

Bericht door Anno »

Leuk dat je nog e.e.a. op papier hebt gezet.

Ik denk dat de stugheid afhangt van het maximale laadvermogen. Tussen de T5 typen zit daar een verschil in.
Initiator van http://www.camperfixx.nl" onclick="window.open(this.href);return false; Leverancier van slaapbanken en bouwpakketten campermeubelen
Gebruikersavatar
frank884
Berichten: 1859
Lid geworden op: 24 jan 2007, 09:38
Locatie: midden limburg

Re: T5 kopen of m'n T4 houden? Ik weet het niet meer. Wie he

Bericht door frank884 »

verstandige beslissing Luc

En je houdt ook nog flink wat centen in je zak
als je ook ooit je koppelingsplaten, of D-Riem moet vervangen kom je nog lang niet aan dergelijke bedragen
die daar bij moeten, als die verder nog in een goede staat is (2002) dan lekker :T44EVER
Je hebt een van de Jongste T4 bussen er zitten nog 11 productiejaren voor!!
de allerjongste T4 wordt dit jaar 10 jaar, en kijk eens op de wegen hoeveel T4's er nog rijden!!!!

over het vering: de T5 die je hebt getest is ook de allerzwaarste motor
als dieT5 bus dezelfde vering heeft als die van 85 pk dan zal die met dat zware blok ook wat meer inveren.

fijn dat je nog even verslag hebt gedaan van je bevindingen!!
moter 2.5 TDI + Airco acv 102 pk/250nm

T4 4 Ever -5- cylinder for Life
luc446
Berichten: 92
Lid geworden op: 28 jan 2007, 20:06
Locatie: Oud-Turnhout

Re: T5 kopen of m'n T4 houden? Ik weet het niet meer. Wie he

Bericht door luc446 »

Frank

even verslag uitbrengen hoort nu eenmaal. Ik heb zelf ook al heel wat afgelezen op het forum en
veel hulp gehad van forumleden. Misschien heeft er nog iemand baat bij het lezen van
mijn vraag en mijn genomen beslissing.

Groetjes
Luc
:driveT4
Groetjes
Luc, Els, Kaatje & Billie
Gebruikersavatar
RITC
Berichten: 912
Lid geworden op: 17 jul 2011, 08:49
Locatie: Hengelo(Ov.)

Re: T5 kopen of m'n T4 houden? Ik weet het niet meer. Wie he

Bericht door RITC »

Mooi verslag, had toch meer voordelen aan de t5 verwacht. Hier blijft de t4 dan ook maar :yes gaan we sparen voor de t6 haha
Groeten Maarten(RITC)

witte T4 dubbele cabine, 2.0 benzine bj.2001
Defensie blauwe T5 lwb DC 1.9 tdi bj.2007
Gebruikersavatar
Rafke 108
Berichten: 690
Lid geworden op: 19 nov 2007, 12:34
Locatie: Druivenstreek - Vlaams-Brabant België

Re: T5 kopen of m'n T4 houden? Ik weet het niet meer. Wie he

Bericht door Rafke 108 »

Ergens had ik het verwacht eigenlijk...

Ik heb al 11 jaar een lekker soepele T4, en heb intussen ook een T5 Multivan en een T5 Caravelle gehad (respectievelijk met 130 en 174 pk+chip), en qua rijcomfort en 'speed' is dit natuurlijk moderner, maar alles wat je aanhaalt in je verslag kan ik je in vinden...
Alles (dashboard, materialen, deuren, hendels, ...) oogt (en is volgens mij) in de T4 gewoon degelijker...

Nu moet ik toegeven dat ik rond deze periode vorig jaar verschillende T5 GP's heb kunnen testen, en ik vind daar dan weer enkele zaken beter. :-) Benieuwd of die als volgende in de running kan komen voor mij...

veel veilige kilometertjes!
T4 Caravelle & T6.1 California
Vroeger T5 Multivan 04 & T5 Caravelle 07

Facebook: Raf Deveuster
Instagram: rafdeveuster


Afbeelding
Gebruikersavatar
frank884
Berichten: 1859
Lid geworden op: 24 jan 2007, 09:38
Locatie: midden limburg

Re: T5 kopen of m'n T4 houden? Ik weet het niet meer. Wie he

Bericht door frank884 »

De stap die VW heeft gemaakt van de T3 naar de T4 (zeker naar de zware TDI motoren) v.a 1995 is gigantisch
maar in grote lijnen wijkt de T5 niet zoveel af van de latere luxere T4's (wijsneus enz) zws is dat ook zo gehouden
ook omdat die T4 zo succesvol was (zie je bij de golf al jaren)
Maar na 12 productiejaren moet je eens iets anders maken, ook om op een nieuwe productielijn
(zeker omdat er in Hannover wordt geproduceerd) met minder man uren per voertuig gebouwd moest worden.
want er zijn toen ook meer serieuze concurenten gekomen zoals het Renault 3 tal, en de Ster (vooral die v.a 2003)

jammer dat de 1.9 TDI' s 85 pk (te licht) en 102 pk 250nm in de T5 alleen maar met een 5 bak zijn geleverd
als je een ster 115 CDI hebt zit er 330 nm koppel in en een 6 bak en dat is een fijnere combinatie voor dezelfde prijs.
moter 2.5 TDI + Airco acv 102 pk/250nm

T4 4 Ever -5- cylinder for Life
Gebruikersavatar
Icebox
Berichten: 891
Lid geworden op: 09 mei 2011, 13:02
Locatie: Halfweg

Re: T5 kopen of m'n T4 houden? Ik weet het niet meer. Wie he

Bericht door Icebox »

Leuk! :toppie
T4power
Berichten: 19
Lid geworden op: 12 feb 2008, 19:26

Re: T5 kopen of m'n T4 houden? Ik weet het niet meer. Wie he

Bericht door T4power »

Wij hebben in 2003 de laatste van de reeks T4 Multivan Generation gekocht. Er zelf 220.000 veilige en heerlijke kilometers mee gereden. Fantastische auto! Nooit pech, wel altijd goed onderhoud. Motor kon waarschijnlijk nog vele km. mee. Alleen de stoelen werden wel slecht.
De T5 tot de facelift heeft ons niet kunnen boeien, zeker niet gezien het feit dat er veel afgetrapte 174 pk's rondlopen. De automaten geven vaak problemen, rond de 160.000 zijn bijna alle bakken een keer aan de beurt, zeker als er wat achter heeft gehangen.
Nu hebben wij sinds 5 weken toch de gok maar gewaagd en een T5 GP Caravelle gekocht. Eerlijkheid biedt mij te zeggen dat ik in het begin even moest wennen aan de 2.0 liter ipv 2.5 en zijn heerlijke roffel. Maar wat is hij rustig en wat is hij lekker luxe!!!
De tijd zal het leren of de 9 probleemloze jaren ook voor deze bus gelden, maar tot nu toe wil ik niet meer terug. De oordopjes kunnen de prullenbak in.

:T44EVER --> :T54LIFE
Plaats reactie