Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Koelvloeistof Voorverwarmer ?

vragen over de T5
Plaats reactie
Deki
Berichten: 317
Lid geworden op: 18 apr 2007, 20:05
Locatie: Den Haag

Koelvloeistof Voorverwarmer ?

Bericht door Deki »

Hoi Jongens ... vandaag effe contact met de dealer over het vervangen van mijn temperatuur sensor, En ik had nog een vraag over het resette van de Koelvloeistof Voorverwarmer !! Die man van de VW Dealer wist niet wat dat was of heb ik het verkeerd ?

ik denk dat moet hij toch weten :bonk of is dat de Webasto voorverwarmer die ze kunnen resette .... ik lees hier op de forum dat zo iets mogelijk is toch .

Kan iemand mij het uitleggen A.U.B. :toppie

Groetjes,

Deki.
Gebruikersavatar
Oviivo
Berichten: 2365
Lid geworden op: 15 aug 2012, 14:43

Re: Koelvloeistof Voorverwarmer ?

Bericht door Oviivo »

Wat bedoel je met resette?

Wil je de standaard bijverwarmer ombouwen naar voorverwarmer? Of heb je al een voorverwarmer en doet hij het niet goed?

:nuts
VW T5 California Black Edition TDI > Individual Project topic
als ebay het niet heeft, vergeet het dan maar
Deki
Berichten: 317
Lid geworden op: 18 apr 2007, 20:05
Locatie: Den Haag

Re: Koelvloeistof Voorverwarmer ?

Bericht door Deki »

Hoi ja heb een voorverwarmer ... Me bussie heeft moeite om op temp te komen .

Dus ik weet niet wat ze kunnen in de garage ...

1. Voorverwarmer of standkachel resette

2. Webasto klep openen

Ik lees van alles op de forum ...

Ga morge mij temp sensor vervangen want mij temperatuur metertje springt alle kanten op totdat hij 90c bereikt en daarna schommelt hij tussen de 80c en 90c .... Maak me zorgen dat de motor niet warm word.

Hebbe een van jullie dit ook ervaren....

Groete.
vaniac
Berichten: 1202
Lid geworden op: 13 jan 2007, 20:33

Re: Koelvloeistof Voorverwarmer ?

Bericht door vaniac »

Als de thermostaat van het koelsysteem blijft hangen, bestaat ook de kans dat de motor niet goed warm wordt. De oplossing is vervangen. Verder kan de Thermotop vergrendeld zijn als gevolg van een vlamstoring. De dealer kan deze met de diagnosecomputer weer ontgrendelen. Verder is het zo dat de nieuwe 2.0 tdi's langzamer op temperatuur komen dan de tdi's van de T5.1.
Deki
Berichten: 317
Lid geworden op: 18 apr 2007, 20:05
Locatie: Den Haag

Re: Koelvloeistof Voorverwarmer ?

Bericht door Deki »

Thx Vaniac dat ga ik ze vragen ... die gasten bij de dealer weten niet wat en hoe of ze doen alsof ze er niks vanaf weten.

Net mijn bussie opgehaald krijg ik te horen dat ze verkeerde sensor hebben besteld en moet wachten tot volgende week :bonk :bonk dag verpest K*Tzooi ....

maar als ik ze uitleg wat mijn probleem is dat mijn temperatuur metertje schommelt enzo valt er een stilte :bonk Ja zegt de man '' ja er zijn wel meerdere sensors die het kunnen zijn '' gewoon van dat klere metertje dat kan er toch maar 1 zijn.

En ook over dat je via boordcomputer mogelijk is om je kachel te restarten of zo iets (zoals je zegt vaniac thermotop ongrendelen wist niet precies hoe het heet) ... als of ze dat nog nooit hadden gehoord :bonk :bonk ... ik weet het niet meer.
ronald tdi
Berichten: 1611
Lid geworden op: 04 nov 2012, 20:22

Re: Koelvloeistof Voorverwarmer ?

Bericht door ronald tdi »

Ook ik heb niet een super goede ervaring over de kundigheid van de dealer.
Maar wil wel weten wat hier uit komt...

Dus blijf posten...
Deki
Berichten: 317
Lid geworden op: 18 apr 2007, 20:05
Locatie: Den Haag

Re: Koelvloeistof Voorverwarmer ?

Bericht door Deki »

Nah vandaag weer naar mijn vrienden van op de Forepark ! Temp Sensor & Thermostaat vervangen 375,- pleuries

Krijg ik te horen dat het een zware klus is Temperatuur sensor vervangen en daarbij kwamen er nog wat probleempies met het los maken van onderdelen .... zaten zodanig vast dat er ook nieuwe onderdelen besteld moesten worden :bonk :bonk

Dus geen auto in het weekend geen ramp natuurlijk !

Hopelijk kan ik hem morgen ophalen :driveT5 ... fiat punto van me vrouwtje is toch even wennen :groteogen :groteogen

Maar een ding is het zo moeilijk voor ze om die sensor en thermostaat te vervangen ... lijkt mij toch dat het de normaalste zaak van de wereld is voor ze ! ! heb het idee dat omdat het vrijdag is dat ze lekker rustig aan doen voor het weeekend en snel naar huis willen gaan ... zal wel aan mij liggen :jump

Morgen weet ik meer of alles wel naar behoren werkt :T54LIFE
Deki
Berichten: 317
Lid geworden op: 18 apr 2007, 20:05
Locatie: Den Haag

Re: Koelvloeistof Voorverwarmer ?

Bericht door Deki »

en ja hoor ... ik bel ze op of de :driveT5 eindelijk klaar is :adhd weten ze van niks en is er niemand op de werkplaats :bonk

nah ben pis link op ze :nuts maandag ga ik een fikse korting vragen want dit is niet normaal ... word glashard gelogen tege mij over de telefoon.

BEDANKT VW Dealer ik dacht ze het hebben geleerd na al die jaren k*tten maar blijkbaar is er niks verandert !

Maandag word lachen...

Groete :yes
ronald tdi
Berichten: 1611
Lid geworden op: 04 nov 2012, 20:22

Re: Koelvloeistof Voorverwarmer ?

Bericht door ronald tdi »

Sterkte.......
Deki
Berichten: 317
Lid geworden op: 18 apr 2007, 20:05
Locatie: Den Haag

Re: Koelvloeistof Voorverwarmer ?

Bericht door Deki »

nah net me bussie opgehaald ! :toppie

Beetje kabaal gemaakt bij de dealer ... klanten kijke me aan van oh god die buitelanders verzieken de boel weer :bifun en daarvoor krijg ik terug 50% korting hahahahaha :yes

ik blij :driveT5

toch nog goed gekomen gelukkig ! :T54LIFE
Plaats reactie