Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Nieuwe warmtewerende voorruit, radioontvangst K.met P.

vragen over de T4
Plaats reactie
Gebruikersavatar
chv
Berichten: 2036
Lid geworden op: 15 apr 2007, 11:43
Locatie: Den Haag

Nieuwe warmtewerende voorruit, radioontvangst K.met P.

Bericht door chv »

Hallel mede-wjw-rs,

Ik heb sinds kort eindelijk mijn felbegeerde warmtewerende voorruit gekregen.
Ik moest de voorruitsponning toch laten ontroesten en opnieuw laten spuiten dus maar gelijk een nieuwe ruit.
Maar nou is de radioontvangst gelijk heeeelemaal bagger.
Volgens de ruitenboer was waarschijnlijk de antenne versterker de schuldige en hebben ze die er tussenuit gehaald en ja, inderdaad wat betere ontvangst, maar nog steeds een stuk minder dan bij mijn gewone voorruit.
Inmiddels een nieuwe antenne versterker gekocht, maar dan is de ontvangst weer net zo slecht als met de vorige antenne versterker. Conclusie: aan de antenne versterker lag het niet. Volgens de ruitenboer is de inwendige antenne wel aangesloten.

Iemand soortgelijke ervaring(en) met de warmte werende voorruit?
Met vriendelijke groet,
Charles Vos

T6 Rockton met California interieur en SGA hefdak
Gebruikersavatar
hendrikus
Berichten: 749
Lid geworden op: 13 mar 2007, 19:56
Locatie: grunn

Re: Nieuwe warmtewerende voorruit, radioontvangst K.met P.

Bericht door hendrikus »

Warmtewerende ruiten hebben idd een slechte invloed op ontvangst van radio of tomtom. Bij renault ruiten zijn er versies die onderin een vlak hebben zonder coating waar je een tomtom of gps ontvanger kunt plaatsen zodat je wel ontvangst hebt. De gecoate ruiten van bv een partner/berlingo zijn ook dramatisch voor gps ontvangst.

Maar als er gewoon een antenne id ruit zit mag het geen verschil maken. Het wil trouwens wel voorkomen dat de aansluiting in de ruit niet goed is.
T4 2.5TDI 88pk 1999
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33875
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Nieuwe warmtewerende voorruit, radioontvangst K.met P.

Bericht door Multivan Generation »

Heb je nu een ruit met een VW logo'tje er in of is het er eentje van Saint Gobain?
Welke tekentjes staan er links beneden op de voorruit?

Die van VW had wat slechtere ontvangst als de Saint Gobain die ik er nu in heb.
Veel hangt ook af van de radio, hoe goed die is..

Is het kleine stekkertje wel op de ruit rechts beneden (vanaf binnen gezien) aangesloten?
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Re: Nieuwe warmtewerende voorruit, radioontvangst K.met P.

Bericht door Roger B. (11)61 »

ik zou dat stekkertje dat peter noemt zeker zelf ook even checken, die ruitboer kan wel zeggen dat ie het aangesloten heeft.... maar dat geeft mij weinig zekerheid dat het ook zo is.

Als je vorige ruit beduidend betere ontvangst gaf zou ik het in eerste instantie niet zoeken in de radio.

mbt warmte werende laag in voorruit:

tja, een goede GPS ontvanger heeft ook voldoende ontvangst onder een warmte werende ruit, ik bouw GPS trackers bij een partner, peu 307 enz gewoon onder het dash en die zeggen precies waar ze zijn hoor.........

bij Renault ken ik wel de opening in de WW laag bij de spiegel (waar die puntjes zitten) een ander gat is mij nooit opgevallen.
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Gebruikersavatar
Pascal-141
Berichten: 10826
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel

Re: Nieuwe warmtewerende voorruit, radioontvangst K.met P.

Bericht door Pascal-141 »

chv schreef:Hallel mede-wjw-rs,

Ik heb sinds kort eindelijk mijn felbegeerde warmtewerende voorruit gekregen.
Ik moest de voorruitsponning toch laten ontroesten en opnieuw laten spuiten dus maar gelijk een nieuwe ruit.
Maar nou is de radioontvangst gelijk heeeelemaal bagger.
Volgens de ruitenboer was waarschijnlijk de antenne versterker de schuldige en hebben ze die er tussenuit gehaald en ja, inderdaad wat betere ontvangst, maar nog steeds een stuk minder dan bij mijn gewone voorruit.
Inmiddels een nieuwe antenne versterker gekocht, maar dan is de ontvangst weer net zo slecht als met de vorige antenne versterker. Conclusie: aan de antenne versterker lag het niet. Volgens de ruitenboer is de inwendige antenne wel aangesloten.

Iemand soortgelijke ervaring(en) met de warmte werende voorruit?
Ik heb ook zo'n warmtewerende voorruit in mijn Westfalia , met ingebouwde antenne , maar ik gebruik ze niet : ik heb de standaard T4 antenne links tussen de motorkap en de A stijl gebruikt .
Waarom ? Omdat ik vind dat die antennes gewoon supergoede ontvangst hebben , en die ingebouwde raamantennes veel minder ontvangst .
Mijn TomTom heeft ook moeite om aan te melden bij de satelieten als ik hem op het dashboard zet achter die warmewerende voorruit . Als ik de Tom Tom bij het aanmelden even vasthoud naast mijn (zij)raam dan vind hij veel sneller de satelieten , en eens hij ontvangst heeft , kan ik hem achter de voorruit plaatsen en houd hij zijn ontvangst wel .
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Gebruikersavatar
hendrikus
Berichten: 749
Lid geworden op: 13 mar 2007, 19:56
Locatie: grunn

Re: Nieuwe warmtewerende voorruit, radioontvangst K.met P.

Bericht door hendrikus »

Roger B. (11)61 schreef:ik zou dat stekkertje dat peter noemt zeker zelf ook even checken, die ruitboer kan wel zeggen dat ie het aangesloten heeft.... maar dat geeft mij weinig zekerheid dat het ook zo is.

Als je vorige ruit beduidend betere ontvangst gaf zou ik het in eerste instantie niet zoeken in de radio.

mbt warmte werende laag in voorruit:

tja, een goede GPS ontvanger heeft ook voldoende ontvangst onder een warmte werende ruit, ik bouw GPS trackers bij een partner, peu 307 enz gewoon onder het dash en die zeggen precies waar ze zijn hoor.........

bij Renault ken ik wel de opening in de WW laag bij de spiegel (waar die puntjes zitten) een ander gat is mij nooit opgevallen.
er zijn oa type clio's en Xsara picasso's die onderaan de ruit op dashboard hoogte een vierkant vlak hebben zonder coating. Ik ken ook inbouwers die de gps ontvanger plaatsen onder de paravankap om een ideale ontvangst te garanderen vanwege de coating in sommige ruiten.

de stekker aansluiting zelf kan ook niet goed zijn waar die de ruit ingaat. Zal niet de eerste ruit zijn waar de aansluting gaar van is. En als de ruit erin zit kun je dit niet meer checken
T4 2.5TDI 88pk 1999
Gebruikersavatar
chv
Berichten: 2036
Lid geworden op: 15 apr 2007, 11:43
Locatie: Den Haag

Re: Nieuwe warmtewerende voorruit, radioontvangst K.met P.

Bericht door chv »

@ allen:
Dank voor de diverse reacties. De aansluiting is gechekt dus als er iets mis is is het misschien toch de aansluiting zelf die gaar is zoals hendrikus al zegt.
Mijn GPS doet het gewoon. Ik zal waarschijnlijk de oplossing van Pascal moeten overnemen.
@ Pascal: Is dat (origineel) een Hirsch antenne?
@ Peter multivan: In die van mij staat een merkje van Pilkinton

Met vriendelijke groet,

Charles Vos
Met vriendelijke groet,
Charles Vos

T6 Rockton met California interieur en SGA hefdak
Gebruikersavatar
Pascal-141
Berichten: 10826
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel

Re: Nieuwe warmtewerende voorruit, radioontvangst K.met P.

Bericht door Pascal-141 »

chv schreef:@ allen:
Dank voor de diverse reacties. De aansluiting is gechekt dus als er iets mis is is het misschien toch de aansluiting zelf die gaar is zoals hendrikus al zegt.
Mijn GPS doet het gewoon. Ik zal waarschijnlijk de oplossing van Pascal moeten overnemen.
@ Pascal: Is dat (origineel) een Hirsch antenne?
@ Peter multivan: In die van mij staat een merkje van Pilkinton

Met vriendelijke groet,

Charles Vos
Charles , inderdaad een originele Hirshmann antenne , die vind ik nog steeds de beste
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Gebruikersavatar
chv
Berichten: 2036
Lid geworden op: 15 apr 2007, 11:43
Locatie: Den Haag

Re: Nieuwe warmtewerende voorruit, radioontvangst K.met P.

Bericht door chv »

Oeps, inderdaad Hirschmann :knipoog
Eens kijken of Halfords die misschien in de aanbieding heeft.

Met vriendelijke groet,

Charles Vos
Met vriendelijke groet,
Charles Vos

T6 Rockton met California interieur en SGA hefdak
Plaats reactie