http://www.t4-wiki.de/wiki/Diamantscheibe" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.t4-wiki.de/wiki/Zentralschraube" onclick="window.open(this.href);return false;
Het diamantschijfje wordt pas sinds begin 1999 toegepast, dus zal er bij jou misschien niet tussen zitten, zit meteen onder de kop van de bout.
Deze ring moet miniscule hoekverdraaiing tussen krukas en trillingsdemper voorkomen, en uiteraard ook het loslopen van de bout / poelie zelf (met alle catastrofale gevolgen vandien).
De krukasbout zelf is een voorspanbout. Door deze op moment + nog met een hoekverdraaiing vast te zetten, wordt deze "voorgespannen", en werkt daardoor als een veer. Een normale bout zou door de wisselende belasting los gaan zitten of op termijn breken als gevolg van vermoeiing.
Doordat er kans is dat de bout door het aandraaien niet alleen elastisch maar ook plastisch verlengd moet deze eenmaal losgedraaid, vervangen worden.
Aanhaalmoment : 160Nm + 180° voor de centrale bout, 20Nm + 90° voor de 4 M8 boutjes.
http://www.t4-wiki.de/wiki/Schwingungsd ... er#Wechsel" onclick="window.open(this.href);return false;