Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

brandstofsysteem werkt niet goed

vragen over de T4
Plaats reactie
Roger B. (11)61

brandstofsysteem werkt niet goed

Bericht door Roger B. (11)61 »

Ik heb een 2,5 TDI (ACV) uit 96 330000km gelopen.

Een kleine 600 km geleden is de auto bij de dealer geweest voor het afstellen van de riemen en inspuittijdstip. Toen ik de auto terug kreeg kreeg ik een opmerking dat als de timing van de pomp weer verkeerd werd dat het dan aan de pomp ligt ??????

Jullie raden het al, gedurende de afgelopen 600 km is het langzaamaan weer minder gaan lopen.... ik hoor weer knikkergeluidjes, contante snelheid bij lage toeren gaat zeer haperend en met name koud wil het starten ook niet zo goed meer (vlak na garage bezoek was het kouder dan vandaag en startte ie direct,)

ook liep ie voor het probleem met poulie en distributieriem 170 op de klok en haalt ie nu met moeite en inhouden bij 140 en 150 nog net de 160.

(en ik hoor de turbo beter dan voorheen zo lijkt het me)

Iemand enig idee waar ik moet gaan zoeken.... brandstoffilter is net vervangen, nokkenastiming door dealer op tijd gezet, en pomptiming afgesteld....

moet ik eraan geloven en op zoek naar een nieuwe inspuitpomp (DAS DUUUUUUR :ie ) of kan het ook nog een verstuiverprobleem zijn of wat anders?
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Multivan Generation
Contacteer:

Re: brandstofsysteem werkt niet goed

Bericht door Multivan Generation »

Roger B. schreef:Ik heb een 2,5 TDI (ACV) uit 96 330000km gelopen.

Een kleine 600 km geleden is de auto bij de dealer geweest voor het afstellen van de riemen en inspuittijdstip. Toen ik de auto terug kreeg kreeg ik een opmerking dat als de timing van de pomp weer verkeerd werd dat het dan aan de pomp ligt ??????

Jullie raden het al, gedurende de afgelopen 600 km is het langzaamaan weer minder gaan lopen.... ik hoor weer knikkergeluidjes, contante snelheid bij lage toeren gaat zeer haperend en met name koud wil het starten ook niet zo goed meer (vlak na garage bezoek was het kouder dan vandaag en startte ie direct,)
Goh dat is wel vreemd, dat een dealer een voorspellende kracht heeft :ie

Een brandstofpomp kun je bij een Bosch-center laten reviseren :knipoog
Scheelt veel t.o.v. een dealer.

Doe er je voordeel mee
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Roger B. (11)61

Bericht door Roger B. (11)61 »

vanmiddag toen ik naar het werk moest wilde ie iet aanslaan.. (beetje het idee alsof je lucht in de leidingen hebt) sloeg aan en meteen weer uit, alleen met gas erop bleef ie heel onregelmatig lopen (alsof 'e'n cilinder niet meedeed) giga grijs roken en de typische onverbrandde diesel geur.

Aangezien het een roterende pomp is kan de pomp niet slechts een cilinder fout doen lijkt me (hetgeen bij lijnpompen wel kan)

vandaar dat ik gok (en hoop) op de verstuivers.....

iemand enig idee van kosten van reparatie van pomp en of verstuivers?
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Plaats reactie