Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
140 of 180pd DSG
Re: 140 of 180pd DSG
PK's das allemaal goed en wel maar 't blijft maar een opgefokt tweeliterke. 180pk dubbele turbo...
tegenwoordig is 't alsof je met alleen de maximum versie nog over een berg komt, alsof mensen die berg opvliegen in hun vakantie...
tegenwoordig is 't alsof je met alleen de maximum versie nog over een berg komt, alsof mensen die berg opvliegen in hun vakantie...
Re: 140 of 180pd DSG
Het is inderdaad zo , zonder pk,s tel je niet meer mee
ik rij met mijn 140pk bus ook ieder jaar naar Italie, motorfiets in de bus en caravan erachter en de nodige kilo,s belading , ik heb nooit het idee dat ik vermogen mis.
het koppel van de 140pk ( 340 nm ) is voldoende , het kan altijd beter en sneller , maar je moet jezelf wel afvragen of de meerprijs het waard is , of je het gebruikt.
het blijft een bus en geen sportcoupé.
ik rij met mijn 140pk bus ook ieder jaar naar Italie, motorfiets in de bus en caravan erachter en de nodige kilo,s belading , ik heb nooit het idee dat ik vermogen mis.
het koppel van de 140pk ( 340 nm ) is voldoende , het kan altijd beter en sneller , maar je moet jezelf wel afvragen of de meerprijs het waard is , of je het gebruikt.
het blijft een bus en geen sportcoupé.
Re: 140 of 180pd DSG
Dat is natuurlijk ook waar.
Met onze T4 met 102 pk's komen we ook overal, en ik vindt het niet erg om niet als eerste boven te zijn.
Stoplichtsprintjes zijn trouwens ook niet aan m'n schoonvader besteed. Daarvoor is hij een te rustig persoon.
Met onze T4 met 102 pk's komen we ook overal, en ik vindt het niet erg om niet als eerste boven te zijn.
Stoplichtsprintjes zijn trouwens ook niet aan m'n schoonvader besteed. Daarvoor is hij een te rustig persoon.
T4 2.5 tdi 102pk california 1997
Re: 140 of 180pd DSG
Het is moeilijk aan te geven welke motoren het meest betrouwbaar zijn. De oude vijfcilinders zouden veel problemen hebben......., maar hoeveel zijn er wel niet waar je nooit wat over hoort en die probleemloos de klok rond draaien. Dat geldt inmiddels ook voor de nieuwe 2.0 tdi's die al vanaf 2009 op de markt zijn. In het begin waren er bij sommige exemplaren problemen met het EGR-systeem, maar dat schijnt inmiddels door gewijzigde componenten opgelost te zijn. Inmiddels hebben al de nodige BiTDI's met DSG in de duitse taxibranche zonder problemen al meer dan 200.000 km gedraaid Dat spreekt toch voor zichmcs schreef:Hallo,
Ik zou eens kijken op het duitse forum "T5 Board"
daar staan vele berichten over de degelijkheid van het 180pk biturbo motorblok, ook veel problemen met dit blok.
ligt er natuurlijk altijd aan wat je ermee doet, de 140pk is volgens het duitse forum het meest probleemloze blok.
Re: 140 of 180pd DSG
Heb zelf nu voor het eerst na diverse Nissan busjes en als laatste een Mercedes bus nu eens een Volkswagen besteld.
Zie er erg naar uit.
Twijfelde na de koop of een 180 pk niet iets stiller en toch met hetzelfde verbruik zou kunnen rijden en heb toen toch nog kunnen omzetten naar een zwaardere motor
Was wel netjes
Zie er erg naar uit.
Twijfelde na de koop of een 180 pk niet iets stiller en toch met hetzelfde verbruik zou kunnen rijden en heb toen toch nog kunnen omzetten naar een zwaardere motor
Was wel netjes
- Pascal-141
- Berichten: 10818
- Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
- Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel
Re: 140 of 180pd DSG
Inderdaad , ik zou ook voor een 140PK versie gaan . 2500eur voor 40PK meer ? Dat vind ik veel geld .Danny schreef:2500€ is een hele duit voor die 40pk meer, vraag is heb je dat wel nodig als Californiarijder, een 140pk brengt je vast ook overal heen...
Meer is altijd mooi maar 2500€ geef ik liever aan iets anders maar das ieder voor zich. PK's zeggen nu eenmaal niet alles!
De remmen van een 140PK voldoen meer dan voldoende , zelfs bij zwaarder gebruik. Wil je toch wat extra PK's , ga dan even langs bij een goede chiptuner en voor een paar honderd euro ben je klaar .
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
- robertTREBOR
- Berichten: 1237
- Lid geworden op: 09 mei 2008, 20:10
- Locatie: vlaardingen
Re: 140 of 180pd DSG
Nogmaals het KOST geen 2500 euro , je investeerd het en krijgt het weer terug !!robertTREBOR schreef:De meerprijs van 180 pk t.o.v. 140 pk is ca 2500 euro, voor dat bedrag zou ik geen risico nemen.
Teveel pk's is nooit een probleem.
Die 2500 euro ben je niet kwijt, die pak je weer terug met inruil of verkoop .
Een 180 pk is meer waard dan een 140 pk.
vw t4 2500tdi 75KW 10-2002; gekocht 6-2004 t/m 10-2010 probleemloos tot op 410.000 km verkocht
vw t5 2500tdi 128KW 10-2008; gekocht 10-2010 t/m 09-2013 te veel problemen 133.000 km verkocht
( 6000 Euro aan kosten in 4 maanden !.)
vw t5 2500tdi 128KW 10-2008; gekocht 10-2010 t/m 09-2013 te veel problemen 133.000 km verkocht
( 6000 Euro aan kosten in 4 maanden !.)
- Multivan Generation
- Berichten: 33794
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: 140 of 180pd DSG
Dat zegt mij helemaal niets..vaniac schreef: Inmiddels hebben al de nodige BiTDI's met DSG in de duitse taxibranche zonder problemen al meer dan 200.000 km gedraaid Dat spreekt toch voor zich
Taxi's zijn veelal altijd warm en worden heel vaak door dezelfde berijder gereden..
En dat is heel anders als een bouwvakker met een kar van 2 ton er achter,
die dag in dag uit er mee naar zijn werk moet..
VW zou bepaalde zaken die op een top motorisering standaard zijn,
als optie aan kunnen bieden, voor lager gemotoriseerde varianten..
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Re: 140 of 180pd DSG
Proest Wat een onzin!! JIj rijd zeker ook met zo'n leren motorkapbescherming rond.robertTREBOR schreef:Nogmaals het KOST geen 2500 euro , je investeerd het en krijgt het weer terug !!robertTREBOR schreef:De meerprijs van 180 pk t.o.v. 140 pk is ca 2500 euro, voor dat bedrag zou ik geen risico nemen.
Teveel pk's is nooit een probleem.
Die 2500 euro ben je niet kwijt, die pak je weer terug met inruil of verkoop .
Een 180 pk is meer waard dan een 140 pk.
En koopt je bus om hem te verkopen?
Dit ligt er maar helemaal aan hoe de markt is en wat voor koper je tegen komt.
Een grote motor koop je voor je zelf en niet als investering!
Nog even en jij gaat zeggen dat de 180pk meer waard word in de loop der tijd
In het verleden behaalde resultaten, bieden geen garantie voor de toekomst
Jezelf rijk rekenen noem ik dit
- Pascal-141
- Berichten: 10818
- Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
- Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel
Re: 140 of 180pd DSG
JP schreef:Proest Wat een onzin!! JIj rijd zeker ook met zo'n leren motorkapbescherming rond.robertTREBOR schreef:Nogmaals het KOST geen 2500 euro , je investeerd het en krijgt het weer terug !!robertTREBOR schreef:De meerprijs van 180 pk t.o.v. 140 pk is ca 2500 euro, voor dat bedrag zou ik geen risico nemen.
Teveel pk's is nooit een probleem.
Die 2500 euro ben je niet kwijt, die pak je weer terug met inruil of verkoop .
Een 180 pk is meer waard dan een 140 pk.
En koopt je bus om hem te verkopen?
Dit ligt er maar helemaal aan hoe de markt is en wat voor koper je tegen komt.
Een grote motor koop je voor je zelf en niet als investering!
Nog even en jij gaat zeggen dat de 180pk meer waard word in de loop der tijd
In het verleden behaalde resultaten, bieden geen garantie voor de toekomst
Jezelf rijk rekenen noem ik dit
Vind ik ook wel : bij een tweedehandswagen gaat de waarde van de "opties" nagenoeg helemaal verloren ...
Dus ook die 2500eur voor de extra PK's , gaan nagenoeg bijna volledig in lucht op wanneer de auto word verkocht na enkele jaren .
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Re: 140 of 180pd DSG
Vanavond weet ik wat m'n schoonouders beslist hebben, ik vermoedt de 140 pk.
Trouwens, ze zoeken er mee te rijden tot dat ie op is. Dus alle info in verband met meerwaarde is in die zin nutteloos.
Maar iedereen alvast bedankt voor zoveel input, goed forum.
Trouwens, ze zoeken er mee te rijden tot dat ie op is. Dus alle info in verband met meerwaarde is in die zin nutteloos.
Maar iedereen alvast bedankt voor zoveel input, goed forum.
T4 2.5 tdi 102pk california 1997
Re: 140 of 180pd DSG
Wens je schoonouders veel rijplezier, wat hun keuze dan ook uiteindelijk geworden is
- Multivan Generation
- Berichten: 33794
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: 140 of 180pd DSG
inderdaad,
en ook veel kampeer plezier toegewenst
en ook veel kampeer plezier toegewenst
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Re: 140 of 180pd DSG
Lap, nu ga ik een beetje jaloers zijn.
Het de 180 geworden, ze hebben vandaag de bon ondertekend.
Nu zit er een T4 en T5 in de familie, gaat gezellig worden
Waarschijnlijk hebben ze hem pas tegen juni.
Het de 180 geworden, ze hebben vandaag de bon ondertekend.
Nu zit er een T4 en T5 in de familie, gaat gezellig worden
Waarschijnlijk hebben ze hem pas tegen juni.
T4 2.5 tdi 102pk california 1997
- robertTREBOR
- Berichten: 1237
- Lid geworden op: 09 mei 2008, 20:10
- Locatie: vlaardingen
Re: 140 of 180pd DSG
Verstandige keus ! Wens ze heel veel rijplezier toe met hun aankoop !
Wel goed beveiligen tegen diefstal want de 180pk is populair bij het dievengilde !
Wel goed beveiligen tegen diefstal want de 180pk is populair bij het dievengilde !
vw t4 2500tdi 75KW 10-2002; gekocht 6-2004 t/m 10-2010 probleemloos tot op 410.000 km verkocht
vw t5 2500tdi 128KW 10-2008; gekocht 10-2010 t/m 09-2013 te veel problemen 133.000 km verkocht
( 6000 Euro aan kosten in 4 maanden !.)
vw t5 2500tdi 128KW 10-2008; gekocht 10-2010 t/m 09-2013 te veel problemen 133.000 km verkocht
( 6000 Euro aan kosten in 4 maanden !.)